וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים זיהו איך הגוף מצליח להוריד כולסטרול ללא תרופות

פרופ' יהודה אדלר

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 9:16

חוקרים זיהו חיידקי מעיים המשפיעים על רמות הכולסטרול ותרכובות אחרות הקשורות למחלות לב. הממצאים מצביעים על כך שניתן להוריד את הסיכון למחלות לב באמצעות אסטרטגיות לשינוי רמות חיידקי המעי הספציפיים

חיידקים. ShutterStock
החיידקים הטובים שמורידים באופן טבעי את הכולסטרול/ShutterStock

במחקר חדש ופורץ דרך, גילו מדענים בעל ברית רב עוצמה במעיים למאבק בכולסטרול גבוה והפחתת הסיכון למחלות לב: חיידק האוסיליבקטר. תגלית זו מסמנת קפיצת מדרגה משמעותית בהבנתנו את הקשר המורכב בין בריאות המעי לבריאות הלב וכלי הדם.

תוך מינוף נתונים ממחקר הלב המקיף של פרמינגהם, החוקרים זיהו שלאנשים עם רמות גבוהות יותר של החיידק אוסיליבקטר (Oscillibacter) במיקרוביום המעי, היו רמות כולסטרול נמוכות באופן ניכר.
מחקר הלב פרמינגהם הוא מחקר ארוך טווח ומתמשך של תושבי העיר פרמינגהם במסצ'וסטס. המחקר החל בשנת 1948 עם 5,209 נבדקים בוגרים מהעיר, וכעת הוא בדור השלישי של משתתפים. לפני המחקר, מעט מאוד היה ידוע על האפידמיולוגיה של מחלות לב וכלי דם עם יתר לחץ דם או עורקים . חלק ניכר מהידע הנפוץ כיום בנוגע למחלות לב, כמו למשל ההשפעות התזונתיות על בריאות הלב, השפעת הפעילות הגופנית או תרופות נפוצות כמו אספירין, מבוסס על מחקר מתמשך זה.

לאוסיליבקטר, המהווה כאחוז אחד מכלל אוכלוסיית חיידקי המעיים, יש את היכולת הייחודית לבצע חילוף חומרים של כולסטרול. תהליך חילוף החומרים הזה קשור ישירות לירידה ברמות הכולסטרול של המארח, מה שלמעשה מוכיח שיטה טבעית וביולוגית לניהול גורמי סיכון קרדיווסקולריים.

חיידקי המעי: משפיעים גם על הבריאות הנפשית שלכם

הממצאים של מחקר זה מדגישים את התפקיד הקריטי של מיקרוביום המעי, המכונה לעתים קרובות "המוח השני" של הגוף, בניהול והורדת הסיכון למחלות לב. השפעת המיקרוביום של המעי משתרעת הרבה מעבר לעיכול, ומשפיעה על מגוון רחב של תרחישים בגוף, החל מתגובה חיסונית ועד לבריאות נפשית. עכשיו, בעקבות ממצאי המחקר גם בריאות הלב מצטרפת לרשימה.

יכולתו של חיידק האוסיליבקטר לצרוך כולסטרול מרמזת על כך שוויסות המיקרוביום של המעי עשוי להפוך לאסטרטגיה מרכזית במניעת מחלות לב וניהולן.

מחקר זה סולל את הדרך לטיפולים חדשניים המכוונים למחלות לב. על ידי התמקדות בקידום הצמיחה של חיידקים מועילים כמו אוסיליבקטר, ייתכן שניתן יהיה לפתח תוספי פרוביוטיקה או המלצות תזונתיות חדשות המפחיתות באופן טבעי את רמות הכולסטרול. גישה זו מייצגת שינוי לעבר טיפול רפואי מונע, תוך שימת דגש על החשיבות של מיקרוביום מעי מאוזן לבריאות הכללית.

ככל שאנו מעמיקים בקשר הסימביוטי בין מיקרוביום המעיים שלנו למערכת הלב וכלי הדם, מתגלה הפוטנציאל להתערבויות חדשות, לא תרופתיות. מחקר זה לא רק מדגיש את החשיבות של שמירה על בריאות המעיים, אלא גם פותח את הדלת לאסטרטגיות חדשות למאבק באחד מגורמי התמותה המובילים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully