וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם שוטפים את הירקות והפירות לא נכון - כך "תטהרו" אותם מהכימיקלים

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 9:31

מרביתנו חושבים שאם נעביר קצת מי ברז על התפוח זה מספיק כדי לנקות אותו ממה שלא יהיה עליו. אבל האמת היא שזה ממש לא נכון. ככה עושים את זה ביסודיות

האמא שמעצבת לילדיה את צלחות הירקות לארוחה/מערכת וואלה! News

שוטפים את הירקות שלכם במים וחושבים שעכשיו אתם מוגנים מהכימיקלים? מומחים מציעים כי שטיפת ירקות ופירות מתחת למי ברז אינה עושה מספיק כדי לטהר אותם מחומרי הדברה וכימיקלים אחרים שעלולים להיות מסוכנים.

התזונאית ג'סיקה שאנד הסבירה לווג הבריטי כי "הכימיקלים הנפוצים ביותר בשימוש על פירות וירקות הם קוטלי עשבים, קוטלי פטריות, קוטלי חרקים וקוטלי חיידקים".

ניתוח שנערך לאחרונה על ידי Environmental Working Group, ארגון הדוגל באספקת מזון נקייה יותר, מצא כי כ-75% מהפירות והירקות הטריים הקונבנציונליים שנדגמו על ידם מכילים שאריות של כימיקלים שעלולים להזיק לבריאות.

שטיפת ירקות במים. ShutterStock
מים לא מספיקים/ShutterStock

שאנד אמרה שהסרת הקליפה מפירות וירקות אומנם יכולה לסייע בסילוקם של רעלים, אך היא גם מורידה מהם סיבים וחומרים מזינים יקרי ערך אחרים. כדי להפחית את זה, שאנד שיתפה "טיהור" הירקות והפירות בשגרת הבריאות שלה.

היא מסבירה כי שטיפה נכונה של פירות וירקות יכולה למזער את החשיפה למזהמים, במיוחד כימיקלים המשבשים את ההרומונים בגוף. שאנד משתף כי הכימיקלים הללו הם "מחקים אנדוקריניים", כלומר הם דומים במבנה להורמונים בגוף, במיוחד אסטרוגן. "יש להם את הכוח לחקות, לחסום או להפריע להורמוני המין המרכזיים שלך", אמרה לווג הבריטי. "על ידי שטיפה נכונה של הירקות, ניתן למזער את החשיפה ולתמוך בהורמונים".

מזון אורגני יקר אינו חסין מפני זיהום כימי. שאנד מסבירה, "חשיפה לרעלנים היא פחות בעיה עם פירות וירקות אורגניים, אבל התוצרת עדיין מטופלת וחשופה למזהמים פוטנציאליים אחרים, אז עדיף לשטוף הכל לפני האכילה".

שאנד גם קורא לשטוף סלטים בשקיות ופריטים המשווקים כ"שטופים ומוכנים לאכילה".

יש הרבה חומרי ניקוי ירקות מסחריים בשוק, אבל שאנד מתעקשת שתוכלו לנקות את הפירות והירקות בבית עם פריטי מטבח נפוצים ושיטת ארבעת השלבים שלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

שיטת 4 השלבים ל"טיהור" ירקות ופירות

1. מניחים את התוצרת בכיור נקי מלא במים מתוקים - עדיף מים מסוננים, אליהם מוסיפים כוס גדולה של חומץ תפוחים.

"חומץ תפוחים עשיר בתכונות אנטי-בקטריאליות ואנטי-מיקרוביאליות, מה שהופך אותו למקור מזון טבעי אידיאלי לטיהור הירקות והפירות. אפשר גם להשתמש בסודה לשתייה - להוסיף כפית אחת לשתי כוסות מים".

ואם זה לא מספיק - חומץ תפוחים זכה גם לשבחים בשל תכונותיו הפוטנציאליות לירידה במשקל - אך יש מעט הוכחות מדעיות לכך.

2. "בעזרת מברשת ירקות, צחצחו בעדינות כל ירק בנפרד ואז הניחו להשריה למשך 15 דקות. לבסוף, שטפו", אמרה שאנד.

3. הוציאו את הפירות והירקות מהכיור וייבשו אותם עם מגבת.

4. העבירו את התוצרת למכלי זכוכית, לא לכלי פלסטיק כדי לשמור על טריותם לאורך זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully