וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 חולים חדשים מדי חודש: משרד הבריאות מזהיר מהתפרצות שעלת

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 16:43

מחלת השעלת מתפרצת בכל ארבע שנים, והמספרים בעולם ובישראל מגיעים לגבהים מדאיגים. מי נמצא בסיכון למחלה ולמה רק חיסון יכול לעזור כדי לא להדבק?

האם אכילת מרשמלו מסייעת נגד שיעול?/-

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) על החמרתו של גל שעלת בישראל. מינואר 2023 ישראל נמצאת בגל תחלואת שעלת ובחודש מרץ 2024 דווח על מספר המקרים הגבוה ביותר מאז תחילת ההתפרצות, כאשר מאז יולי 2023 מדווחים מעל ל-200 מקרים חדשים בכל חודש. על פי נתוני משרד הבריאות כ-85% ממקרי התחלואה הינם בילדים עד גיל 18.

תחילתו של הגל התרחשה בירושלים, אך מאז הוא הספיק להגיע גם למחוזות המרכז ולתל אביב.

במקביל, גל תחלואה דומה מתרחש כעת במדינות רבות בעולם, באופן התואם למחזוריות מחלת השעלת (שיא בכל כ-4 שנים לערך). במקביל, נמשכת הירידה באחוזי ההתחסנות לשעלת (בדומה לירידה בחיסוני ילדות באופן כללי), באופן המעלה את פוטנציאל התחלואה העתידית.

אישה בהריון מקבלת חיסון. ShutterStock
אישה בהריון מקבלת חיסון/ShutterStock

מה זה שעלת?

שעלת היא מחלה זיהומית של דרכי הנשימה הנגרמת בשל חיידק הפרטוזיס והיא נחשבת למדבקת מאוד ואף לאלימה. המחלה תוקפת מבוגרים מדוכאי חיסון ובעיקר ילדים והיא מתאפיינת בחום, נזלת ושיעול מתמשך שאינו עובר. השעלת מסוכנת במיוחד אצל ילדים מתחת לגיל שנה וכ-1-2 אחוזים מהתינוקת שנדבקים במחלה בגילאים אלה - מתים.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

חיסון לשעלת

החיסון לשעלת ניתן 6 פעמים, במסגרת חיסון מחומש ניתן בגיל חודשיים, ארבעה חודשים, חצי שנה ובגיל שנה. לאחר מכן הוא ניתן בכיתה ב' ואז בכיתה ח'.

במשרד הבריאות ממליצים גם לנשים בהריון להתחסן בין שבועות 27-36. החיסון אמור לספק נוגדנים הן לאם והן לעובר מפני המחלה הזיהומית, שגובה מדי שנה את חייהם של כשני תינוקות בממוצע בישראל.

על אף שהמחלה נחשבת למסוכנת ומדבקת, באזורים בהם שיעורי החיסון גבוהים, היא אינה קיימת. כאשר רוב האוכלוסייה מחוסנת נוצרת מעין חיסוניות סביבתית, כך שהחיידק אינו נמצא באוכלוסייה. החיסון הוא הטיפול היעיל ביותר כנגד השעלת, שכן מתן אנטיביוטיקה אינו משנה משמעותית את מהלך המחלה, ולכן עיקר הטיפול הוא סימפטומטי לצורך הקלה על התסמינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully