וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמצום שעות המסך של הילדים למספר הזה יסייע להם נפשית תוך ימים

עודכן לאחרונה: 19.7.2024 / 8:19

החופש הגדוך כאן וזה אומר יותר שעות מסך לילדים. לפני שאתם משחררים את הרסן כדאי מאוד שתקראו את המחקר הזה ותצאו עם הילדים לגינה הקרובה

ילד וילדה גולשים בסמארטפון ובטאבלט. ShutterStock
כמה שעות מסך לילדים בשבוע כדאי?/ShutterStock

כל הורה יודע שבחופש הגדול זמן הבהייה במסך של הילדים עולה, במקביל כל הורה יודע כי הגבלת זמן המסך חיונית לקידום בריאותם הגופנית, הכישורים החברתיים וההתפתחות הכללית של ילדים. מחקר חדש גילה כי צמצום זמן המסך לשלוש שעות שבועיות יכול לשפר במהירות את הרווחה וההתנהגות הנפשית של ילדים.

על פי המחקר שנערך על ידי ד"ר ג'ספר שמידט-פרסון מאוניברסיטת דרום דנמרק וצוותו, היתרונות של בריאות הנפש מהגבלת זמן המסך בילדים יתגלו תוך שבועיים בלבד.

הממצאים התבססו על הערכה של 181 משתתפים בגילאי ארבע עד 17 מ-89 משפחות. מחצית מהמשתתפים התבקשו להגביל את זמן מסך הפנאי שלהם למקסימום של שלוש שעות שבועיות למשך שבועיים, בעוד ששאר המשתתפים התבקשו להמשיך בהרגלי המדיה הרגילים שלהם. חשוב לציין שזמן המסך המוגבל לא הקיף שימושים חיוניים כמו שיעורי בית ספר או שיעורי בית, אלא פעילויות מסך פנאי ממוקדות במיוחד.

מתחת גיל 3 עדיף בלי מסך

לאחר תקופת הניסיון, הילדים בקבוצת ההתערבות הפגינו שיפור ניכר בהתנהגותם וברווחתם הרגשית. תוך שימוש בשאלון העוצמות והקשיים (SDQ), החוקרים הבחינו כי ילדים ששינו את הרגליהם חוו ירידה בקשיי התנהגות שעברו מקטגוריית "גבולית" לקטגוריה "רגילה", על פי ההערכה הסטנדרטית של שאלון חוזקות וקשיים.

הימנעות משעות של זמן מסך ביום סייעה לילדים לעבד טוב יותר את רגשותיהם ולשפר את האינטראקציות החברתיות שלהם.

מחקר קודם שפורסם ב-JAMA Pediatrics הרא שיש לאסור על ילדים מזמן מסך עד גיל 3 שכן זה יכול להוביל לעיכובים התפתחותיים. חוקרים מאוניברסיטת דרקסל גילו שתינוקות ופעוטות שמותר להם זמן מסך נוטים יותר להציג התנהגויות חושיות לא טיפוסיות הקשורות להפרעות נוירו-התפתחותיות כמו אוטיזם והפרעות קשב וריכוז (ADHD).

החוקרים גם גילו שכמות זמן המסך שהותר לתינוקות וגילם השפיעו ישירות על התפתחותם. כל שעה של זמן מסך יומי הגדילה את הסיכוי של הילד להפגין בעיות תחושתיות ב-23% לאחר 18 חודשים, אך ירד ל-20% לאחר 24 חודשים.

  • עוד באותו נושא:
  • מסך
  • ילדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully