וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינה משותפת עם הבייבי, האם זה נכון?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 10:18

וגם: מה מגדיר לינה משותפת ועל מה כדאי להקפיד אם החלטתן לבחור בה

אימא עם תאומים. Elena Yakusheva, ShutterStock
אימא עם תאומים/ShutterStock, Elena Yakusheva

קניתן מיטה חדשה לחדר התינוק, עטפתן במצעים מאויירים ונקיים וחיכיתן לרגע בו תוכלו להעביר את הבייבי מהעריסה שבחדר השינה שלכן לחדר שלו אבל - מציאות לחוד ותכניות לחוד. ישנן משפחות המגלות כי המעבר שתכננו לא קורה מסיבות מסוימות ולבסוף התינוק נשאר לישון בחדר ההורים באופן קבוע. האם זאת בהכרח לינה משותפת? דורית בן מאיר, מלווה התפתחותית בתנועה, עושה סדר:

אם התינוק נרדם במיטה שלכן או דורש להגיע אליה באמצע הלילה ואתן מאפשרות לו, בלית ברירה, זוהי לא לינה משותפת. נכון, יתכן ותשנו ביחד בסופו של דבר, אך מרכיב התלות הופך לחלק מהמציאות ואתן משלימות עם המצב. לינה משותפת, לעומת זאת, נובעת מרצון מלא של ההורים שהילד יישן איתם בחדרם.

יתרונות של לינה משותפת

אם התינוק עדיין יונק, לינה משותפת תהפוך את המשימה לנוחה במיוחד בשל הקרבה הפיזית אליכן. במידה והוא מתעורר באופן תכוף בלילות, הקרבה אליכן מרגיעה ומנחמת בעיקר בזכות הביטחון שמשרה עליו השהייה במחיצתכן והמגע שלכן. כמו כן, גם הרדמת התינוק עשויה להיות מהירה וזורמת יותר במקרים של לינה משותפת.

חסרונות של לינה משותפת

בעיטה מרגל קטנטנה, התפרשות על חשבון המקום שלכן, וכל מני מלמולים חמודים שיעירו אתכן תוך כדי החלום של הבייבי ויפגעו באיכות השינה שלכן הם כמה מהדברים הפחות נעימים שמביאה איתם הלינה המשותפת, בעיקר לכן. גם האינטימיות ביניכן לבין בני הזוג נפגעת בשל הימצאותו של התינוק איתכם במיטה.

על מה צריך להקפיד בלינה משותפת?

אם החלטתן לבחור בלינה משותפת, עליכן לשים את הדגש על הבטיחות. המעיטו בשמיכות וכריות במיטה ושימו לב שהתינוק לא יוכל ליפול ממנה במהלך הלילה. את זה תוכלו להבטיח באמצעות שלל אביזרי בטיחות (גדרות למיניהם, מזרנים על הרצפה או הצמדת המיטה לקיר בצד אחד). פתרון נוסף, לילדים גדולים יותר, הוא לחבר כמה מיטות ביחד או לעבור כל המשפחה לישון על מזרנים נמוכים כדי למנוע נפילות.

לינה משותפת לא חייבת להימשך לעד. חשוב שתזכרו ששינוי הרגלים דורש זמן ויתכן שכשתחליטו לסיים את הלינה המשותפת ולהעביר את הילד לחדרו - זה עלול להיות מאתגר. ככל שהילד גדול יותר תוכלו לדבר איתו ולהכין אותו לקראת המעבר, להכיל את הקושי שלו ולקוות שהכל יעבור במינימום קשיי הסתגלות.

אמא צעירה עם תינוק. ShutterStock
אמא צעירה עם תינוק/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully