וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו המחלה שמחבלי הנוחבה הדביקו את שאר האסירים בכלא

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 13:42

מחבלי הנוחבה שהובאו מעזה לבתי הכלא בישראל הביאו איתם סקביאס - קרדית טפילה שגורמת לגרד רב ומוכרת לחלק מאיתנו מהשמיכות בצבא. אז איך נפטרים מזה האם זה מסוכן?

בכיר במודיעין הצבאי של חמאס בחקירת השב״כ/דובר צה"ל

שירות בתי הסוהר הודיע אמש (ראשון) כי הוא פועל נגד מקרים של גילוי גרדת או בשמה המוכר יותר סקביאס, בקרב אסירים בטחוניים. על פי החשד הנגע הועבר על ידי מחבלים שהובאו מרצועת עזה. בשב"ס הבהירו כי "לא נשקפת סכנה לאנשי הסגל, אלו פועלים תחת מיגון מלא והרציפות התפקודית והכליאתית נמשכת למען בטחון עם ישראל". שב"ס הבהירו כי ננקטים צעדי המניעה המקובלים לטיפול בנגע כגון משחות, החלפת תשמישי המיטה וכדומה.

האם המחלה מסוכנת, ומה באמת יעזור כדי להפטר מהטפילים?

איך המחלה נגרמת?

המחלה נגרמת על ידי קרדית טפילה המכונה 'סרקופטס סקבי' (Sarcoptes scabiei) שחודרת לתוך העור, חופרת בו מחילות דקות ומטילה בהן ביצים רבות, וזה גורם לגרד עז. את הנגעים אפשר למצוא בין אצבעות הידיים, בקפלי המותניים ובתי השחי, בשורשי כפות הידיים, סביב הפטמות ובראש איבר המין הגברי.

הגרדת יכולה לפגוע בכל אדם ובכל גיל וכמעט תמיד היא עוברת במגע ישיר וממושך בין עור לעור. גרדת אצל מבוגרים נרכשת לעתים קרובות במגע מיני, אך יכולה להתפשט גם בתנאי צפיפות והיגיינה לקויה, ובעיקר בתחקופת החורף. ה

"הבעיה במחלה היא שמרגע ההדבקה ועד שמופיעים הסימפטומים לוקח כחודש וגם לרוב הסימפטומים מתחילים בגרד ולא רואים כמעט פריחה. בינתיים זה ממשיך להדביק", אומרת ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור. "לכן ברגע שיש כמב אנשים שמתלוננים על גרד (בעיקר כזה שמחמיר בלילה) ולא רואים פריחה, או פריחה דלה בשורשי ידיים וקיפולי הגוף, זה מאוד מחשיד ומחייב טיפול גם באדם וגם בסביבתו הקרובה".

קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. דוברות שב"ס
קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל/דוברות שב"ס

איך מטפלים בסקביאס?

הטיפול מבוסס על קרם שמצריך מרשם רופא ושמכיל פרמתרין או מלתיון, אותו צריך למרוח על כל הגוף. במידה ויש גירוד בראש ניתן למרוח אותו גם שם. יש למרוח את התכשיר בלילה, לפני שהולכים לישון, ולהשאיר אותו על העור לכחצי יממה, מבלי לשטוף אותו. לאחר מכן יש לשטוף את העור בסבון ובמים. מומלץ לחזור על הטיפול לאחר 7 עד 14 ימים, אחרת עלולה הגרדת לחזור.

"מאחר שגרדת היא מחלה מדבקת מאוד, לרוב מומלץ מאוד לטפל גם בבני משפחה או באנשים שהיו במגע קרוב עם החולה בחודש שלפני גילוי ההדבקה. הטיפול צריך לכלול גם טיפול מונע בסובבים וככלל טיפול בבגדים ומצעים (כביסה בטמפרטורה של 60 מעלות)", מסבירה ד"ר אקרמן. לדבריה, "המחלה אינה מסוכנת וחולפת עם טיפול נכון, אך במקביל היא מדבקת מאוד ולכן חייבים לטפל ומהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully