וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפ פשוט של דיאטנית להכניס ויטמין D לפטריות

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 9:04

פטריות הן מזון בריא במיוחד ובני אדם עושים בהן שימושים רפואיים כבר שנים רבות. דיאטנית טוענת שיש דרך אחת שיכולה אפילו להפוך אותן לבריאות יותר. ככה זה עובד

סדנת פולנטה/שבוע האוכל האיטלקי

מחסור בוויטמין D הוא אחת הבעיות התזונתיות הנפוצות ביותר שיש ברחבי העולם. לחוסר ב"ויטמין השמש" יש קשר למספר מחלות, ולכן שמירה על רמות בריאות של ויטמין D חיונית לבריאות טובה. עם זאת, יש חדשות טובות לאוהבי פטריות שמחפשים חיזוק. דיאטנית טוענת כי אם חושפים אותן לשמש היא מגבירה באופן דרסטי את תכולת הוויטמין D שלהן.

ויטמין D נקרא "ויטמין שמש" מסיבה טובה. זה בגלל שוויטמין D הוא הוויטמין היחיד שלא זמין רק דרך המזון. כשאתה בחוץ בשמש, חומר בשם 7-DHC סופג ויטמין D לתוך העור שלך ומתחיל את ההמרות הדרושות כדי שהגוף שלך יוכל לנצל את החומר התזונתי הזה.

מזונות המכילים ויטמין זה באופן טבעי כוללים סלמון, סרדינים, הרינג, טונה, כבד בקלה, כבד בקר ואחרים בכמויות פחותות. ובכל זאת, השמש היא המקור הנגיש והאמין ביותר לויטמין D שתוכלו להשיג. מלבד מזונות על בסיס בעלי חיים, פטריות הן המקור הטוב הבא לויטמין D, וכאמור, לפי המאמר של הדיאטנית שיילה קדוגן באתר study finds אפשר אפילו להפוך אותן למזינות יותר.

פטריות חתוכות. ShutterStock
לא צמח ולא חיה - אבל בריא במיוחד/ShutterStock

ישנם זני פטריות שנמצאים אלפי שנים בשימוש רפואי על ידי תרבויות שונות. כיום, השפעותיהם נחקרו ביחס לטיפול בסרטן, דיכאון ויתר לחץ דם. בדומה לזמן שהשמש פוגעת בעור, כאשר פטריות חשופות לקרינת UV, תכולת הוויטמין D2 שלהן עולה באופן משמעותי.

ויטמין D2 מופק ממקורות צמחיים, בעוד ויטמין D3 מגיע מבעלי חיים. הראשון מומר לויטמין D3, אם כי מחקרים הראו שהאחרון קצת יותר יעיל להעלאת רמות ויטמין D הכוללות. ובכל זאת, זה שימושי לדעת ונשאר מועיל כדי לעזור לתקן חוסר או לשמור על מצב אופטימלי.

יתרה מכך, פטריות שיטאקי הוכחו באופן ספציפי כמכילות לא רק ויטמין D2 אלא גם ויטמין D3 ואפילו צורה נדירה של ויטמין D הנקראת ויטמין D4 כאשר הם נחשפים לאור השמש. הוכח כי פטריות פורטובלו מכילות גם צורת ויטמין ייחודית זו. יש מעט מאוד ספרות בחוץ על ויטמין D4, אבל כדאי לעיין בו בזמן שאנו חוקרים את הקשר בין פטריות לאור UV.

מכיוון שפטריות דלות בשומן, הוספת מקור שומן כמו גבינה או שמן זית לארוחה יכולה לעזור להגביר עוד יותר את ספיגת ויטמין D. ויטמין D הוא ויטמין מסיס בשומן, כלומר הוא מנצל שומן לספיגה יעילה ונאגר ברקמות השומן כך שהגוף יוכל להשתמש בו בעת הצורך.

כדי לקבל את מרב היתרונות מומלץ לחתוך את הפטריות לפני שמוציאים אותן החוצה כדי ליצור שטח פנים גדול יותר. אפשר גם פשוט להניח אותן עם הזימים למעלה. לתת להן לשבת בשמש רק 15 דקות בזמן שאתה מכין את שאר הארוחה שלך מספיק כדי לייצר אפקט משמעותי.

תנסו את זה בבית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully