וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה דברים שלא ידעתם על ויאגרה

בשיתוף או-מד מדיקל

3.6.2024 / 12:51

היא מהתרופות הנמכרות בעולם, אבל לא הרבה מכירים את הסיפור מאחוריה. האם היא מגבירה את החשק המיני, ולמה ב-CIA השתמשו בה כנשק נגד הטאליבן?

ויאגרה. ShutterStock
בניגוד למה שחושבים, הוויאגרה אינה מגבירה את החשק המיני/ShutterStock

כמעט כל גבר שפנה בשלב כזה או אחר לרופא המשפחה בתלונה על קשיים בתפקוד המיני קיבל את המרשם לתרופת הוויאגרה. מה הסיפור המפתיע מאחורי הגלולה המפורסמת, ומה חשוב שתדעו עליה? עשרה דברים שלא ידעתם על הוויאגרה:

1 - הומצאה בטעות - ומכניסה יותר ממיליארד דולר בשנה

הוויאגרה הומצאה בטעות. הכימאים בחברת 'פייזר' התכוונו לפתח כדור שיטפל במחלות כלי דם וכאבים בחזה, אך בשלב בחינת התרופה התגלה כי הכדור השפיע על גברים בצורה לא צפויה. הכנסות מכירותיו עומדות על למעלה מ-1.9 מיליארד דולר בשנה.

2 - מה קדם למה?

חושבים לפתח תרופה ולבחור לה שם? ב'פייזר', מסתבר, פועלים בה בצורה שונה, חשבו קודם על השם - ורק בשלב מאוחר יותר פותחה התרופה עצמה.

3 - לא משפיעה על החשק

בניגוד למה שחושבים, הוויאגרה אינה מגבירה את החשק המיני. הפעולה שלה היא פיזיולוגית, ולא 'נוגעת' בחשק. עם זאת, כדי שהיא תתחיל להשפיע יש צורך בגירוי מיני.

4 - טעות עם הרבה שימושים

העובדה שהומצאה בטעות, הובילה לשלל ניסויים רפואיים בתרופה, אשר כללו ניסויים להשפעתה בטיפול בבעיות ריאה בפגים, בדיקת השפעתה לטובה בתופעת הג'ט לג המעיקה. כיום הוויאגרה מאושרת לטיפול ביתר לחץ דם ריאתי, במחלת 'ריינו' ובהתמודדות עם מחלת גבהים. בקיצור, הרבה שימושים לתרופה שהומצאה בטעות.

5 - זיוף תרופות - יש דבר כזה

לא הרבה יודעים זאת, אבל שוק התרופות המזויפות הוא שוק משגשג וכר פורה לשרלטנים ונוכלים. קנייה דרך האינטרנט היא מפתה במיוחד כאשר מדובר בתרופה שנוטה לעורר מבוכה כמו ויאגרה. גברים רבים אינם מעוניינים 'לחשוף את סודם' בפני אף אחד, גם לא בפני הרופא או הרוקח - ולכן הם מעדיפים להזמין ויאגרה באופן מקוון. הוויאגרה, למעשה, היא אחת התרופות שמזייפים ביותר בעולם.

6 - בבריטניה לא צריך מרשם

מיותר לציין שרכישה של תרופות מזויפות היא מסוכנת, וכי בכל מצב צריך לקבל מרשם באופן מסודר. אם אתם בכל זאת מבקשים להימנע מהביקור - תמיד תוכלו לעבור לבריטניה, שם ניתן לרכוש את התרופה ללא מרשם. לחלופין אפשר להישאר בישראל ולהצטייד במכשיר רפואי-ביתי דוגמת מכשיר הוֶרְטִיקָה, מכשיר לטיפול בהפרעה בזקפה שאושר על ידי משרד הבריאות.

7 - הנשק המקורי של ה-CIA

מלחמת ארה"ב באפגניסטן כללה לא רק שימוש בנשק חם. סוכני ה-CIA המיומנים התאמצו מאוד במהלך הלחימה להשיג מודיעין בעל ערך, ואחת הדרכים המקוריות לעשות זאת הייתה על ידי חלוקת ויאגרה לראשי שבטים אפגניים המתגוררים במקומות מבודדים - אשר הגישה שלהם אל התרופה הייתה מוגבלת עד אפסית. ראשי השבטים האפגניים שמחו לקבל את 'תרופת הפלא' מסוכני הביון האמריקניים, וסוכני הביון שמחו לא פחות לקבל מהם בתמורה מידע חשוב על פעולות הטאליבן.

8 - לא לחובבי אשכוליות

גבר הנוטל ויאגרה צריך להימנע מאכילת אשכוליות, מפני שיש מרכיבים בפרי הגורמים לעיכוב של אנזים מיוחד האחראי לפירוק התרופה בגוף - מה שעשוי לגרום לעלייה בשיעור גבוה של התרופה בדם ולתופעות לוואי מסוכנות.

9 - לא כל אחד יכול

גברים רבים ש'בנו' על התרופה הצטערו לגלות שהיא לא תוכל לעזור להם. הוויאגרה אסורה לשימוש בקרב גברים המטופלים ליתר לחץ דם במספר תרופות ביחד או בתרופת ניטרוגליצרין הנמצאת בשימוש אצל חלק קטן מחולי לב (אוטם שריר הלב)- ואלו ייאלצו למצוא פתרונות אחרים לקשיי הזקפה שלהם.

10 - גם למין הנשי מגיע

הגלולה המפורסמת התגלתה כמסייעת לנשים במקרים של כאבי בטן חזקים, וכן כאבים באגן, וזאת בזכות המרכיב בגלולה המרחיב את כלי הדם. מסתבר אפוא שגם מאחורי הגלולה המפורסמת בעולם (או לכל הפחות מהמפורסמות ביותר) מסתתרים סודות רבים - אך הדבר החשוב ביותר, ללא ספק, הוא לדעת ולהבין מתי היא יעילה, אם היא מתאימה לכם לשימוש, כיצד לקחת אותה בצורה נכונה ואילו חלופות יש במידת הצורך.

בשיתוף או-מד מדיקל
  • עוד באותו נושא:
  • ויאגרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully