וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מעקיצות יתושים? הפרי הזה יכול לעזור

עודכן לאחרונה: 12.7.2024 / 8:11

היא מעלה את רמות האנרגיה, מעולה לאנשים שעוסקים בספורט ובכלל, מווסתת חום וגם - יכולה להפחית את הגירוי והנפיחות של עקיצות. הנה כל מה שלא ידעתם על בננה

כל מה שלא ידעתם על בננות/עריכה: גלעד מן מנהיים

בננה היא אחד הפירות הפופולריים בישראל, ולמעשה בעולם כולו. את הבננות ניתן למצוא בשווקים ובחנויות לאורך כל השנה. אפשר לאכול אותה כפרי טרי, כמחית, שייק קר, בגלידה, מוזלי או עוגה - ויש גם כאלה שמייבשים אותה או מוסיפים אותה ללחם.

למרות שכולנו בטוחים שאנחנו מכירים אותה, הבננה מכילה המון דברים מפתיעים שדי בטוח שאתם לא מכירים. הנה המדריך המלא, באדיבות מועצת הצמחים, שמגלה כל מה שלא ידעתם על הפרי הצהוב האהוב.

בננות. ShutterStock
פרי פופלרי, בריא וטעים/ShutterStock

1. פרי ספורטיבי: ספורטאים רבים, וזה בולט במיוחד בקרב שחקני טניס, אוכלים פעמים רבות בננה בפסקי הזמן במהלך משחק. מדוע? הבננה מכילה 3 סוכרים טבעיים: סוכרוזה, פרוקטוזה וגלוקוזה, שבשיתוף עם הסיבים התזונתיים הטבעיים שמכילה הבננה, מעניקים מיידית אנרגיה איכותית. ככלל, הבננה דלה בשומן, קלה לעיכול ומכילה פחמימות החיוניות לאספקת אנרגיה לפני פעילות גופנית, במהלכה ואחריה. זה מסביר מדוע בננה היא הפרי הנצרך ביותר בעולם על ידי אתלטים.

2. גם נגד יתושים: נעקצתם? לפני שאתם פונים לתכשירים השונים נגד עקיצות יתושים, או אם אין כאלה בנמצא, נסו למרוח על האיזור הנעקץ את החלק הפנימי של קליפת הבננה. זה אמנם נשמע כמו "תרופת סבתא", אבל זה מפחית משמעותית את הנפיחות והגירוי.

3. בננה - גם בזמן הריון: בננה, כחטיף בין הארוחות, עוזרת לווסת את רמות הסוכר בדם וכך מסייעת במניעת תופעת בחילות הבוקר.

4. ויסות חום הגוף: תרבויות רבות רואות בבננה פרי מרענן שיכול להפחית את חום הגוף. בתאילנד, לדוגמא, נוהגות הנשים לאכול בננות כדי להבטיח שהעובר ייוולד עם חום גוף תקין.

5. מנסים להפסיק לעשן? הוויטמינים B6 ו-B12 הנמצאים בבננה, כמו גם האשלגן (פוטסיום) והמגנזיום שבה, מסייעים לגוף להתמודד עם תופעות של חוסר בניקוטין.

6. בננה נגד דיכאון: מחקר שנערך על יד THE NATIONAL ASSOCIATION FOR MENTAL HEALTH בקרב אנשים הסובלים מדכאון, הראה שרבים מהם דיווחו על שיפור משמעותי בהרגשתם לאחר אכילת בננה. מדוע? הבננה מכילה טריפטופן, אותו הגוף הופך לסרוטונין - שמשפר את מצב הרוח.

7. הבננה נאבקת בלחץ דם גבוה: הבננה מכילה כמות גדולה של אשלגן ואינה מכילה מלח כלל, מה שהופך אותה לאידאלית במלחמה נגד לחץ דם גבוה - כשבמקביל היא מסייעת בהפחתת הסיכוי ללקות בהתקף לב.

8. המאבק נגד אנמיה: בתרגום חופשי, אנמיה היא "חוסר דם", אך למעשה מה שחסר הוא המוגלובין - החלבון שנותן לדם את צבעו האדום. הרמה הגבוהה של הברזל בבננה מעודד את ייצור ההמוגלובין בדם וכך מסייע בפתרון מקרים רבים של אנמיה.

9. שטפי דם: לפי מחקר של The New England Journal of Medicine - הכללת בננות בתפריט שלנו יכולה לצמצם בכ-40% את הסכנה של מוות כתוצאה מדימום.

10. עצבים ולחץ: עצבניים? תאכלו בננה. הבננה מכילה רמות גבוהות של ויטמין B, העוזר בהרגעת מערכת העצבים. לחוצים? כאשר אנו נמצאים במצבי לחץ, קצב חילוף החומרים גדל - וכך מצטמצמת רמת האשלגן, מינרל חיוני העוזר לשמר את קצב פעימות ליבנו, שולח חמצן למוחנו ומווסת את רמת הנוזלים בגוף. אכילת בננה עוזרת להעלות את רמת האשלגן, ועוזרת בהחזרת החיוך לפנים...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully