וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו כמה קלוריות נדרשות לאישה כדי להחזיק הריון

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 8:54

אוכלת בשביל שניים הוא משפט מוכר שיוצא מפיהן של נשים רבות בהריון, אבל כמה קלוריות באמת הגוף צריך ולא פחות חשוב - כמה מהן מגיעות לתיוק עצמו?

פרופ' לירן הירש מסביר מהו הריון בסיכון ובאילו מקרים יש צורך בשמירת הריון/מערכת וואלה!

נשיאת תינוק במשך תשעה חודשים גובה מחיר מגוף האישה - אבל האם ידעתם כמה קלוריות שורף הגוף לאורך ההריון?

מחקר חדש חשף בכמה אנרגיה משתמשים יונקים כשהם מתרבים. תאמינו או לא, הריון אנושי דורש כמות עצומה ותוספת של 49,753 קלוריות, לפי הביולוגים של אוניברסיטת מונש. הכמות הזו שוות ערך ל-199 חטיפי סניקרס המכילים כל אחד 250 קלוריות, אמר ד"ר דסטין מרשל, מחבר שותף במחקר שפורסם בכתב העת SCIENCE.

אישה בהריון אוכלת. ShutterStock
אוכלת בשביל שניים? לא בטוח/ShutterStock

לצורך המטה-אנליזה, מרשל, פרופסור לביולוגיה אבולוציונית באוניברסיטת מונאש במלבורן, אוסטרליה, וצוות חוקרים השתמשו בנתונים מאלפי מאמרים מדעיים קיימים כדי לבחון את עלות האנרגיה של כמה מיני יונקים.

"בעוד שרוב הנשים כנראה חוו את הדרישות האנרגטיות הגבוהות הנובעות מהריון של תינוק, העבודה שלנו מייחסת ערכים מפורשים לעלויות הללו על פני מגוון רחב של מינים - מחרקים ועד לטאות וכל בבני אדם", אמר ד"ר גינת'ר לאתר CNN. "מצאנו שסך האנרגיה שנדרש כדי להתרבות הוא הרבה יותר משמעותי ממה שנחשב בעבר." עיקר האנרגיה הנוספת שאישה בהריון זקוקה לו הולכת לפיתוח ונשיאת העובר, הוסיף גינת'ר.

"רוב ההאנרגיה שיונקים מכניסים לרבייה 'מתבשלת' כחום מטבולי, רק 10% מגיעים לתינוק האמיתי", אמר מרשל. "כאשר מביאים בחשבון גם את ההנקה וגם את העומסים המטבוליים, התינוק עצמו מייצג פחות מ-1/20 מסך ההשקעה הקלורית ברבייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

182 קלוריות נוספות בכל יום

צרכי הקלוריות הנוספים לא היו שווים לאורך תקופת ההיריון, ונשים היו צריכות פחות קלוריות בשלב מוקדם והרבה יותר ככל שעובר הזמן, אמר מרשל. בסיכום הכללי, אישה תזדקק לכ-182.48 קלוריות נוספות מדי יום במהלך כ-272.65 ימי ההיריון שלה, מצאו החוקרים.

ההמלצות הנוכחיות משתנות בשליש של ההריון, אמרה ל-CNN הדיאטנית נטלי מוקארי. בהתחלה, ייתכן שלא תזדקקו להרבה יותר קלוריות יומיות", אמרה. "ברגע שאת מגיעה לטרימסטר השני, את צריכה בערך 350 קלוריות נוספות ביום, בשליש השלישי את כבר צריכה 450 קלוריות נוספות".

אם את מניקה אחרי שהתינוק נולד, תצטרך להוסיף עוד 450 עד 500 קלוריות לתזונה שלך לפני ההריון, היא הוסיפה. את יכולה לחשוב על זה כעל חטיף משמעותי נוסף או ארוחה קטנה ביום שלך בסביבות השליש השני, אמרה מוקארי. ועד השליש השלישי וההנקה, הקלוריות הנוספות מסתכמות בארוחה שלמה.

"הגוף שלך בהילוך יתר. חילוף החומרים שלך עובד קשה כדי לבנות עוד אדם", אמרה. "זה די מונומנטלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully