וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים חושפים אימון בוקר של 30 שניות שיעניק לכם יום מוצלח ואנרגטי

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 7:48

הרגלי הבוקר שלנו קובעים לא מעט את איך יראה המשך היום. הנה פעילות ממש כייפית וקלה שכל המשפחה יכולה לעשות

תרגיל מהיר של 30 שניות יכול להיות המפתח לחיזוק הבריאות הנפשית שלך ולהכין אותך ל"יום הטוב ביותר", כך לפי מומחים.

מחקר מצא שרק חצי דקה של ריקוד בכל בוקר במשך שישה שבועות יכולה להוביל להשפעות קוגניטיביות ופסיכולוגיות חיוביות. כל מה שצריך זה לבחור את המנגינה האופטימית האהובה עליך ולתת לעצמך לרקוד. בין אם תבחרו לקפוץ או לרקוד דווקא בתנועות קטנות - לנוע לקצב המוזיקה זה כל מה שחשוב.

ריקוד זה לא רק כיף, זה גם פרץ תנועה בעצימות גבוהה שמעלה את קצב הלב שלך, משפר את זרימת הדם ומפעיל שחרור של אנדורפינים מעודדי מצב רוח. האנדורפינים האלה הם שעוזרים לתת גוון חיובי ליום שלך. לשגרת הבוקר תפקיד מכריע בעיצוב המשך היום: היא משפיעה על הפרודוקטיביות, מצב הרוח והרווחה הכללית. שילוב פעילויות פשוטות אך יעילות בשגרת הבוקר שלך יכולה לשפר משמעותית את בריאותך הנפשית ולהתחיל את היום בהרגשה חיובית.

אישה בבוקר. ShutterStock
רק 30 שניות בבוקר/ShutterStock

מומחי הבריאות של הרווארד הדגישו גם את היתרונות של ריקוד לשמירה ושיפור היכולות הקוגניטיביות ככל שאנו מתבגרים. מחקר שפורסם ב-New England Journal of Medicine חקר את ההשפעה של 11 סוגים שונים של פעילות גופנית על בריאות המוח.

מתוך פעילויות כמו טניס, רכיבה על אופניים, גולף, שחייה ועוד, הריקוד היה היחיד שהפחית את הסיכון של המשתתפים לדמנציה. כשזה מגיע לבריאות רגשית, ריקוד יכול להקל על מתח ותסמינים של חרדה ודיכאון. מומחים טוענים שזה יכול גם להגביר את ההערכה העצמית.

מחקר משנת 2023 שכלל 933 משתתפים בגילאי 18 עד 62, שהשתתפו ב-10 ניסויי ריקוד קליניים אקראיים, חשף כמה ממצאים מעניינים. הניסויים כללו מגוון סגנונות ריקוד כמו ריקוד חופשי, לטיני, טנגו, רומבה, ואלס ועוד.

התוצאות הראו שללא קשר לסגנון הריקוד, מבוגרים שהשתתפו חוו הפחתה בסימפטומים של דיכאון, חרדה ומתח בהשוואה לאלו שלא השתתפו. בנוסף לריקוד, ישנן מספר פעילויות נוספות שניתן לבצע בכמה דקות. אלה כוללים מתיחות, יוגה, הליכה כוח ותנוחות איזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully