וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מי הפה המוכרים האלו מסרטנים? המחקר שמעורר הדים בעולם

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 11:27

חוקרים טוענים: שימוש במי פה של חברת ליסטרין בטעם Cool Mint שמשולבים עם אלכוהול גורם לעלייה ברמת החיידקים שנקשרו לסוגי סרטן שונים. ויש גם המלצה חשובה

איריס קול מראיינת את פרופ' עידו וולף מאיכילוב על ההתפתחויות בתחום הסרטן/מערכת וואלה!

מומחים מהמכון לרפואה טרופית באנטוורפן בבלגיה טוענים: שימוש יומי במי פה ליסטרין בטעם Cool Mint עשוי להגביר את הסיכון לסוגי סרטן מסוימים. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Journal of Medical Microbiology.

לטענת החוקרים, שימוש יומיומי במי הפה האלו גרם לעלייה ברמת שני חיידקים בפה שהיו קשורים בעבר לסרטן המעי הגס ולסרטן הוושט. "שימוש בליסטרין בטעם Cool Mint היה קשור לרמה גבוהה במיוחד של חיידקים אלו שבעבר כבר העידו על מחלות חניכיים, סרטן הוושט והמעי הגס ומחלות מערכתיות אחרות", נכתב במחקר.

המחקר טען ששני סוגים של חיידקים - Streptococcus anginosus ו-Fusobacterium nucleatum - היו נפוצים הרבה יותר לאחר שימוש יומיומי בליסטרין בטעם Cool Mint במשך שלושה חודשים. הם גם טענו שיש ירידה בקבוצת חיידקים הידועה בשם Actinobacteria. חיידקים אלו נמצאו בעבר כמסייעים בוויסות לחץ הדם, אמרו.

שטיפת פה. ShutterStock
יכול לסכן את הבריאות? מי פה/ShutterStock
המחקר בדק רק את ליסטרין בטעם Cool Mint. עם זאת, הדגיש פרופסור כריס קניון כי ההשפעה על חיידקים צפויה להיות זהה גם עם מי פה מבוססי אלכוהול של מותגים אחרים

ליסטרין בטעם Cool Mint מכיל כ-20 אחוז אלכוהול. ישנן חלופות ללא אלכוהול והמחקר ממליץ עליהן.

החוקרים הגיעו לממצאים אלו במהלך מחקר אחר בו בחנו את השפעת השימוש היומי במי פה אלו בכל הקשור לסיכון למחלות מין בקרב גברים הומוסקסואלים. במחקר השתתפו 59 איש, שהשתמשו בליסטרין על בסיס יומי במשך שלושה חודשים ולאחר מכן השתמשו במי פה פלצבו למשך שלושה חודשים נוספים, או להיפך.

פרופסור כריס קניון, ראש היחידה למחלות מין באוניברסיטה ומחבר המחקר, אמר ל"טלגרף": "שני האורגניזמים עלולים לגרום לזיהומים פולשניים קשים ונקשרו לסוגים שונים של סרטן, כמו סרטן הוושט וסרטן המעי הגס".

הוא הזהיר כי שימוש יומי במי פה אלו "עלול להגביר את הסיכון לסרטן ולזיהומים שונים". לכן הוא המליץ: "עדיף להשתמש בתכשירים ללא אלכוהול ולהגביל את השימוש למספר ימים".

המחקר בדק רק את ליסטרין בטעם Cool Mint. עם זאת, הדגיש פרופסור כריס קניון כי ההשפעה על חיידקים צפויה להיות זהה גם עם מי פה מבוססי אלכוהול של מותגים אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"הצרכנים צריכים להיות מודעים"

"ממצאים אלה מצביעים על כך שיש לשקול היטב את השימוש הקבוע במי פה מבוססי אלכוהול", אמר ד"ר ג'וליין לאמן, שהיה שותף גם הוא למחקר. "שטיפות פה על בסיס אלכוהול זמינים באופן נרחב. הציבור עשוי להשתמש בהם מדי יום כדי להתמודד עם ריח רע מהפה או כדי למנוע דלקת חניכיים, אבל אנשים חייבים ל להיות מודעים להשלכות האפשריות. "באופן אידיאלי, שימוש לטווח ארוך צריך להיות מונחה על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות", הוא הוסיף.

עם זאת, מדובר במחקר קטן, במסגרתו לא נאספו נתונים על הרגלי העישון והתזונה של הנחקרים. לכן נדרשים מחקרים נוספים כדי לאמת תוצאות אלו.

דובר של חברת Kenvue, שבבעלותה המותג ליסטרין, אמר בתגובה לפרסום מחקר זה: "Kenvue מברכת ומעודדת התקדמות מדעית וחילופי דברים כדי לקדם בריאות יומיומית. בהתבסס על הסקירה הראשונית שלנו, לניסוי שפורסם אין מספר בקרות חשובות וקפדנות נאותה כדי להגיע למסקנות כלשהן לגבי השפעה אפשרית של המוצר על הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully