וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 16 סבבי כימו ו-35 הקרנות: הטיפול שהציל את ליאורה מהסרטן

15.7.2024 / 11:04

בין טראומה לתקווה: במשך שנים רבות ניהלה ליאורה בן דוד מאבק עיקש ואינסופי במחלת הסרטן, שכלל אינספור טיפולים קשים עם תוצאות מאכזבות. אלא שהאור בקצה המנהרה הופיע לבסוף בזכות טיפול חדשני בנוגדנים. צפו

מחלת הסרטן היא אחת המחלות המאיימות והמפחידות ביותר בימינו. למרות התקדמות משמעותית במחקר ובטיפולים, עדיין רבים חוששים מהאבחנה ומההתמודדות עם המחלה. לצורך כך שוחחנו עם ליאורה בן דוד, אישה אמיצה שחלתה בסרטן השד, וֹמספרת מסעה האישי ועל התקווה שמביאים עמם טיפולים חדשניים.

ליאורה בן דוד, בת 60 מראשון לציון, אם לשלושה ילדים וגננת לשעבר, מספרת על המפגש הראשון שלה עם המילה "סרטן": "הסרטן למעשה זו מילה מאוד מפחידה שפגשתי בה בילדותי. אבי ז"ל חלה בלוקמיה ובגיל 12 כבר לקחתי ספר מהספרייה, החבאתי מתחת למזרן כדי לקרוא מה זה סרטן."

בגיל 49, ליאורה עצמה אובחנה עם סרטן השד. "הטראומה היא נוראית, אני לא הפסקתי לבכות. אני הייתי בהלם, בטראומה. לקח לי הרבה זמן להבין מה קורה איתי", היא משחזרת. כשהעזה לשאול את הרופאה כמה זמן נותר לה, התשובה הייתה מטלטלת: "היא אמרה לי בין שנתיים לחמש שנים. ובכיתי את החיים. איך זה יכול להיות? מה שנתיים עד חמש? אני צעירה".

למרות הקושי, ליאורה החליטה להיאבק: "ואז החלטתי להילחם, לחייך, עם סביבה מאוד מאוד תומכת". היא עברה טיפולים קשים, כולל 16 סבבים של כימותרפיה, 35 הקרנות וניתוח להסרת הגידול. אך ב-2021, המחלה חזרה: "חרב עליי עולמי. מבדיקת מעקב, כאבים שהתחילו בגב, גילו לי גרורה בגב, בעמוד השדרה." בנקודה זו, ד"ר עדי רסקו הציעה לליאורה טיפול חדשני: "ד"ר רסקו סיפרה לי על שיטת טיפול חדשה באמצעות נוגדנים צמודי כימותרפיה, שלהבדיל מהכימותרפיה הרגילה, לא פוגעים בכל תאי הגוף הבריאים אלא רק בתאים הסרטניים".

הטיפול החדש הביא תקווה חדשה: "אני כבר שנה עם הטיפול הזה, ו... בזכות הטיפול הגעתי למצב של רמסיה, הפוגה משמעותית בחומרה של המחלה. זה ממש נס".

ליאורה מסיימת במסר של תקווה: "אין לי שום כוונה לוותר לסרטן, יש לי עוד הרבה תוכניות לעתיד. אז אל תוותרו, גם אתם. תשאלו, תבדקו. לרוב תגלו שיש אפשרויות טיפול שלא הכרתם, וזה מציל חיים".

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully