וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה כנראה הטיפ הכי לא צפוי לשינה טובה, אבל הוא נמצא יעיל

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 9:09

עוד ועוד סקרים מראים כי הישראלים ישנים הרבה פחות. מחקר מאנגליה גילה דרך שכנראה לא חשבתם עליה לשפר את המצב הזה. אבל היא לא קלה בעצמה

איריס קול מראיינת את פרופ' ריבי טאומן בנושא הפרעות שינה - גורמים וטיפול/מערכת וואלה

טיפים שמתמקדים בשינה טובה יותר עוסקים בדרך כלל בדרכים פיזיות מועילות, אבל מחקר מאוניברסיטת בריסטול באנגליה דוגל בדרך אחרת. החוקרים גילו שאנשים שפיתחו הרגל יציב של חסכון כספי - אפילו סכום קטן - ישנים טוב יותר, רגועים יותר וחשים אופטימיים יותר לגבי העתיד. לפי מצב הכלכלה העולמי זה כנראה לא אמור להפתיע אותנו.

המחקר העלה שזו תוצאה של פחות חרדה מכסף, סיכוי מופחת לחוות חובות בעייתיים או יכולת להתמודד טוב יותר עם אירועים בלתי צפויים שנקרים בדרך.

אישה צעירה עם קופת חיסכון בצורת חזיר. ShutterStock
מרגיע את הנפש ועוזר לישון/ShutterStock

הסיבות עשויות להיות ברורות, אבל למחקר יש טוויסט קטן: החוקרים גילו שאנשים עם הכנסה נמוכה שחסכו בקביעות היו בעלי שביעות רצון דומה מהחיים לבעלי הכנסה גבוהה יותר שלא חסכו, לפי ה-BBC. כפי שהחוקרים הגדירו זאת, מדובר ב"תגמול על ההתנהגות, לא על המאזן". המתאם בין "חיסכון ושיפור רווחה נמשך" לאורך כל החיים, הם מוסיפים. אבל קיימת גם פגיעה כשלא חוסכים.

עם זאת, לאירועי חיים אחרים הייתה השפעה גדולה יותר. לדוגמה, מעבר דירה או חתונה שיפרו את הרווחה הנפשית במידה רבה יותר. אובדן עבודה או הבאת ילדים לעולם יצרו חוסר רווחה נפשי גדול יחסית. מופתעים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully