וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא הצליח להעלים סרטן סופני מראשו - "לא יכולתי להיות מאושר יותר"

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 10:35

גידול הגליובלסטומה הקטלני שהתגלה בראשו לא עצר את הפרופסור מלנסות למצוא תרופה שתעזור לו להאריך את חייו. השבוע הוא הודיע שהצליח להעלימו בעזרת טיפול שעזר ליצור בעצמו

איריס קול מראיינת את פרופ' עידו וולף מאיכילוב על ההתפתחויות בתחום הסרטן/מערכת וואלה!

רופא אוסטרלי שאובחן עם גידול מוחי סופני בשנה שעברה, הצליח להעלים אותו הודות לטיפול ראשון מסוגו שעזר לפתח. ריצ'רד סקולייר, פרופסור באוניברסיטת סידני, חשף ביום שני כי הגליובלסטומה שלב 4 חשוכת המרפא שהתגלתה בראשו לא חזרה על עצמה לאחר שקיבל את האבחנה קורעת הלב ביוני האחרון.

"עברתי סריקת #MRI במוח ביום חמישי האחרון בחיפוש אחר גליובלסטומה# חוזרת (ו/או סיבוכים טיפוליים). גיליתי אתמול שעדיין אין סימן להישנות. לא יכולתי להיות מאושר יותר!!!!!" הפרופסור שיתף ב-X.

בשנה שעברה הפרופסור נסע ברחבי אירופה ודיבר בכנסים רפואיים. כאשר היה בפולין סבל מהתקף. סקולייר טס בחזרה לאוסטרליה, שם הוא עבר בדיקת MRI שחשפה שיש לו גליובלסטומה, צורה אגרסיבית וסופנית של סרטן המוח, כאשר תת-הסוג שלו מסווג כל כך אגרסיבי שרוב החולים לא שורדים יותר משנה, לפי ה-BBC.

המהירות שבה הגידול הזה שולח גרורות לתוך המוח והאופי שלו, מקשים על הרופאים להתמודד עימו. הטיפול המסורתי בגידול זה, אם הוא מתגלה בזמן, הוא באמצעות ניתוח וטיפולי כימותרפיה, וגם במקרה של הצלחה מדובר בהארכת חיי החולה ולא בהצלתו.

הפתולוג, שהוא מנהל במכון מלנומה באוסטרליה, חבר לג'ורג'ינה לונג, כדי לפתח תוכנית טיפול שתעזור להילחם במחלה הקטלנית. המחקר האימונותרפי בן העשור של השניים במכון מלנומה הגדיל באופן דרמטי את התוצאה עבור חולי מלנומה מתקדמים.

בהסתמך על המידע שהתגלה במהלך מחקר האימונותרפיה, לונג והצוות שלה הגיעו לתוצאות הטובות ביותר כדי לסייע במאבקו של סקולייר. לאחר התייעצות עם מומחים, החליטה פרופסור לונג על טיפול אימונותרפי משולב, שיינתן לפני ואחרי הניתוח של סקולייר להסרת הגידול.

יחד עם האימונותרפיה המשולבת, סקולייר היה הראשון שקיבל חיסון המותאם במיוחד למאפייני הגידול שלו, מה שיעזור להגביר את היכול של התרופות לגילוי תאים סרטניים. הוא גם קיבל שישה שבועות של הקרנות לאחר הניתוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"יש לי עוד קצת זמן ליהנות מהחיים"

הטיפול של סקולייר לא התחיל בצורה חלקה. הוא סבל מהתקפי אפילפסיה, בעיות בכבד ודלקת ריאות במהלך החודשים הראשונים, אך מאז השתפר ואף חזר לשגרת יומו כולל ריצה של 15 ק"מ ביום.

"אני מרגיש הכי טוב שהרגשתי הרבה זמן", אמר סקולייר ל-BBC. "זה בהחלט לא אומר שסרטן המוח שלי נרפא... אבל זה פשוט נחמד לדעת שזה עדיין לא חזר, אז יש לי עוד קצת זמן ליהנות מהחיים שלי עם אשתי קייטי ושלושתי הנפלאות ילדים".

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully