וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מדאיג: נמצא קשר בין קעקועים לסוג הסרטן הקשה הזה

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 13:05

המדע לא עסק עד כה בצורה רצינית בהשפעות לטווח הארוך שיש לקעקועים על הבריאות שלנו. מחקר על 12 אלף איש מעלה ממצאים מדאיגים. הנה מה שאנחנו יודעים

5 עובדות על קעקועים/מערכת וואלה! News

מחקר חדש שנערך בשבדיה מגלה שלאנשים עם קעקועים יש סיכון גבוה ב-21% לפתח לימפומה, סוג של סרטן דם.

"חשוב לזכור שלימפומה היא מחלה נדירה ושהתוצאות שלנו חלות ברמת הקבוצה", אמרה כריסטל נילסן, החוקרת מאוניברסיטת לונד. "עכשיו יש לאמת ולחקור את התוצאות במחקרים אחרים, ומחקרי עוקבה".

במחקר, שפורסם ב-eClinicalMedicine "זיהו החוקרים אנשים שאובחנו עם לימפומה באמצעות רישומי אוכלוסין. לאחר מכן, אנשים אלו הותאמו לקבוצת ביקורת מאותו מין וגיל, אך ללא לימפומה. "משתתפי המחקר ענו על שאלון לגבי גורמי אורח חיים כדי לקבוע אם הם מקועקעים או לא", אומרת קריסטל נילסן, החוקרת מאוניברסיטת לונד שהובילה את המחקר.

בסך הכל, כל המחקר כלל 11,905 אנשים. מתוכם, 2,938 אנשים סבלו מלימפומה כשהיו בין 20 ל-60. ביניהם, 1,398 אנשים ענו על השאלון, בעוד שמספר המשתתפים בקבוצת הביקורת עמד על 4,193. בקבוצה עם לימפומה, 21 אחוזים היו מקועקעים (289 אנשים), בעוד 18 אחוזים היו מקועקעים בקבוצת הביקורת ללא אבחנה של לימפומה (735 אנשים).

"לאחר שלקחנו בחשבון גורמים רלוונטיים נוספים, כמו עישון וגיל, מצאנו כי הסיכון לפתח לימפומה היה גבוה ב-21 אחוזים בקרב אלו שקועקעו".

צעירה מתקעקעת. ShutterStock
"הסיכון לפתח לימפומה היה גבוה ב-21 אחוזים בקרב אלו שקועקעו"/ShutterStock

השערה שהייתה לקבוצת המחקר לפני המחקר הייתה שגודל הקעקוע ישפיע על הסיכון ללימפומה. הם חשבו שקעקוע גוף מלא עשוי להיות קשור לסיכון גבוה יותר לסרטן בהשוואה לפרפר קטן על הכתף, למשל. באופן בלתי צפוי, התברר שהאזור של משטח הגוף המקועקע לא באמת משנה.

sheen-shitof

גם בגוף וגם בפנים

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
"אנחנו כבר יודעים שכאשר דיו הקעקוע מוזרק לעור, הגוף מפרש את זה כמשהו זר שלא צריך להיות שם, והמערכת החיסונית מופעלת"

"אנחנו כבר יודעים שכאשר דיו הקעקוע מוזרק לעור, הגוף מפרש את זה כמשהו זר שלא צריך להיות שם, והמערכת החיסונית מופעלת", הסבירה נילסן. "חלק גדול מהדיו מועבר מהעור, אל בלוטות הלימפה שם הוא נשאר". "אפשר רק לשער שקעקוע, ללא קשר לגודלו, גורם לדלקת בדרגה נמוכה בגוף, שבתורה יכולה לעורר סרטן", נימקה נילסן. "אם כן, התמונה מורכבת יותר ממה שחשבנו בתחילה".

נילסן אמרה שהמחקר שלה מדגיש את החשיבות של פיקוח על ההרכב הכימי של דיו קעקועים., במיוחד לאור העליה בפופולריות שלהם.

הצוות של נילסן מתכנן לחפש קשרים בין קעקועים וסוגים אחרים של סרטן, כמו גם מחלות דלקתיות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully