וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא כאבים ודימומים: טיפולי השיניים החדשים כובשים את העולם

בשיתוף zap doctors

18.6.2024 / 6:03

טכניקה חדשנית מאפשרת השתלת שיניים ללא דימום וכאב ובהצלחה מקסימלית. ד"ר ואסים אלסייד, רופא שיניים מנוסה ומוביל, מסביר על היתרונות הגדולים של השתלת שיניים ממוחשבת

אישה אצל רופא שיניים. bezikus, ShutterStock
השתלת שיניים ממוחשבת היא שיטה חדשה וחדשנית המאפשרת לבצע השתלות שיניים ללא התערבות כירורגית וללא תפרים/ShutterStock, bezikus

בעידן המודרני, טכנולוגיות חדשניות בתחום הרפואה הדנטלית מאפשרות לנו לחזור לחייך באמצעות השתלות שיניים בטכניקה ממוחשבת, מדויקת ומהירה יותר מאי פעם. השיטה המתקדמת של השתלות שיניים ממוחשבות מציעה יתרונות משמעותיים בהשוואה לשיטות המסורתיות. לדברי ד"ר ואסים אלסייד, רופא שיניים מוביל המבצע השתלות שיניים ממוחשבות במרפאתו, לשיטה החדשנית יתרונות מובהקים כשהעיקרי שבהם הוא בתוצאה מדויקת ומהירה.

ד"ר אלסייד, בעל ניסיון רב של למעלה מ-13 שנה בתחום רפואת השיניים הפך זה מכבר לשם מוכר בבאר שבע ובדרום הארץ, והוא מספק טיפולי שיניים שונים ומורכבים במרפאתו הפרטית בבירת הנגב החל משנת 2013.

לדבריו, השתלת שיניים ממוחשבת (digital guided surgery system) היא שיטה חדשה וחדשנית המאפשרת לבצע השתלות שיניים ללא התערבות כירורגית וללא תפרים. "הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת לנו לעשות דברים נפלאים, והליכים שעד לא מזמן היו מורכבים, ארוכים, מתישים וגם כמובן מכאיבים, הופכים בזכות טכניקות חדשות לקצרים, קלים ונטולי כאב".

איך מתבצעת השתלת שיניים ממוחשבת?

ד"ר אלסייד: "העיקר בהשתלת שיניים ממוחשבת הוא התכנון וממנו נובעים שלל יתרונות השיטה. בשלב הראשון מופנה המטופל ל-CT בטכנולוגיית טומוגרפיה ממוחשבת. על בסיס ה-CT מתכנן הרופא באמצעות תוכנת מחשב היכן למקם את השתלים, באיזו זווית וכדומה. אנחנו מבצעים את הטיפול הזה במרפאה שלנו בשיתוף פעולה של חברות שתלים, והתוצאות הן מצוינות ומדויקות ביותר".

עוד מוסיף ד"ר אלסייד, כי בזכות הטכנולוגיות המתקדמות מתקבל מבט תלת ממדי מדויק של המבנה האנטומי של הלסת, והוא המאפשר לרופא, בהתאם לנתונים הקיימים, לקבוע היכן למקם את השתלים הנדרשים. "ניתן לראות את נפח העצם, את האיכות שלה, את המרווח בין השיניים כמו גם את המיקום של תעלת העצב", הוא אומר. "כל אלה הם גורמים מאוד חשובים בהליך של השתלת שיניים. שכן, תכנון שגוי גורר עיכובים רבים במהלך ההשתלה עצמה".

פנו לד"ר ואסים אלסייד באתר ZAP דוקטורס

הכתבה באדיבות ZAP דוקטורס

מהו השלב הבא?

ד"ר אלסייד: "בשלב הבא, בהתאם לנתונים שהתקבלו מההדמיה, מכינים סד שתפקידו לדמות את מיקום השתלים. בתוך הסד יש פתחים להחדרת השתלים. לאחר הרדמה מקומית מונח הסד ומבעד לפתחיו מוחדרים השתלים".

היתרונות של השתלות שיניים ממוחשבות הם רבים. מבחינת התוצאה הרפואית, לדברי ד"ר אלסייד, מדובר בתוצאה המיטבית ביותר שניתן לקבל. "התכנון המוקדם והטכנולוגיה החדישה הזו", הוא אומר, "מאפשרים לנו להגיע למקסימום דיוק ולהצלחה של קליטת השתל בתוך העצם. התכנון הממוחשב מאפשר להשיג דיוק רב בקביעת מיקום ההשתלות וזווית הכניסה האופטימלית לעצם הלסת".

"בנוסף", הוא ממשיך, "גם זמן ההליך עצמו מתקצר בהשוואה לעבר. זאת הודות לתכנון המדויק מראש. המשמעות היא שגם מי שזקוק להשתלה של מספר שתלים יכול לעבור את כלל ההליך בפעם אחת, קצרה באופן יחסי".

יש עוד יתרונות?

ד"ר אלסייד: "כן, בהחלט. יתרון חשוב מאוד הוא שמדובר בהליך נטול כאבים ואפילו נטול דימום. למעשה, בהשתלת שיניים ממוחשבת זמן ההחלמה מתקצר גם הוא. ההליך המדויק והמהיר מפחית את הכאב וכן את הדלקות שעשויות לצוץ לאחר הניתוח".

"ניתן עוד להוסיף", ממשיך ד"ר אלסייד, "כי בזכות השתלת שיניים ממוחשבת ניתן לשמור על מרב המבנה של העצם וכן למנוע נזק למבנים סמוכים. מעל הכל, התוצאות מדברות בעד עצמן והן מחזיקות לאורך זמן".

למי מתאימה השתלת שיניים ממוחשבת?

ד"ר אלסייד: "שיטה זו מתאימה למטופלים הזקוקים להשתלת שיניים בודדות או מספר שיניים בעת אחת. היא אידאלית גם למקרים מורכבים של חוסר שיניים רב או איבוד מסיבי של עצם הלסת. מטופלים בגילאים מבוגרים יותר או כאלה הסובלים ממצב רפואי מורכב עשויים להיות מועמדים מצוינים לשיטה זו הודות לזמן הניתוח הקצר והכאב המועט".

אם גם אתם מחפשים פתרון מתקדם ויעיל להשתלות שיניים, שיטת ההשתלות הממוחשבות עשויה להיות המענה המושלם עבורכם. היוועצו ברופא שיניים מומחה והחזירו לעצמכם את המושלם.

ד"ר ואסים אלסייד, רופא שיניים. דרך מצדה 33, באר שבע. 053-9633079

בשיתוף zap doctors
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully