וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המסוק באיראן היא טריגר לתסמונת השכיחה הזו

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 11:31

התרסקות המסוק של נשיא איראן ושר החוץ שלו מסוקרת ברחבי העולם, ובעוד שחלק מהאנשים חשים שמחה או עצב, יש אנשים שמקרים כאלה מעלים בהם (שוב) חרדה ופחד מטיסות

תמונות ראשונות מזירת התרסקות המסוק של נשיא איראן ראיסי/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

התרסקות מסוקו של הנשיא איברהים ראיסי ושר החוץ חוסיין אמיר עבדאללהיאן אמש (ראשון) שגרם למותם של השניים מעורר תדהמה והרבה הדים בעולם, אבל יש סיכוי שהוא מעורר עוד משהו. סביר להניח כי התרסקות המסוק מעלה את החששות הגדולים של אנשים שמפחדים מטיסות.

על פי סקר שנערך בארה"ב, 6.5 אחוזים מהאנשים סובלים מחרדת טיסות אמיתית שממש משתקת אותם. אבל על פי ד"ר לוקאס ואן גרוון, מהמכון לבריאות הנפש בארה"ב, כשליש מהאוכלוסייה לוקה בפחד כלשהו שקשור לטיסות.

אתר התרסקות המסוק של נשיא איראן איברהים ראיסי, 20 במאי 2024. רויטרס
אתר התרסקות המסוק של נשיא איראן איברהים ראיסי, 20 במאי 2024/רויטרס

מדוע טיסה גורמת לכזו חרדה? "אומנם כל בר דעת יודע שטיסה בשמיים בטוחה יותר מנסיעה בכבישי ישראל, אבל הבעיה המרכזית בטיסה היא חוסר השליטה", מסביר ד"ר אילן רבינוביץ'. "התחושה של אדם שמרגיש צורך להיות בשליטה שהוא תלוי באנשים אחרים ובגורמי השמיים, במיוחד אם הוא פרפקציוניסט או טוטאלי, גורמת לקושי רב. למעשה, כבר המחשבה על הטיסה יכולה לגרום לו לחרדה".

לדבריו, "התחושות הפיזיות שמלוות חרדת טיסה - בין היתר הזעה, כאבי בטן ולחץ בראש - הן אמיתיות לגמרי, הן אינן בראשו של הסובל מחרדה, והן מוסיפות לקושי. במקביל, הוא מלא במחשבות קשות שאינן מרפות שהנורא מכל עומד לקרות. מדובר בסערה רגשית נוראית, ועד שהגלגלים נוגעים בקרקע, הוא כבר חש שעבר עליו מכבש".

"חשוב להכיר את החרדה הזו ולהפסיק לפחד מטיפול פסיכולוגי. מדובר בבעיה שהיא לחלוטין ברת טיפול בעזרת 6 תרופות מקובלות שמעלות את רמות הסרוטונין במוח. אחרי שהטיפול בתרופות מתחיל להשפיע, אפשר להתחיל בטיפול קוגניטיבי- התנהגותי על מנת להכחיד לחלוטין את הפחד, ואז גם להפסיק את הטיפול התרופתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully