וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 רופאי עור ממליצים: 6 מזונות שיכולים להעלים קמטים

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 15:28

סובלים מקמטים, עור נפול וכהות מתחת לעיניים? יכול מאוד להיות שאם תוסיפו לתפריט היומי שלכם את ששת המזונות הבאים, העור שלכם יגיב בהתאם וייראה מתוח וזוהר יותר

תרגילי פנים לעור צעיר/מערכת וואלה!

השנים עושות את שלהן, ומי שעבר את גיל 50 מבין במה מדובר. עור הפנים הופך מדובלל יותר, קמטים חדשים נולדים ונראה שחלקים מסוימים בפנים מתחילים "ליפול".

אלא שפגמים כמו אלו, הקשורים בגיל, ניתנים לתיקון בעזרת תזונה נכונה. כך לפחות טוענים ד"ר אנה צ'אקון, ד"ר איליין פ. קונג וד"ר אנריצה פ. פקטור - שלושה רופאי עור מוסמכים שביחד ממליצים על שישה מזונות ששילוב שלהם בתזונה היומית שלכם, הם טוענים, עשוי לגרום לעור שלכם להיראות בריא, גמיש וזוהר יותר.

1. חלבון ביצה

קולגן וחומצות אמינו אחרות, שני חומרים מעולים לתחזוקת העור, נמצאים באופן טבעי בחלבון הביצה, זאת בנוסף לחלבון איכותי ומזין שהגוף שלנו צריך", אומרת רופאת העור ד"ר אנה צ'אקון.

"קולגן הוא המרכיב העיקרי במניעת קמטים עדינים. אספקה טבעית זו של קולגן מחלבון הביצה יכולה לסייע לסינתזת הקולגן הטבעית של הגוף", היא מוסיפה.

כשמדובר בעור נפול, קולגן מחלבון ביצה "מגביר את הגמישות, מפחית קמטים ואזורים שחורים סביב העיניים ובפנים", מציינת צ'אקון. לגבי כמה ביצים מומלץ לאכול ביום, צ'אקון אומרת ש"באופן כללי, אכילת עד שבע ביצים בשבוע" יכולה לעשות פלאים לעור הפנים, ומוסיפה שחלק מהמטופלות שלה "בוחרות לצרוך רק את חלבון הביצה, ללא החלמון", ובכך חוסכות מעצמן את הכולסטרול הגבוה יחסית שבחלמון.

ביצת עין. ShutterStock
קולגן וחומצות אמינו אחרות, שני חומרים מעולים לתחזוקת העור, נמצאים באופן טבעי בחלבון הביצה/ShutterStock

2. דגים שומניים

רופאת העור, ד"ר איליין פ. קונג, ממליצה לצרוך דגים שומניים כדי לשמור על עור הפנים. "דגים הם מקור חלבון מצוין, המספק חומצות אמינו לגוף, המשמשות לייצור קולגן. קולגן הוא החלבון שאחראי על גמישות העור, וניתן בנוסף ליטול אותו בצורת תוסף מדי יום".

"עור של דג", היא מוסיפה, "הוא מקור עשיר לקולגן, כמו גם דג סלמון, שהוא מקור מצוין לחומצות שומן מסוג אומגה 3, שעשויות לשפר את יצירת הקולגן בגוף".

סלמון. ShutterStock
דווקא השומן שלו יעשה לכם טוב. סלמון/ShutterStock

3. תרד

תרד מכיל סידן, כלוריד, ברזל, מגנזיום, מנגן, אשלגן, כולין, חומצה פולית, ריבופלבין וויטמינים רבים כמו ויטמין K, ויטמין A, ויטמין C, ויטמין E וויטמין 6B. כל הוויטמינים האלו קשורים למראה העור, אבל גם לשיער ולציפורניים.

"מזונות המכילים ויטמינים A, C, E וקרוטנואידים מעולים לבריאות העור ומונעים את הזדקנותו מכיוון שהם נוגדי חמצון חזקים", אומרת ד"ר איליין פ. קונג.

היא מוסיפה שוויטמינים A, C, E ו-E מונעים "שינויי צבע ושינויים בפיגמנטים שגורמים לעור שלנו להיראות מבוגר יותר". ויטמין C במיוחד, היא מדגישה, הוא "חלק חשוב באמת" בסינתזה של קולגן.

סלט תרד טורקי. אפיק גבאי
סידן, כלוריד, ברזל, מגנזיום, מנגן, אשלגן, כולין, חומצה פולי ועוד. תרד/אפיק גבאי

4. רימונים

אי אפשר שלא להזכיר ברשימה את הרימונים, שידועים כמזינים במיוחד. אלא שלרימונים סגולות רבות שמשפיעות גם על העור שלכן.

"רימונים עשירים בחומרים אנטי דלקתיים ונוגדי חמצון שעשויים לשפר את גמישות העור ולהגן מפני נזקים בעור והזדקנות מוקדמת", אומר רופא העור ד"ר אנריצה פ. פקטור.

אכילת רימון אחד בלבד מעניקה בערך 28 מ"ג של ויטמין C, שהם כמעט 50% מהצריכה היומית המומלצת לוויטמין זה. "הוספת ויטמין C נוסף לתזונה באמצעות רימונים יכולה להיות יעילה במניעה של הופעת קמטים", מוסיף פקטור.

אכילה קבועה של רימונים, ביחד עם צריכה גבוהה של מים, מספקים הגנה מעולה של העור מהשמש. בנוסף, פחות לחץ בחיים, הוא מדגיש, ומניה מעישון - הם המפתח לעור בריא וצעיר.

רימונים. אפיק גבאי,
רימונים עשירים בחומרים אנטי דלקתיים ונוגדי חמצון/אפיק גבאי

5. עגבניות

"מעבר לעובדה שעגבניות יכולות להשתלב בלא מעט מתכונים, הן גם נחשבות למזון-על מעולה שמסייע בטיפוח העור", אומרת ד"ר אנה צ'אקון. "הן עשירות בבטא קרוטן וויטמין C , שידוע כתורם משמעותי לעור זוהר ורענן".

מעבר לכל אלו, ליקופן - הפיגמנט המצוי בעגבניות, מסייע לעור להגן על עצמו מפני נזקי קרינת ה-UV ומגביר את ייצור הקולגן פי שניים", טוענת צ'אקון.

עגבניות תוצרת ישראל סופר דודו פתח תקווה. ראובן קסטרו
ליקופן - הפיגמנט המצוי בעגבניות, מסייע לעור להגן על עצמו מפני נזקי קרינת ה-UV ומגביר את ייצור הקולגן פי שניים/ראובן קסטרו

6. אבוקדו

"אבוקדו נחשב כבר שנים למזון על מעולה לעור זוהר בכל גיל", אומרת ד"ר צ'אקון, "אבל במיוחד בגיל הבוגר יותר". היא ממליצה לאכול אבוקדו סתם ככה, ישר מהפרי, או לשלבו בסלט עשיר ובריא. "מעבר לסגולות שלו לשמירת העור", מוסיפה ד"ר צ'אקון, "הוא גם עשיר בוויטמין E ובשומנים טובים".

"אבוקדו מסייע לעור גם בהגנה מפני השמש", היא מוסיפה. "שילוב של אבוקדו בתפריט היומי שלכם יגרום לעור שלכם להיראות זוהר וצעיר יותר".

ד"ר צ'אקון מסבירה ששפע ויטמין A שנמצא באבוקדו מסייע בתיקון הקולגן בעור, ומעבר לכך - מכיוון שאבוקדו הוא מקור טוב לשומן חד בלתי רווי, הוא תמיד יגרום לכם להרגיש שבעים לאחר שאכלתם ממנו ובלתי אפשרי לאכול יותר מדי ממנו.

אכילת אבוקדו, היא מוסיפה, מסייע גם לבריאות הכללית שלכם ותורם לירידה במשקל. "הייתי מייעצת לאכול בין חצי אבוקדו לאחד שלם בכל יום. בנוסף, שימוש בשמן אבוקדו בבישול ובטיפוח העור הוא גם דרך מצוינת ליהנות מהיתרונות הרבים של פרי זה".

אבוקדו גליל. יח"צ,
שפע ויטמין A שנמצא באבוקדו מסייע בתיקון הקולגן בעור/יח"צ
  • עוד באותו נושא:
  • תזונה
  • עור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully