וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים: זו צורת הישיבה הכי בריאה למניעת כאבי גב

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 10:27

ישיבה ממושכת היא אחד הדברים הכי גרועים של העת הנוכחית, אבל יש ישיבה אחת שיכולה גם להועיל לבריאות שלכם

אישה יושבת על ספה. ShutterStock
אפשר לשבת ככה על הרצפה או על הספה, אפילו במשרד/ShutterStock

אם חשבתם שלשבת על התחת זה בהכרח רע עבורכם - מה שיש למומחים האלה לומר עלול לגרום לכם להרגיש קצת יותר טוב. תנוחת ישיבה אחת בפרט יכולה להועיל לגוף שלך במספר דרכים, אמרו מומחים להפינגטון פוסט.

ישיבה ברגליים משוכלות על הקרקע -מה שידוע כישיבה מזרחית - יכולה לעזור לתנועתיות ולגמישות שלך ואף יכולה להפעיל את שרירי הבטן, הסבירו המומחים. "אני באמת חושב שמבחינת יתרונות בריאותיים או מנקודת מבט של מצב שרירים ושלד, תנוחת [ישיבה משוכלת] באמת עוזרת לנו עם טווחי תנועה של ירך, גב תחתון וברכיים", הסביר ד"ר כריסטופר ביז, עוזר פרופסור במחלקה של פיזיותרפיה באוניברסיטת פיטסבורג.

על הרצפה או על הספה

ישיבה על הרצפה גם שומרת על שרירי הירך שלך רפויים יותר, בניגוד לישיבה על כיסא שיכול להדק את שרירי הירך, אמרה ד"ר ג'ניפר אוקונל, פיזיאטרית בבית החולים לכירורגיה מיוחדת בניו יורק.

מומחים ציינו כי אנשים מבוגרים יכולים גם להפיק תועלת מישיבה על הרצפה מכיוון שאם הם מצליחים לשבת ולהתרומם ממצב ישיבה, הם נוטים פחות ליפול ויש יותר סיכוי שיצליחו לקום בחזרה במידה ויפלו במקרה של תאונה.

עם זאת, המומחים אמרו כי ישיבה מזרחית לא צריכה להיות על הקרקע כדי לעזור להגביר את הגמישות. "זכור שתנוחות אלה לא בהכרח חייבות להיות על הרצפה. אתה יכול לשבת כך על ספה, להיכנס לתנוחת ישיבה ברגליים משוכלות, או שאתה יכול להשתמש בתנוחות ישיבה שונות שיגדילו גם את טווח התנועה שלך", אמר ביז.

ישיבה על הקרקע יכולה להועיל לשרירי הבטן שלך, כי אתה צריך להשתמש בשרירי הליבה כאשר אין משהו שתומך בגב. קימה מישיבה על הרצפה מפעילה את השרירים אפילו יותר. "עצם הפעולה של לקום מהעמדה הזו מועילה לכל הגוף. אתה מפעיל את הירכיים, את הברכיים, את כל השרשרת התחתונה ואת שרירי הליבה כדי לקום", אמרה אוקונל.

אבל יש כמה כוכביות. בראש ובראשונה, ישיבה על הרצפה כל היום לא תשפר את הבריאות, וכדי לשמור על הגוף שלך מומלץ לעשות פעילות גופנית לאכול בריא.

בנוסף, ישיבה על הרצפה גם לא מתאימה לכולם, במיוחד אלה שיש להם בעיות מפרקים או פציעות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully