וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה המזונות שכדאי לכם לאכול אם אתם סובלים מחרדה חברתית

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 8:47

עד כמה לאוכלוסיית החיידקים שלכם במעי יש תפקיד מכריע על הנפש שלכם? מסתבר שלא מעט כפי שמראה מחקר חדש

איור של אישה מסוגרת בביתה. ShutterStock
חרדה חברתית/ShutterStock

מומחים אומרים שהגדלת הצריכה של שני סוגי מזון ספציפיים יכולה לעזור להקל על חרדה חברתית, בעקבות מחקר שמצא קשר בין בריאות חיידקי המעי ורמות החרדה. המחקר המסקרן חשף קשר פוטנציאלי בין הפרעת חרדה חברתית לבין המיקרואורגניזמים השוכנים במעיים שלנו.

חרדה חברתית היא ההפרעה הנפוצה ביותר מבין הפרעות החרדה וכ-7 אחוזים מהאוכלוסייה מתמודדים עמה, בעוצמות ובביטויים שונים. סימניה ואותותיה הראשונים של חרדה חברתית מתחילים בילדות ונהיים נוכחים יותר ויותר לקראת גיל ההתבגרות. עם זאת, החרדה אינה נוטה לחלוף מעצמה, ואנשים שלא טיפלו בחרדה בגיל צעיר ימשיכו להתמודד עם השלכותיה גם בגיל בוגר. המשמעות עלולה להיות ריחוק וניתוק, צמצום היכולות האישיות ופגיעה בפוטנציאל האישי בכל מעגלי החיים (לימודים, תעסוקה, זוגיות, משפחה).

במחקר בנוכחי מדענים העבירו חיידקים מהצואה של אנשים עם הפרעת חרדה חברתית לעכברים בריאים, מה שהוביל לכך שהמכרסמים הראו תגובות פחד חברתי מוגברות - במיוחד במפגש עם עכברים אחרים.

פרופסור ג'ון קריאן, שהיה שותף למחקר שפורסם בכתב העת Proceedings of the National Academy of Sciences, אמר: "הנקודה העיקרית היא שאנחנו צריכים לטפל בחיידקים שלנו, במיוחד לאורך ההתפתחות ואפילו בבגרות, כדי לשמור על המוח החברתי לעבוד כראוי."

קימצ'י כרוב מוחמץ קוריאני. ShutterStock
קימצ'י כרוב מוחמץ קוריאני/ShutterStock

הערכות התנהגותיות גילו כי העכברים שעברו השתלת צואה מנבדקים עם הפרעת חרדה חברתית הפגינו רגישות מוגברת לפחד חברתי, ללא שינויים משמעותיים בהתנהגויות החרדה הכללית או התמודדות עם מתח. פחד חברתי זה לווה גם בשינויים בתפקוד מערכת החיסון, דבר המצביע על יחסי גומלין מורכבים בין מיקרוביום המעי לבין מערכת החיסון.

המחקר גילה שהניסוי שינה את התגובות ההורמונליות והחיסוניות בעכברים, מה שמצביע על כך שחיידקי מעיים משפיעים ישירות על פחד חברתי וחרדה. קריאן אמר: "להגדלת כמות הסיבים והמזונות המותססים בתזונה עשויה להיות השפעות מועילות".

הגברת כמות הסיבים בתזונה שלך, ואכילת מזון מותסס כמו קימצ'י, קפיר וכרוב כבוש, כמו גם גבינות מסוימות, עשויות להפחית את רמות החרדה שלך, על ידי גיוון ושיפור המיקרוביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully