וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם כמעט איבד רגל כשנלחם ב-7/10. הרופאים הצילו אותה בעזרת שיטה חדשה

עודכן לאחרונה: 7.6.2024 / 14:33

ש' לוחם מיחידה מסווגת בצה"ל שנפצע ברגלו הימנית בהגנה על הקיבוץ בכפר עזה, יוכל לחזור לדרוך וללכת על הרגל. זאת בזכות הליך רפואי חדשני. בינתיים הוא גם הספיק להתחתן וחולם לחזור ולשרת ביחידה

ניתוח ברגל חייל שכמעט איבד את רגלו/בית חולים איכילוב

"אני זוכר כל רגע מאז הירי שפגע ברגל שלי ועד ההגעה לבית החולים", סיפר ש' לוואלה. "אני זוכר שברגע שחטפתי את הכדור, שמתי חוסם עורקים על הרגל כדי לעצור את הדימום, לקחו אותי במהירות והטיסו אותי ישירות לאיכילוב. כשהגעתי אמרתי לאחד מהאנשים בחדר הניתוח - מי הגבר הראשון שמרדים אותי. שהתעוררתי, שמחתי שעוד יש לי רגל כי הייתי בטוח שאיבדתי אותה".

"שמו לי מקבע חיצוני והבנתי שהחיים שלי הולכים להשתנות, כי היה חסר לי 7 ס"מ של עצם", מספר ש'. "עברתי מספר ניתוחים במקביל וטיפולים קשים כולל ניתוח של השתלת עור. כחלק מהדרך שלי להשתקם, הרופאים החליטו להכניס לי מברג עם בוכנה אל תוך הרגל, ובעקבות טכנולוגיה חדישה אני צריך "להסיע" את העצם עם מגנט בכל יום קצת וככה לדבריהם העצם תתאחה מחדש".

"כשהתעוררתי, שמחתי שעוד יש לי רגל כי הייתי בטוח שאיבדתי אותה"

ש' מספר כי הפציעה גם הביאה עימה משהו טוב וזירזה אותו להתחתן. הוא הספיק כבר להשתחרר לביתו לזמן מה ובשבוע הבא הוא יחזור לשיקום ולהמשיך את הטיפולים הרפואיים. "בסוף, הכל תלוי בי. אני צריך למתוח את הגוף שלי ממש כמו יוגה ולהעביר את המגנט 3 פעמים ביום, אז צריך להיות גמיש קצת", צוחק. "זוהי מציאות שנכפתה עליי, אבל שנותנים לך לימונים אז עושים לימונדה", המשיך ואמר כי הוא מנסה לשמור על שגרת חיים רגילה ככל שניתן. הוא שבר את הכוס ברגלו בחתונה ורקד, עושה הליכות עם הקביים מסביב לשכונה ומנסה לצאת כמה שיותר.

בנוסף הוא גם "סוגר שבת" עם חבריו ליחידה וחולם לחזור ולשרת בצה"ל. "הפציעה הפכה לי את החיים, פציעות קלות ובינוניות זה קשה, מצד שני זה גם מודל לחוזק וחיפוש משמעות בחיים. לעצור שנייה ולהבין מה אני רוצה לעשות. החברים והמשפחה תומכת בי מאוד. אני מת לחזור חזרה. אעשה את הכל וכל רופא שיפגוש אותי בהליך השיקומי רק שיאשר לי לחזור ולהילחם, אני אופטימי לגבי לחזור וללכת. אני מודה לכל הצוות באיכילוב הם פשוט מלאכים".

ניתוח של החייל ש' בבית החולים איכילוב. איכילוב,
"הפציעה הפכה לי את החיים". ש' בחדר הניתוח/איכילוב
רגלו של החייל ש' אחרי הפציעה והטיפול. איכילוב,
"אופטימי לגבי לחזור וללכת". רגלו של ש' לאחר הניתוח המורכב/איכילוב

"מדובר בטכנולוגיה חדישה שיכולה לעזור להרבה מאוד חיילים, פצועים בתאונות דרכים או אנשים שמסירים מהם גידולים", אמר פרופ' חורי, שביצע את הניתוח יחד עם הצוות הרפואי- ד"ר תומר בן טוב, ד"ר רועי גיגי, ד"ר איתן שגב.

"בכל יום אנחנו מסיעים את העצם במילימטר ולמעשה מרמים את הגוף. כלומר, אם יש מחסור קטן של עצם, אנחנו אומרים לו להתגבר על הפער. בזמן הזה הרווחנו מילימיטר לאיחוי ברגל. בכל 10 ימים אנחנו מרוויחים סנטימטר והגוף יודע לבנות ולהתאחות כל פעם קצת. החידוש שלנו כאן הוא ששום דבר לא בולט כלפי החוצה. הכל מתרחש בתוך הרגל".

איך זה עובד?

"המסילה יושבת על לולאה מגנטית, ושהיא רואה שדה מגנטי היא מתחילה להסתובב לפי התכנות של המחשב בחוץ, ולפי הצורך. אנחנו מבצעים את ההסעה על ידי מנגנון מגנטי מניחים מגנט על הרגל 3 פעמים ביום והמנגנון מתוכנן להסיע את העצם כל יום ב-0.25 מילימיטר כפול 3.

פרופ' חורי נסע לגרמניה ללמוד איך מבצעים את הניתוח ויחד עם המנתח הגרמני והביא אותו לארץ "אנחנו הולכים את הפיתרון הטכנולוגי הזה בעוד חיילים ובעוד מטופלים עם בעיה דומה. כרגע אנחנו רק בהתחלת הליך השיקום, אבל יש לנן ציפיות רבות, הוא צריך לעבוד קשה ולבצע את פעולת המשיכה במשך חודשיים וחצי לפחות כדי להתחיל ולחזור ללכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully