וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבלים שעות מול המסכים? הגיע הזמן שתכירו את העדשות האלו

בשיתוף zap doctors

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 7:48

אם גם אתם מבלים שעות מול מסכים, סובלים מעייפות או מכאבים בראש ובצוואר, כדאי שתשקלו לעשות שימוש בעדשות משרדיות. שי גרינברג, אופטומטריסט קליני מ"אופטיקה כמו פעם" מסביר על היתרונות

אופטיקה כמו פעם. נתנאל חדד,
אופטיקה כמו פעם/נתנאל חדד

בעידן של היום, רבים מאיתנו מבלים את מרבית שעות העבודה מול מחשב או כל מסך אחר. הבהייה במסך זולגת גם לחיים הפרטיים שלנו, והמאמץ על העיניים רק הולך וגדל בעיקר בגילאי 40 ומעלה. לדברי שי גרינברג, אופטומטריסט קליני מ"אופטיקה כמו פעם", מי שסובל מעייפות בעיניים, מכאבים בראש, בצוואר, בגב או בכתפיים, כדאי שישקול להרכיב משקפיים עם עדשות משרדיות. "אלו משקפיים", הוא אומר, "שמטרתן המרכזית היא להקל על העיניים עבור מי שמבלה שעות ארוכות מול מסכים, והצורך הראייתי אצלו משתנה מרגע לרגע".

המחשב הוא כמובן לא המצאה חדשה, אך נראה כי ככל שחולפות השנים הוא הופך לנוכח יותר ויותר בחיינו. מקצועות רבים מצריכים מאיתנו שימוש תדיר במחשב או במסכים אחרים, ונראה כי גם מי שבעבר לא נזקק לשימוש במסך לעבודה, עושה זאת כיום. אבל זה לא רק העבודה מול המחשב, אלא כמות השעות שאנחנו בוהים במסך, הן בעבודה והן בבית. שעות ארוכות שהעיניים שלנו בוהות באור הכחול של המסך, מתאמצות ומתעייפות. ובעוד הגוף מנסה לסייע במציאת הזווית הנכונה, גם הוא משתתף במאמץ וסובל מכאבים.

לדברי גרינברג, הטכנולוגיה של עדשות משרדיות מותאמות באופן אישי לסביבת העבודה, ולמרחקים שבהם מי מתבונן מי שמרכיב אותן. "למעשה", הוא אומר, "עדשות משרדיות הן עדשות דינמיות ובעלות מספר מוקדי ראיה, והן מאפשרות למי שמרכיב אותן לעבור בין הטווחים השונים, בין המסך מחשב, נייד או האנשים בחדר".

פנו ל"אופטיקה כמו פעם", באתר ZAP דוקטורס

הכתבה באדיבות ZAP דוקטורס

אופטיקה כמו פעם. נתנאל חדד,
אופטיקה כמו פעם/נתנאל חדד

גם ילדים יכולים להרכיב עדשות משרדיות?

גרינברג: "לא. עדשות משרדיות, הנקראות גם עדשות office, הן פתרון עבור מי שהוא בן 40 ומעלה, הן אינן מתאימות לילדים".

לדבריו, ב"אופטיקה כמו פעם", הם מבחינים כי יותר ויותר גברים ונשים עושים שימוש באותן עדשות משרדיות, אך המודעות להן עדיין אינה מספיקה. "העיניים שלנו מתאמצות מול מחשב כל היום", הוא אומר, "והעדשות האלו, בגלל שיטת הייצור הייחודית מפחיתה את המאמץ על העיניים ומשכך מפחיתה מהמאמץ על הגוף. למשל, עדשות ZEISS Office, שאיתם אנחנו מרבים לעבוד, הן עדשות המותאמות באופן אישי לסביבת העבודה של כל אחד ולמרחקים שהראייה שלו מצריכה. ההתאמה היא אישית לכל אחד ואחד וההתאמה הזו מתאפשרת הודות לטכנולוגיה מתקדמת שמובילה לפחות תנודות של הראש או העיניים בעת השימוש במסכים השונים".

ניתן לעשות שימוש בעדשות המשרדיות של חבר/ה?

גרינברג: "לא מומלץ לעשות זאת. העדשות הללו מותאמות באופן אישי, אנחנו ב'אופטיקה כמו פעם' עוברים תהליך ארוך של התאמת העדשות מול הלקוח, עד לקבלת המוצר הסופי כדי שהראיה תהיה מדויקת והמשקפיים ישיגו את מטרתם, והיא להקל על העיניים בזמן השימוש במסכים".

אופטיקה כמו פעם. אופטומטריסט, בזל 44, תל אביב. 055-4317262

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully