וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינו בקלות במטבח: 6 קרמים ביתיים להרגעת עור שנשרף בשמש

פולה בליק דיין

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 11:48

לשיזוף בים או בבריכה יש מחיר כבד, והוא מתבטא בעור. אם ביליתם יותר מדי זמן תחת השמש ללא הגנה מתאימה, סביר שתחזרו הביתה עם כוויה. כשמדובר בכוויות קלות - אפשר להרגיע אותן בקלות. 6 מתכונים קלים להכנה מהירה במטבח

כמה דברים שחשוב לדעת על תכשירי הגנה/זווית - סוכנות למדע וסביבה

שמש, קיץ, וכולם על שפת הים או בבריכה. השמש הישראלית חמה ומלטפת, אבל גם יכולה לגרום לנזקים. החכמים מביננו יצטיידו בשמשייה וקרם הגנה איכותי. אבל אלו שלא מתנהלים נכון, עלולים לחזור הביתה עם כוויות שמש.

שיזוף יתר הוא תגובה של העור לקרינת ה-UV של השמש. מלנוציטים הם תאים המייצרים את הפיגמנט מלנין. המלנין אחראי על צבע השיזוף ותפקידו להגן על העור מפני קרינת ה-UV של השמש. בזמן חשיפה לשמש, הגוף מגביר את ייצור תאי המלנין, ותופעה זו גורמת לעור להשתזף. מנגנון זה של השיזוף בא להגן עלינו מפני הקרינה החזקה של השמש.

אלא שרבים מאיתנו מגזימים בחשיפה אל השמש, או מלכתחילה לא מתמגנים מפניה. התוצאה במרבית הפעמים - כוויה מדרגה 1, שמתבטאת בעור אדום ושורף ללא פגיעה בשכבות העור.

עור מתקלף לאחר כוויות שמש. ShutterStock
היתה יותר מדי מתחת לקרני השמש ללא קרם הגנה/ShutterStock

כוויות שמש עשויות לגרום לאדמומיות, כאבים, התקלפות העור ואף לשלפוחיות. לשיזוף שכולנו אוהבים מחיר לא קל שכולל נזק מצטבר, המתבטא בהופעת "כתמי שמש" על העור ועלייה בסיכון לסרטן העור, בעיקר בקרב בעלי עור בהיר ונמשים. הטיפול היעיל כנגד כוויות שמש קלות הוא קירור האזור ואספקת לחות שתרגיע את הכוויה.

אמנם לרוב מדובר בכוויה קלה עם הרגשה לא נעימה בעור, אולם כאשר מדובר בכוויה שמלווה בשלפוחיות וכאבים חזקים יותר, חובה לקבל עזרה רפואית כי מדובר בכוויה לכל דבר. לפני כן חשוב להרגיע ולקרר את אזור הכוויה באמצעות קרם לחות או אלוורה. חשוב מאוד שלא להשתמש בסבון או בתכשיר המכיל אלכוהול, שעלולים לייבש את העור. ניתן גם לשטוף במים פושרים.

במידה ומדובר בכוויה בדרגה נמוכה, שכוללת אדמומיות, גרד, צריבה קלה בעור ורגישות למגע, יש לדאוג לקירור העור בעזרת מים קרירים או מקלחת או קרה ולהקפיד על שתייה מרובה על מנת להחזיר נוזלים לגוף.

לאחר מכן יש למרוח קרם לחות או אלוורה, שיסייעו להרגיע את העור ולהחזיר לו את הלחות, ובכל להקל על תחושת היובש. דוגמה מעולה לקרם על בסיס צמח טבעי היא הארניקה. צמח הארניקה מכיל רכיבים טבעיים רבים אשר מסייעים לטיפול במגוון בעיות. קרמים מבוססי צמח הארניקה יוכלו לסייע בהרגעת העור לאחר כוויה.

על פי תורת הצמחים (הרבולוגיה), צמח הארניקה ידוע בשימושו החיצוני כמסייע לטיפול בשטפי דם. לצמח תרכובות פלבנואידיות (אנטי אוקסידנטיות) אלקלואידיות שונות אשר מעניקות לו את סגולותיו בסיוע חיזוק כלי הדם ממקור חיצוני וטיפול בחבורות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

6 מסיכות להרגעת כוויות קלות מהשמש:

1. אם יש לכם אפשרות להשיג צמח אלוורה, הוציאו ממנו כף נוזל (סמיך). במידה ולא - גם קרם אלוורה מוכן יעבוד. הוסיפו לזה חצי כוס תמצית תה קמומיל, ערבבו ומרחו עם פד על העור השרוף בעדינות. תנו לחומרים להיספג.

2. גרדו מלפפון אחד והוסיפו לו חלבון ביצה. מרחו על העור. לאחר כ-15 דקות לשטוף היטב עם מים קרירים.

3. לחצי כוס מיץ גזר טבעי הוסיפו כף שמן זית. בעזרת פדים הרטיבו את האזורים השרופים והאדומים בעור.

4. הוסיפו לחצי גביע יוגורט כפית דבש. ערבבו היטב ומרחו על העור. לאחר כ-15 דקות לשטוף היטב עם מים קרירים.

5. ערבבו בבלנדר מלפפון, כף שמן קוקוס וחופן עלי כוסברה ומרחו על העור. לאחר כ-15 דקות לשטוף היטב עם מים קרירים.

6. ערבבו חצי גביע יוגורט קר עם כף קרם אלוורה ומרחו בעדינות על העור. לאחר כ-15-20 דקות ניתן להוריד בטפיחות עדינות ולא בשפשופים.

פולה בליק דיין, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ורפואה טבעית משולבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully