וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוטלים ויטמינים? אלו השעות המדויקות לקחת אותם

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 10:48

רבםי מאיתנו נוטלים את הוויטמינים שלהם על הבוקר או בשעת ארוחה, אבל האמת היא שלכל סוג יש זמן מומלץ משלו. הנה מה שצריך לדעת

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

רבים מאיתנו נוטלים ויטמינים מדי יום ובשעה מסויימת, אבל יש תוספי מזון שמומלץ בכלל ליטול בשעות אחרות. אמנם התזמון אינו תמיד קריטי, אך עבור תוספי מזון מסוימים, זה באמת יכול להגביר את היעילות שלהם.

נטילת ויטמינים ספציפיים בזמן הנכון יכולה למנוע תופעות לוואי לא רצויות. לדוגמה, נטילת ויטמין עם הארוחה יכולה להגביר את היכולת של הגוף שלך לספוג את החומר התזונתי, ולהגביר את היתרונות הבריאותיים שלו.

משפיען הבריאות, קורי רודריגז, הידוע בשם HealthWithCory, מייעץ שוויטמין D יעיל ביותר בבוקר. עם זאת, הוא טוען שמינרלים כמו ברזל נספגים בצורה הטובה ביותר דווקא על בטן ריקה.

ויטמינים. ShutterStock
יש שעה לכל ויטמין/ShutterStock

ויטמין D
קורי ממליץ על הבוקר כזמן הטוב ביותר לצריכת ויטמין D, ומציין: "אני אוהב לקחת ויטמין D בשעות הבוקר, כי כמה ראיות מראות שזה יכול לשבש את רמות המלטונין אם לוקחים אותו בלילה".

ברזל
גוף האדם זקוק לתערובת של ויטמינים ומינרלים כדי לפעול בצורה תקינה, כאשר ברזל הוא מינרל חשוב במיוחד לגדילה והתפתחות. הברזל משמש את הגוף לייצור המוגלובין, החלבון בתאי הדם האדומים המוביל חמצן מהריאות לשאר הגוף, והוא חיוני גם לייצור מיוגלובין, המספק חמצן לשרירים. ברזל הוא גם המפתח לייצור הורמונים מסוימים.

קורי אומר: "ברזל נספג בצורה הטובה ביותר כשהוא נלקח על בטן ריקה, אבל יש אנשים שלא יכולים לסבול זאת, כך שאם אתה צריך לקחת אותו עם ארוחה אתה עדיין יכול. נראה שגם ברזל נספג טוב יותר כשהוא נלקח כל יומיים". עם זאת, נטילת מינרלים רבים מדי יכולה להזיק לך, לכן מומלץ לצרוך אותם מדי יום עם הארוחות. נטילת תוספי מינרלים על בטן ריקה עלולה לגרום לתופעות לוואי עבור חלק מהאנשים, כולל קלקול קיבה.

ויטמינים מקבוצת B
גוף האדם לא יכול לייצר או לאחסן ויטמינים מסיסים במים בעצמו, אז אתה צריך לקבל אותם ממזון כמו מוצרים מהחי וצמחים, ולפעמים תוספי מזון. ישנם סוגים רבים של ויטמינים מסיסים במים, כולל ויטמין C וכמה ויטמינים מקבוצת B, מתוכם יש שמונה, שלכל אחד תפקיד אחר לעשות בגוף:

תיאמין
ריבופלבין
ויטמין B-6
ניאצין
ביוטין
ויטמין B12
חומצה פולית
חומצה פנטותנית

"עבור אנשים מסוימים ויטמינים מקבוצת B יכולים לתת אנרגיה, אז נטילתם בלילה עלולה לפגוע בשינה . קח אותם בשעות הבוקר." זה בגלל תכונות האנרגיה שלהם. מחקרים מראים שוויטמין B-6, בפרט, עלול לשבש את השינה ואף לעורר חלומות, כך שהפחתת הכדורים הללו מוקדם יותר ביום עשויה להילחם בכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אישה עם קפסולת ויטמין בפה. ShutterStock
אישה עם קפסולת ויטמין בפה/ShutterStock

מולטי ויטמינים
מולטי ויטמינים, המכילים בדרך כלל גם מים וגם ויטמינים מסיסים בשומן, מומלץ לקחת בבוקר, על פי מחקר. הם גם נלקחים בצורה הטובה ביותר עם מזון מכיוון ששומן יכול לעזור בתהליך הספיגה. "מכיוון שמולטי ויטמינים מכילים מספר ויטמינים ומינרלים שונים, עדיף ליטול אותם בשעות הבוקר. אנשים נוטים יותר לקחת מולטי ויטמינים בארוחה, אבל זה יכול להשתנות בהתאם למרכיבים הספציפיים במולטי ויטמין".

מגנזיום
מגנזיום מומלץ לקחת עם מזון כדי למנוע כל השפעות שליליות אפשריות. ועקביות היא המפתח כשזה מגיע ליתרונות. מחקרים הראו למגנזיום שורה שלמה של יתרונות בריאותיים משיפור פוטנציאלי של בקרת הסוכר בדם, מניעת מיגרנות, הורדת לחץ דם ואפילו הגנה מפני דיכאון.

אבל היתרונות של מגנזיום קשורים במידה רבה לשימוש ממושך, כך שאתה יכול לקחת אותו בכל שעה ביום, תלוי מה עובד הכי טוב עבורך. קורי מציע ליטול מגנזיום גליצינאט שידוע בספיגה גבוהה בגוף לפני השינה כדי לעזור לשינה, ומסביר: "מכיוון שמגנזיום יכול לעזור לשינה שלך, הגיוני לקחת את זה לפני השינה, במיוחד אם אתה נוטל מגנזיום גליצינאט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully