וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוויר שאתם נושמים במכונית מסוכן. במיוחד לילדים. זו הסיבה המאוד מפתיעה

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 10:43

כשאתם נכנסים לאוטו שלכם ונוסעים, סביר להניח שתחשבו יותר על תאונת דרכים כפוטנציאל מסכן מאשר המושבים שלכם והאוויר שאתם נושמים. ובכן, כדאי שתקראו את זה ותפתחו חלון

טנדר ריביואן R1T מבחן ריסוק מול גדר בטיחות סטנדרטית/University of Nebraska-Lincoln

הודות לחגורות בטיחות וכריות אוויר אנו אמורים להיות בטוחים יחסית מפגיעה בתוך הרכבים שלנו. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Environmental Science & Technologies מציע כי עצם האוויר בתוך המכוניות עלול להזיק לבריאותנו, כך מדווח הגרדיאן. חוקרים ניתחו את האוויר של 101 חללי פנים של מכוניות משנת מודל 2015 ומעלה ומצאו שכל הדגימות, מלבד 1% הכילו לפחות מעכב בעירה אחד שסומן כמסרטן או פוטנציאלי מסרטן.

מעכב בעירה 1-כלורו-איזופרופיל פוספט נמצא כמעט בכל הדגימות. תוכנית הרעילות הלאומית של ארה"ב מגדירה אותו כמסרטן פוטנציאלי. CBS News מוסיפה כי ריכוז הכימיקלים במכוניות היה גבוה פי חמישה בקיץ מכיוון שהחום מאיץ את הוצאת הגז של המושבים.

גבר נוהג במכונית. ShutterStock
גבר נוהג במכונית/ShutterStock

מעכבי בעירה מיושמים על קצף מושבים לפי תקנות מינהל הבטיחות בדרכים הלאומיות של ארה"ב, הקיימות כבר כ-50 שנה ונועדו לצמצם את סכנת השריפה. הגרדיאן מציין שהרעילות של מעכבי בעירה לא הייתה ידועה באותן שנים, והמעכבים אינם "המצילים" שהם נחשבו פעם. הם "ממעטים למנוע שריפות לרוב השימושים ובמקום זאת הופכים את הלהבות לעשן ורעילות יותר עבור הקורבנות, ובמיוחד עבור אלה שמגיעים למקום התאונה ראשונים", אמר נציג של האיגוד הבינלאומי של לוחמי האש.

"בהתחשב בנהג הממוצע מבלה כשעה במכונית בכל יום, זו בעיה משמעותית בבריאות הציבור. זה מדאיג במיוחד נהגים שנוסעים נסיעות ארוכות יותר וכן ילדים שנוסעים, שנושמים כמות גדולה של אוויר מאשר מבוגרים". כפי שמנסחת זאת מחברת המחקר רבקה הוהן מאוניברסיטת דיוק,

החוקרים לא יכלו לפרט במדויק את ההשפעות הבריאותיות שמעכבי בעירה עלולים לגרום, אך הם ציטטו דו"ח טוקסיקולוגיה לאומי בארה"ב משנת 2023 ש"מצא ראיות לפעילות מסרטנת בקרב חולדות ועכברים" שנחשפו לכימיקל שנמצא בתדירות הגבוהה ביותר.

מחברי המחקר אמרו שנהגים צריכים להתרחק מ"מצב מחזור חוזר" בעת הפעלת החימום או המיזוג ולפתוח חלונות בנסיעה מדי פעם כדי לאוורר את האוטו. "כמובן, זה אומר שהמעכבי בעירה נכנסים לאוויר ובסופו של דבר יעשו את דרכם לתוך נתיבי מים וחיות בר, וזה לא טוב גם כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully