וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מזונות בריאים שיכולים להרוס לכם את הדיאטה

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 9:49

אנשים רבים פונים למזונות האלה כשהם מנסים לרדת במשקל - אבל הם יכולים דווקא לחבל במאמצים שלכם לרדת במשקל. הנה המאכלים הבריאים שכדאי להפחית בצריכתם

דרכים לשמור על האבוקדו טרי וירוק/@jessicaygavin

תזונאית פרסמה אזהרה לגבי חמישה מזונות "בריאים" שדיאטנים רבים מסתמכים עליהם - אך עלולים לערער את מאמצי ההרזיה שלהם.

"זו טעות נפוצה שכל המזונות הבריאים הם ידידותיים לירידה במשקל", אמרה לאתר המטרו, התזונאית גונה בילנדה. "בעוד שהמזונות הללו מציעים יתרונות תזונתיים משמעותיים, תכולת הקלוריות הגבוהה שלהם יכולה לפעמים לפעול נגד יעדי הירידה במשקל".

גונה הדגישה כי מזונות אלו עלולים להפריע לירידה במשקל, והסבירה שאמנם הם בריאים מטבעם, אך ייתכן שהם אינם הבחירה הטובה ביותר עבור אלה שמעוניינים להרזות. למרות היותם עמוסים בחומרים מזינים חיוניים, צריכתם בכמויות גדולות עלולה להוביל לעלייה לא רצויה במשקל או לעכב את התקדמות הירידה במשקל.

גונה הדגישה את החשיבות של שליטה במנות ומעקב אחר צריכת הקלוריות הכוללת שלך: "אכילה בריאה היא באיזון ומתינות", אמרה. "מזונות אלו יכולים וצריכים להיכלל בתזונה מאוזנת, אך היו מודעים לתכולת הקלוריות שלהם והתאימו את המנות שלכם בהתאם".

אבוקדו. ShutterStock
אבוקדו/ShutterStock

אבוקדו

אבוקדו, שופע ויטמינים, מינרלים ושומנים בריאים, מועדף בקרב חובבי בריאות. עם זאת, תכולת הקלוריות הגבוהה שלהם יכולה להיות חרב פיפיות.

"אבוקדו עמוס בחומרים מזינים, אבל הוא גם עמוס בקלוריות", אמרה גונה. "אבוקדו בודד יכול להכיל בסביבות 250 עד 300 קלוריות, שיכולות להצטבר במהירות אם לא נזהר בגודל המנות".

שמן זית

שמן זית כתית מעולה זוכה לשבחים בזכות השומנים החד בלתי רוויים הידידותיים ללב ונוגדי החמצון שלו. למרות היותה בחירת שומן בריאה יותר, גם פה יש לא מעט קלוריות.

"רק כף אחת של שמן זית מכילה כ-120 קלוריות", הסבירה גונה. "קל להגזים כשמבשלים או מכינים רוטב לסלט, אז זה חיוני למדוד את הכמות ששמים".

אגוזים וחמאות אגוזים

אגוזים וחמאות אגוזים עמוסים בחלבון, סיבים ושומנים בריאים. הם חטיף שימושי ויכולים להיות תוספת נהדרת למנות שונות. עם זאת, הם מלאים בקלוריות.

"חופן אגוזים יכול להכיל כ-200 קלוריות, וחמאות אגוזים יכולות להכיל אפילו יותר," אמרה גונה. "שימו לב לכמה אתם צורכים, במיוחד אם אתה מנשנשים ישירות מהצנצנת".

גרנולה

גרנולה נמכרת לרוב כמזון בריאות, שופעת דגנים מלאים, אגוזים וזרעים. עם זאת, גרנולות רבות קנויות עמוסות בתוספת סוכרים ושומנים, וכתוצאה מכך נוצר מוצר עתיר קלוריות.

"גרנולה יכולה להיות פצצת קלוריות נסתרת", הזהירה גונה. "בדקו תמיד את התוויות לגבי תכולת הסוכר וגודל המנות. שקלו להכין גרנולה בבית כדי לשלוט במרכיבים".

שייקים

שייקים יכולים להיות דרך מעולה לדחוס פירות, ירקות וחומרים מזינים אחרים. אבל הם יכולים גם להיות עתירי קלוריות, במיוחד כשהם עשויים עם פירות עתירי סוכר, מוצרי חלב מלאי שומן ותוספת ממתיקים.

"שייקים יכולים להפוך בקלות למלכודות קלוריות", הזהירה גונה. "השתמשו בפירות דלי סוכר, הימנעו מהוספת ממתיקים נוספים, והיזהרו עם כמות המרכיבים עתירי הקלוריות כמו חמאות אגוזים וזרעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully