וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ירידה בביקורים: טיפות חלב יציעו שירותי און-ליין מהבית

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 8:24

ייעוצי הנקה או שינה, הדרכות לגמילה מחיתולים ואפילו מעקב התפתחות. בקרוב תוכלו לבצע את כל אלו באמצעות המחשב מבלי להגיע למרפאות טיפת חלב

מדידת היקף ראש לתינוק שזה עתה נולד. ShutterStock
בקרוב - בלי להגיע למרפאה. טיפת חלב/ShutterStock

בעקבות ירידה מתמשכת, שחלה עם השנים בהגעה של הורים וילדים לטיפות החלב בישראל עם התבגרותו של התינוק, משרד הבריאות מפרסם המלצות לשילוב טיפול מרחוק בכל מרפאות טיפות החלב.

בין השירותים שינתנו בשירות האון-ליין: פתיחת רשומה לתינוק חדש, הזמנות תורים לבדיקות פיזיות במרפאה, הדרכות וייעוץ להורים בתחומי בטיחות ילדים, שינה, תזונה, להנקה, גמילה מחיתולים, הדרכה ומעקב בנושא נטילת ויטמין D וברזל למניעת אנמיה, קבלת הפניות לביצוע ספירת דם, בירור תוצאות ועוד.

במידה והביקור הראשון בטיפת חלב נערך באופן וירטואלי ובמסגרתו בוצע ייעוץ הנקה, תיערך פגישת המשך פרונטלית (פנים מול פנים) בטיפת חלב, ככל שהדבר מתאפשר ובהתאם לשיקול דעתה המקצועי של האחות

בנוסף, אפשר יהיה להשתמש בשירות האון-ליין למעקב התפתחות לאחר תוצאה בלתי תקינה בביצוע בדיקת התפתחות בטיפת חלב, מעקב בעקבות שאלון דכאון בהריון או לאחר לידה ועוד. שירות זה יהיה בנוסף לשירות הקיים של ביקור פיזי במרפאות, ולא יחליף אותו.

רופאה בודקת תינוק. ShutterStock
"הורים פחות מגיעים לטיפות החלב, כך שעולה השאלה האם אני ארצה לראות את הילד באמצעים הדיגיטליים והזמינים או לא לראות אותו בכלל, וברור שהתשובה תהיה הראשונה"/ShutterStock

בעתיד - גם שקילה ומדידה מהבית

"הרפואה המקוונת תפסה תאוצה גדולה בזמן הקורונה, אבל משום מה המהפכה דילגה על טיפות החלב והן עדיין נשארו מאחור, עכשיו הגיע תורן להיכנס למערך המקוון", אומר לוואלה בריאות ד"ר רוני פרבר, מנהל המחלקה לבריאות הציבור במאוחדת, ומי שאחראי על מרפאות טיפות החלב של הקופה.

"היום, עם התפתחות הטכנולוגיה והדיגיטציה, אפשר להיות קרובים מאוד למגע ולתחושה של פנים מול פנים וגוף אל גוף. בנוסף, מאז תקופת הקורונה, הורים פחות מגיעים לטיפות החלב, כך שעולה השאלה האם אני ארצה לראות את הילד באמצעים הדיגיטליים והזמינים או לא לראות אותו בכלל, וברור שהתשובה תהיה הראשונה. אני מניח שזה עניין של זמן עד שנמצא פתרונות יישומיים גם לשקול ולמדוד את התינוק בשירות האון-ליין.

"הביקור יהיה אותו ביקור, והאחות תהיה מול המחשב והתיק הרפואי והיא תתעד את הפגישה, לא מדובר בחיסכון של הקופות על ביקורים.

"כבר היום במעקב אחרי התפתחות הילד, הפעוט לא רוצה לבצע את המשימות שהוא עושה בבית בקלות. הרבה פעמים ההורים מצלמים לאחות או לרופא את הילד מבצע פעילויות שונות שהוא התבקש לעשות במרפאה ולא ביצע. כאן אנחנו נראה את הילד בסביבה הטבעית שלו ולא במצבי לחץ במרפאה", הוסיף ד"ר פרבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully