וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברה שיא: תינוקת השתחררה מהפגיה בגיל 5.5 חודשים

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 15:01

סילין נולדה אומנם מוקדם - אבל דבר לא הכין את הוריה למה שעתיד לבוא בחצי השנה הבאה. לאחר שאובחנה עם מחלת מעיים נדירה ועברה סדרת ניתוחים, בתם שוחררה השבוע מ"הלל יפה "כשהיא בריאה וקצת יותר גדולה משציפו

צוות הפגייה של המרכז הרפואי הלל יפה עם המשפחה. הלל יפה,
צוות הפגייה של המרכז הרפואי הלל יפה עם המשפחה/הלל יפה

במשך 5 וחצי חודשים מאז שנולדה, סילין טקאטקה הייתה מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ פגים וילודים במרכז הרפואי הלל יפה. היא נולדה בשבוע 35 ובתחילת אשפוזה בפגייה, איבחנו הרופאים כי סובלת ממחלת מעיים נדירה. היא עברה סדרת ניתוחים והשבוע, כשהיא בת 5 וחצי חודשים, שוחררה לביתה.

נימר ורואן טקאטקה מבאקה אל גרביה התכוננו ללידת בתם הבכורה. בדצמבר 2023, כשהיא בשבוע 35, ילדה רואן בלידה רגילה את בתה. התינוקת אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ פגים וילודים בשל פגות מאוחרת. במסגרת האשפוז איבחנו הרופאים כי היא סובלת מחסימת מעיים נדירה.

בשיתוף עם היחידה לכירורגית ילדים, עברה מספר ניתוחים ונשארה באשפוז במשך חמישה וחצי חודשים, עד שהשבוע שוחררה לביתה. "סילין היא גיבורה אמיתית שהפכה להיות התינוקת של כולנו", אמר ד"ר עמית הוכברג, מנהל מחלקת יילודים ופגים ב"הלל יפה":

צוות הפגייה של המרכז הרפואי הלל יפה עם המשפחה. הלל יפה,
נימר ורואן טקאטקה, בתם סילין יחד עם ד"ר הוכברג/הלל יפה

" גיל יוצא דופן במחלקת ילודים"

"משך האשפוז הממוצע של פגים קטנים הוא כחודש עד חודשיים, פגים כמו סילין משתחררים לאחר 72 שעות ממחלקתנו. במקרה זה, הפגה נזקקה לאשפוז ארוך וממושך וטיפולים מורכבים ביותר, מה שהצריך שיתוף פעולה רב מקצועי של צוותים רבים בבית החולים, מהתחומים של כירורגיית ילדים, גסטרואנטרולוגית ילדים, התפתחות הילד, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, תזונה, בית מרקחת ועבודה סוציאלית.

התאמנו ציוד, סביבה וצרכים על ציר הזמן, לסילין והוריה. כל זאת על מנת לאפשר טיפול איכותי בד בבד להתפתחות תקינה של סילין, בתוך יחידה לטיפול נמרץ. בזכות ההירתמות, שיתוף הפעולה והגישה "מחוץ לקופסא" של כולם, הצלחנו להעניק טיפול מקצועי וכוללני עד לגיל 5.5 חודשים, שהוא גיל יוצא דופן במחלקת ילודים".

על מנת לאפשר להורים הסתגלות טובה יותר לקראת היציאה הביתה, מספר ימים לפני השחרור דאג צוות הפגייה לחדר הסתגלות עבור ההורים בו שהו יחד עם סילין, ללא התערבות של הצוות הרפואי.

"אין לנו מילים כדי להודות לכם על הטיפול המקצועי, התומך והמסור. להיות מאושפזים כמעט חצי שנה זה לא קל. בזכות התמיכה, האיכפתיות והטיפול המסור, הצלחנו לשרוד את התקופה המאתגרת הזו ולצאת הביתה בידיים מלאות", אמרו הוריה של סילין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully