וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרחק קילומטר מלבנון: המרפאה שממשיכה לפעול למרות הטילים והאזעקות

בשיתוף כללית

16.7.2024 / 12:54

מרפאת כללית בשלומי מתמודדת עם אתגרים יומיומיים כדי להעניק טיפול רפואי חיוני לתושבים הנותרים, במרחק קילומטר בלבד מגבול לבנון

בווידאו: המרפאה שממשיכה לפעול למרות הטילים והאזעקות/עריכה: נועה לוי

בלב אזור הסכנה, במרחק קילומטר אחד בלבד מהגבול הלבנוני, ממשיכה מרפאת כללית בשלומי להעניק שירות רפואי חיוני לתושבי האזור. למרות ההפגזות התכופות והמצב הביטחוני המתוח, צוות המרפאה המסור מגיע מדי יום כדי לטפל בכ-1,500 התושבים שנותרו במועצה, ולספק שירות מקוון לאלפי המפונים.

"תקופה מאתגרת, אבל אנחנו משתדלים להחזיק מעמד ולעבוד", מספרת מנהלת המרפאה ד"ר סבטלנה קרסנושצוקי. למרות החשש מאזעקות בדרך והמצב המתוח, היא ועמיתיה ממשיכים להגיע למרפאה מדי יום. "בעלי דואג מאוד", היא מוסיפה, "אבל אנחנו צריכים בסופו של דבר לתת שירות פה".

הצוות המצומצם מתמודד עם אתגרים ייחודיים, כולל תחושת בדידות עקב היעדרם של עמיתים רבים. עם זאת, הם מדווחים על תחושת גאווה וסיפוק מהמשך מתן השירות החיוני. "כל המטופלים מפרגנים ומעריכים מאוד את זה שאנחנו פה", מציין אחד מאנשי הצוות.

המרפאה מצוידת בממ"ד, המשמש כמקלט לצוות ולמטופלים בעת הצורך. למרות הצמצום בכוח האדם, הצוות מדווח על תחושת משפחתיות והווי מיוחד שנוצר בתנאים הקשים.

אחת מתושבות המקום, אתי שער, מעידה על חשיבות המרפאה עבור הקהילה: "אתה מקבל פה איזשהו שלווה ואיזשהו מענה שמבחינה רפואית, נפשית, זה נותן המון שקט".

לסיכום, מרפאת כללית בשלומי ממחישה את מחויבותה של הקופה לשמירה על רציפות השירות גם בתנאים הקשים ביותר. "אין אף ארגון רפואי בישראל ששמר על רציפות השירות כמו שאנחנו עשינו את זה", אומר מנכ"ל כללית אלי כהן, "כללית תמשיך להיות איתכם בכל מצב".

בשיתוף כללית
  • עוד באותו נושא:
  • כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully