וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחצה קו אדום": משטרה שעוצרת רופא במילוי תפקידו צריכה לעשות חשבון נפש

ד"ר צבי פישל

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 14:42

ד"ר צבי פישל ראה כמו כולם את המעצר של ד"ר אודי בהרב, רופא ותיק בן 74, שבא לעזרת אחת המפגינות ונעצר באלימות, והוא מפנה אצבע מאשימה למשטרה אבל גם לממשלה שמלבה את הקיטוב

תיעוד של רופא מותקף על ידי שוטרים במהלך ההפגנות בתל אביב, 9 ביוני 2024. וואלה, אתר רשמי
ד"ר אודי בהרב נעצר בהפגנה/אתר רשמי, וואלה

אמש (שבת) בעת ההפגנה בקפלן ניגש ד"ר אודי בהרב, לבוש בווסט של צוות רפואי לטפל באשה שנפגעה. השוטרים מסביב צפו במתחרש/ ולפתע גררו אותו מהמקום באגרסיביות. רופא הותקף ונעצר בעת מילוי תפקידו. רופא נעצר בעת מילוי תפקידו. הותקף על ידי שוטרות שוטרים. הזוי, לא ייתכן, לא ייאמן, עובדה.

לצערנו תופעות של אלימות כלפי רופאות ורופאים איננה חדשה, בפסיכיאטריה אלימות מילולית ופיזית כלפי אנשי צוות היא יומיומית, אך גם בבתי חולים כלליים, מלר"דים ומחלקות אשפוז ובמרפאות הקהילה, אלימות הפכה נפוצה, ועדות רבות נדרשו לכך אך טרם הושגו התוצאות המקוות. בין עיקרי ההמלצות הצבת אנשי ביטחון והקמת נקודת שיטור בכל מרכז רפואי.

תפקיד השוטר הוא להגן על אזרחיות ואזרחי המדינה, המשטרה איננה צד בסכסוך ואיננה גורם מעניש. אולם קיימים ארועים הולכים ומתרבים שבהם המשטרה מגלה "שיטור יתר". שיטור היתר נפוץ כלפי מגזרים מסוימים, ערבים, חרדים, חולים פסיכיאטרים, אתיופיים ובשנים האחרונות גם כלפי מפגינים ומוחים.

נחצה קו אדום

"ממשל תקין הוא ממשל שמגן על עובדי הציבור שלו, ממשל תקין הוא ממשל שמגן על המפגינים נגדו"

השנים האחרונות הן שנים קשות לכולנו, הקיטוב והפיצול בולטים ובוטים, רמת האלימות גוברת והמשטרה עובדת בתנאים קשים. המתח ללא ספק נותן את אותותיו אולם שוטר אמור לדעת להכיל את המצב.

המסר של משילות שם את השלטון בעמדה של אדון, והאזרחים כנשלטים. פמפום וחילחול של מסר זה משנים את המאזן התקין בין המשטרה לאזרחיות ולאזרחים. המשטרה ממשטרת את האזרחים, כאילו תפקידה לחנך ולהעניש, המשטרה כבר אינה רואה את תפקידה בהגנה על האזרחים ועל הדמוקרטיה, המשטרה נסחפת לכיוון מסוכן.

הכיוון המסוכן בלט ביתר שאת במוצ"ש. ד"ר אודי בהרב, אדם נפלא, רופא ותיק, בן 74, איש מקצועי ועדין, רופא שניגש לטפל בפצוע, רופא בעת טיפול נגרר בחוזקה ונעצר.

זהו קו אדום שנחצה, על ראשי המשטרה להגיב במהירות ובחומרה, המשטרה חייבת בחשבון נפש, כל השוטרים ומפקדיהם, והשר העומד בראשם וכל שרי הממשלה וראש הממשלה. ממשל תקין הוא ממשל שמגן על עובדי הציבור שלו, ממשל תקין הוא ממשל שמגן על המפגינים נגדו.

אנו עדים לתהליך מסוכן של סחף, הפעלה של פרשים, מכת"זיות, צופרים ובואש, מעצרים ותוקפנות. הדמוקרטיה שווה חסימה של כביש, המוחים והמשטרה אינם משני עברי המתרס.
ממשל נועד לשרת.

ד"ר צבי פישל הוא יו"ר לשעבר, איגוד הפסיכיאטריה של ההסתדרות הרפואית בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully