וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעילות הגופנית הפשוטה שעוזרת לכאבי הגב

עודכן לאחרונה: 19.7.2024 / 8:17

היא טובה כמעט נגד הכל - משפרת את היציבה, מחזקת את הגב, תורמת למצב הרוח, שורפת קלוירות ועוד. תתחילו ללכת

ד"ר דרור עובדיה מסביר מה גורם לכאבי גב אצל ילדים ואיך מטפלים/מערכת וואלה

אם אתם אחד ממיליוני האנשים ברחבי העולם שסובלים מכאבי גב תחתון, אולי כדאי לכם ללכת יותר.

מחקרים רבים הראו להליכה יתרונות רבים בכל הנוגע להקלה על כאבי גב תחתון. ולפי מחקר שנערך לאחרונה, יציאה לטיול רק שלוש פעמים בשבוע יכולה להפחית משמעותית את אי הנוחות, לשפר את בריאות עמוד השדרה ואיכות החיים עבור אנשים הסובלים מכאבי גב תחתון.

ישנן מספר סיבות מדוע הליכה יכולה לעזור: ראשית, הליכה מגבירה את זרימת הדם, מה שעוזר לספק יותר חמצן וחומרים מזינים לעמוד השדרה ולשרירים המקיפים אותו. זרימת דם טובה יותר מפחיתה דלקת ומזרזת את תהליך הריפוי של רקמות פגועות, מה שעשוי לסייע בהפחתת כאבי גב תחתון.

שנית, הליכה סדירה מעסיקה ומחזקת את שרירי הליבה - כולל אלו בגב התחתון, בבטן ובאגן. ליבה חזקה יותר מספקת תמיכה טובה יותר לעמוד השדרה, מפחיתה את העומס על הגב התחתון ומקלה על כאבים. על פי מחקר אחד, חיזוק שרירי הליבה באמצעות הליכה יכול להוביל להפחתת כאב משמעותית ולשיפורים ביציבות עמוד השדרה.

שתי נשים באימון הליכה. ShutterStock
שתי נשים באימון הליכה/ShutterStock

ההליכה גם מפעילה את שרירי העכוז שהם חיוניים לייצוב השרירים סביב הגב, האגן והבטן. בישיבה יכולה להוביל לשינויים בתפקוד השרירים והמפרקים ועלולה להפוך את השרירים לחלשים יותר. הליכה דורשת יציבה זקופה המערבת את השרירים שאינם בשימוש בזמן ישיבה. זה כנראה יעזור להפחית את כאבי הגב, כמו גם להגביר את הכוח בשרירי הגלוטה החשובים.

לצד זאת, ההליכה מעודדת תנועה עדינה של עמוד השדרה ומפרקי הירך, מקדמת גמישות ומונעת נוקשות. ובניגוד לפעילויות דינמיות יותר - כמו ריצה - הליכה מפעילה פחות לחץ על הגוף.

ניידות מוגברת עוזרת לשמור על טווח תנועה בריא ומפחיתה את הסיכון לחוסר איזון בשרירים שיכול לתרום לכאבי גב.

הליכה עקבית גם משפרת כמובן את היציבה על ידי עידוד עמידה זקופה ויישור נכון של עמוד השדרה. יציבה טובה מפחיתה את הלחץ על הגב התחתון ומסייעת במניעת כאבים הנגרמים עקב יישור לקוי. הליכה עם יציבה זקופה יותר קשורה גם לירידה במתח בהשוואה לאנשים שמתכווצים בזמן הליכה.

לבסוף, הליכה מעוררת שחרור של אנדורפינים, משככי הכאבים הטבעיים של הגוף. כימיקלים אלו עוזרים להפחית את תפיסת הכאב ולשפר את מצב הרוח הכללי, דבר המועיל לסובלים מכאבי גב כרוניים.

מחקר אחד אפילו הראה שהליכה מגרה את המוח לשחרר סרוטונין כמו גם אנדורפינים - הפחתת כאב ושיפור מצב הרוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully