וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע של שקט לאמא ואבא - היש דבר כזה?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 16:08

המלחמה שעדיין ממשיכה ומשנה את המציאות שלנו ולפעמים משאירה את כולנו בבית עם הילדים. איפה תוכלי לפרגן לעצמך טיפה של שלווה, על אף השגרה החדשה? המדריך לאמא

הורים מודאגים עם בנם המתבגר. ShutterStock
הורים מודאגים עם בנם המתבגר/ShutterStock

עוד רגע חופש גדול, ולפעמים לילדים אין מסגרת, אתן מבלות איתם יותר בבית ויכול להיות שגם בן הזוג נמצא יותר - זה יכול להיות נחמד מצד אחד, כל המשפחה ביחד, אבל אפשר, בינינו, גם להשתגע. גם בחיים השגרתיים אתן בוודאי מכירות את הימים העמוסים והגדושים, אבל אתן יודעות למצוא בהם את הרגע הזה לעצמכן.

עכשיו, כ"שנגזרות" עליכן הרבה שעות של ביחד בבית, מציאת השקט והרגע לעצמכן יכולה להיות אתגר של ממש.

קבלו את המדריך לשפיות האמהות:

להתחיל את הבוקר לפני כולם

גם אם לא בדיוק ישנתן ברצף בלילה ואתן עייפות, הקפידו לקום 10 דקות לפני כולם. תהנו מהרגעים שהבית עוד מנומנם ואף אחד לא צריך מכן שום דבר. שתו קפה בנחת, התלבשו מבלי שמישהו נתלה לכן על הרגל. כשכולם יקומו אתן כבר תהיו במוד אחר.

לאכול בריא וטוב

אתן רגילות לדאוג שכולם יאכלו את כל ארוחות היום, אבל חשוב לשים לב גם לעצמכן. הכינו לכן מנות מזינות שאתן אוהבות, ומצאו (גם אם זה קשה) את הרגע לאכול בישיבה ובנחת.

לעשות תעדוף של מטלות הבית

בימים שכולם בבית ויש המון כלים, כביסות וניקיונות - הבלאגן חוגג והלכלוך איתו. אל תעמיסו על עצמכן יותר מדי. תבחרו במה אתן מתמקדות ועשו חלוקת מטלות עם בן הזוג. אתן ממש לא צריכות להספיק את הכל! יש דברים שאפשר לדחות למחר כדי לא להגיע סחוטות ומותשות לסוף היום.

לעצור ולהתבונן רגע מבחוץ

אתן עושות מעל ומעבר בימים האלה. מעסיקות את הילדים, מכינות אוכל, מנקות, דואגות, חושבות קדימה...רגע. סטופ. אפילו תעשו לכן התראה בטלפון שתזכיר לכן פשוט לעצור. תביטו על הכל (גם על הבלאגן) בשמחה ובאהבה. הילדים האלה הם שלכן, וזאת הגאווה שלכן.

לסיים את היום בטוב ולהודות על מה שיש

וואו! כמה עשיתן ביום אחד. לפני שאתן הולכות לישון, תורידו את הכובע בפני עצמכן. רשמו לעצמכן 3 דברים שאתן מודות עליהם - השכנה שהשאילה משחק לילדים כדי לגוון להם את השהות בבית, הצחוק וההנאה שלהם, התינוק שהצליח להתהפך לבד, או כל דבר אחר, אפילו קטן, שקרה היום ואתן מוקירות אותו. גם אם היה קשה, החיוך והשמחה של הבית שלכן הוא מה שמטעין אתכן באנרגיות חדשות לקראת מחר.

אבא ואמא מדברים עם ילד. ShutterStock
אבא ואמא מדברים עם ילד/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully