וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים שהילדים יאכלו ירקות? השיטה הקלה שעובדת (כמעט) תמיד

יעל דרור

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 9:18

לעודד ילדים לאוכל ירקות זה לא משימה פשוטה. אז מה עושים ואיך מעודדים ילדים לאכול ירקות? דיאטנית מסבירה

עגבניות שרי. דנה מאירזון
מסרבים לאכול עגבניה, אבל מה עם עגבניית שרי?/דנה מאירזון

לעודד ילדים לאוכל ירקות זה לא משימה פשוטה. אנחנו ההורים יכולים להלל את הירקות ולספר כמה הם טובים לבריאות וחשובים לגוף, אבל בפועל הילדים עלולים לסרב לאוכל ואפילו לטעום! מה עושים? איך מעודדים ילדים לאכול ירקות?

בירקות הגודל כן קובע

כמו מבוגרים, גם הילדים אוכלים הרבה מאד עם העיניים. בנוסף לכך, ילדים צריכים להרגיש שהגודל של האוכל מתאים למידות הגוף שלהם ולא "מאיים עליהם". אחת הדרכים להוריד את הרתיעה של הילד מאכילה/טעימה של ירקות היא להביא להם את גרסת ה"מיני"!

מהי גרסת המיני של הירקות?

לירקות יש את אותם היתרונות בכל גודל. כמעט לכל ירק אפשר כיום למצוא את גרסת ה"מיני" שילדים רבים מתחברים אליה הרבה יותר בקלות מאשר לירקות בגדול הסטנדרטי. את עגבניות השרי כולם כבר בוודאי מכירים אבל מה דעתכם על "מלפפון ננסי", גמבות- בייבי וכמובן "גזר-ביבי" שהיום אפשר אף למצוא באריזות אישיות קטנות נוחות לשינוע בתיק של הילד לבית הספר. כל הירקות הללו יספקו את היתרונות התזונתיים הבריאים המוכרים ובנוסף יהוו חוויה נעימה של אכילה שילדים רבים יכולים להתחבר אליה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גזר גמדי. ShutterStock
גם הגזר מגיע בגירסת מיני. גזר גמדי/ShutterStock

איפה ירק-המיני יכול להשתלב בתפריט של הילד?

• בבית הספר: שלבו את הירקות בגרסת המיני בקופסת האוכל לבית הספר. בחרו מראש עם הילד איזה סוג של ירק מיני הוא מתחבר אליו יותר, וארזו לו את הכמות המתאימה לפי הגיל וגודלו. שימו לב, לא צריך להעמיס יותר מידי בכמות ששולחים לבית הספר וכמובן אפשר לגוון בין כמה סוגים וצבעים (למשל הגמבות בכל מיני צבעים).

• בבילוי בגן המשחקים: במקום להביא חטיפים (או בנוסף לחטיפים...) הכינו קופסאות יפות של ירקות מיני שטופים ומוכנים לאכילה. מדהים לראות איך בגינת המשחקים הילדים מוכנים לאכול הרבה יותר בקלות ואף להציע לחברים שלהם לטעום.

• בים ובבריכה: באזורי בילוי של מים תמיד התאבון של הילדים (ושל המבוגרים) גדול. זו הזדמנות נהדרת להביא ירקות מיני שיתנו לילדים אפשרות אכילה בריאה ולא רק קניה של ארטיק או חטיף מלוח בקיוסק הקרוב.

• על שולחן האוכל בארוחה משפחתית: במקום הסלט (או לצידו) סדרו צלחת של ירקות מיני שהילד יכול לקחת לעצמו לבד. חלק מהילדים לא אהבים שכל הירקות חתוכים ומעורבבים ביחד ולכן סידר שלהם בצלחת בצורתם המיני, יכול להיות יותר מעניין ומפתה לטעום מצד הילדים.

הכי חשוב - סבלנות

כמובן אל תצפו מיד ל"התנפלות" של הילדים על הירקות מיני אם לפני כן לא הסכימו לטעום. תנו להם זמן להתנסות ולבדוק את ירקות המיני בלי לחץ "לאכול הכל" או בלי התחושה שאתם ההורים "עוקבים אחריהם" ומוודאים שהם אוכלים את כל הירקות מהצלחת...

מילה של זהירות

הירקות מיני בריאים וטובים אבל עבור ילדים מתחת לגיל 5 חשוב לשים לב להגיש בצורה בטוחה כדי שלא תהיה סכנת חנק. למה הכוונה? אם המלפפונים דקים וקטנים אפשר לאוכל אותם בצורתם השלמה אבל אם הם קצת יותר עבים, עדיף לחתוך אותם לפסים (לא לעיגולים!). אותו כלל נכון גם עבור הגזר-ביבי. את עגבניות השרי מומלץ לחתוך לחצאים לפני שמגישים לילדים קטנים.

אז עכשו כאשר אנחנו מבינים את הכוח הגדול שיש ל"ירקות הקטנים", שווה לחשוב איך לשלב אותם נכון בתפריט היומי של הילדים, ואני בטוחה שגם המבוגרים יהנו מנשנוש הירקות הקטנים. זו בהחלט יכולה להיות החלטה בריאה עבור כל המשפחה!

יעל דרור, דיאטנית קלינית ופיזיולוגית M.Sc, מנהלת מחלקת התזונה במרכז רפואי "מדיקס חיפה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully