וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן הלשון המהיר שיכול לבדוק אם אתם סובלים מהמצב הרפואי הזה

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 9:00

היא כנראה מקבלת הרבה פחות במה וחשיבות ממה שמגיע לה, אבל הלשון שלנו יכולה להעיד על מספר מצבים בריאותיים, ואתם יכולים לנסות ולבדוק אותה בבית

ד"ר אייל בוצר מסביר מהי בדיוק לשון קשורה, ואיך היא משפיעה על הבריאות הכללית שלנו/מערכת וואלה

עיניים הן אולי החלונות לנשמה, אבל הלשון יכולה להיות סימן מובהק לבריאות לקויה או טובה, כך לפחות על פי מומחים. רופאים מציעים שבדיקת לשון מהירה יכולה לחשוף הרבה על מה שקורה בפנים ואולי אפילו להעיד מתי הגיע הזמן לקבוע תור לרופא המשפחה.

ד"ר אניס חלאף, מומחה ברפואה סינית מסורתית, פנה ל-TikTok כדי לחלוק את התובנות שלו, והסביר ארבעה גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת ​​בחינת הלשון. "מי שעוסק ברפואה סינית מאמין שהמראה של הלשון מכיל רמזים חשובים לבריאות", הוא שיתף.

"הם מסתכלים על ארבעה גורמים - צבע, צורה, ציפוי ולחות... לדוגמה, אם יש לך סטגנציה של דם, הלשון שלך עשויה להיות בעלת גוון סגול עם כתמים כהים. למישהו עם יותר מדי חום עשוי להיות לשון קצה אדומה עם ציפוי צהוב דק באמצע."

@acupuncturefit Did you know that the appearance of your tongue can provide vital clues about your overall well-being? In this enlightening video, Dr. Anis takes you on a visual journey to decode the signs. From spots and coatings to shapes and colors, learn what each symptom could mean for your health according to Traditional Chinese Medicine. #oralhealth #dranis #TikTokTaughtMe #health #tongue ♬ Paradise - TELL YOUR STORY music by Ikson™

בנוסף לדיון הזה, ד"ר לורנס קנינגהם, רופא משפחה ב-UK Care Guide, חשף סימני אזהרה פוטנציאליים נוספים על הלשון שיכולים להצביע שמשהו לא בסדר בגוף. בשיחה עם אתר המירור הבריטי, הוא אמר: "ראיתי שסימנים מסוימים על הלשון אכן יכולים להצביע על בעיות בריאותיות בסיסיות.

"לדוגמה, לשון אדומה מאוד יכולה לפעמים להעיד על חום או מצב דלקתי, בעוד שלשון עם ציפוי לבן עבה עשויה לרמז על זיהום פטרייתי כמו קיכלי פה. כמו כן, לשון חלקה ומבריקה יכולה להיות סימן לחוסר תזונתי, במיוחד ויטמין B12 או ברזל.

"ממה שראיתי, אינדיקטור מרכזי נוסף הוא נוכחות של פצעים או כיבים על הלשון, שלעיתים יכולים להיות סימפטומטיים למצבים חמורים יותר כמו סרטן הפה או מחלות מערכתיות בסיסיות".

לדברי ד"ר קנינגהם, לשון טיפוסית ובריאה צריכה להיות בעלת צבע ורדרד וציפוי לבן דק. למרות שחספוס קל הוא נורמלי, פני השטח שלו צריכים להיות לחים למדי ללא סדקים, פצעים או "שינויי צבע חריגים".

למרות זאת, אין להסתמך על בדיקות לשון מהירות כדי לאבחן בעיה מלאה. יש לערוך בדיקות נוספות כדי לאמת את הסיבה העיקרית לכל ציפוי או מרקם חריג של הלשון שאתה חווה.

"הייתי אומר שחשוב לשים לב לכל שינוי מתמשך במראה הלשון, מכיוון שלעיתים אלו יכולים להיות אינדיקטורים מוקדמים למצבים חמורים יותר. לדוגמה, אין להתעלם מאדמומיות מתמשכת, כאב או שינויים במרקם. בדיקות שיניים קבועות יכולות גם לעזור לתפוס כל בעיה בשלב מוקדם".

  • עוד באותו נושא:
  • לשון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully