וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב לשמונה הפך לגיבור על הטיפול במשפחתו - ואז נחשפה האמת המחרידה

15.5.2024 / 0:01

דונג ז'ימין הפך לסנסציה ברשת לאחר שנמצא מטפל בשמונת ילדיו הקטנים, אמו החולה ואחיו הנכה בתנאים קשים מנשוא. אולם אחד הבלוגרים שהגיע לתעד את סיפור הגבורה שלו גילה סוד אפל שהפך את הקערה על פיה

אבא לשמונה ילדים הפך לגיבור - עד שנחשפה האמת/Douyin

אב לשמונה ילדים שכבש לבבות של מאות אלפי אנשים עם סיפור חיים מחמם לב - הפך בין לילה לאחד האנשים השנואים במדינתו. דונג ז'ימין זכה לתהילה כשתועד שומר על שמונה ילדיו הקטנים, אמו החולה ואחיו הנכה. סיפורו מעורר ההשראה של האב שמגדל לגמרי לבד שמונה ילדים בתנאים קשים מנשוא העניק לו פרסום ברשת - שעם הזמן גם הניב עבורו כסף.

דונג ז'ימין, תושב סין, הפך ויראלי לאחר שסרטון המציג כיצד הוא חי פורסם בפלטפורמת שיתוף הווידאו Douin בתחילת 2022. "כולם היו אובססיביים אליו", אמרה סטפני סו מהפודקאסט Rotten Mango, "היה לו סיפור ממש חזק. אמא שלו הייתה בשנות ה-80 לחייה והוא טיפל באחיו הגדול והנכה. היו לו שמונה ילדים שנעו בין הגילים 3 ל-10 והוא גידל את כולם לבדו בכפר קטן בסין. לא הייתה לו דרך להתחמם במהלך החורף. לא היה להם ריצוף בבית. זו הייתה רק רצפת עפר - וללא שותפה באופק שתעזור לו".

האב זכה להערצה ואנשים שיבחו אותו על שהצליח לשמור על החיוביות והאופטימיות שלו בזמנים הקשים. סטפני הסבירה: "החיים שלו היו די עלובים, אך למרות שהוא בקושי הסתדר - לילדים אין בגדים, אין אוכל, זה היה קשה - אבל הוא היה אדם כל כך חיובי ושמח".

בהתחלה האב לשמונה נתפס כגיבור. youtube/@China Insights, צילום מסך
בהתחלה האב לשמונה נתפס כגיבור/צילום מסך, youtube/@China Insights

כשאנשים ראו כיצד דונג חי, תרומות של מזון, צעצועים לילדים וכסף החלו לזרום אליו. משפיענים נהרו לכפר כדי לצלם סרטון של החקלאי הפשוט פותח קופסאות של מוצרי יוקרה, או כדי לצלם את עצמם מחלקים ממתקים לשבעת בניו ובתו האחת של דונג.

אבל אז קרה דבר שהפך את הקערה על פיה. לביתו של דונג הגיע בלוגר שכמו האחרים הגיע כדי לתעד את חייו. בזמן שהוא הסתובב בביתו הוא לפתע הבחין במישהו שצופה בו מסככה רעועה. "בפנים הוא ראה דמות אדם חיוורת וקטנטנה שמציצה החוצה ובוהה בו", אמרה סטפני. בעודו חושב שזה אחד מילדיו של דונג, הוא פתח את הדלת ונכנס פנימה. היא הוסיף: "הוא נכנס לסככה והוא רואה שם אישה. היא נראית רעבה, סובלת מתת תזונה ונמצאו עליה עדויות גופניות לעינויים. היא הייתה כבולה לקיר על ידי קולר של כלב על צווארה...".

הבלוגר צילם את האישה ושאל אותה מי היא. היא נראתה מבולבלת וחסרת התמצאות. בקושי הצליחה לומר מילה ברורה. על אף גילה הצעיר, היו חסרות לה גם לא מעט שיניים מה שהקשה עוד יותר להבין מה היא אומרת. על אף הטמפרטורות המקפיאות, היא הייתה יחפה ולבושה בשמלה מרופטת. קערת קונג'י קרה - דייסת אורז סינית - הייתה מונחת לה ליד המזרון הדק עליו היא ישנה.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
יאנג נמצאה כבולה בשלשלאות ורועדת בסככה לא מחוממת. outube/@China Insights, צילום מסך
יאנג נמצאה כבולה בשלשלאות ורועדת בסככה לא מחוממת/צילום מסך, outube/@China Insights

בסרטון נראה שעיניה של האישה מזוגגות. סטפני אמרה: "היא נראית כאילו היא לא הייתה עצמה שנים. זה נראה כאילו נשמתה נקרעה מהגוף שלה". בדיוק כמו שהסרטונים הקודמים של דונג הפכו לוויראליים, כך גם זה - אך עם תגובות שונות מאוד. כשלצופים נודע שהוא כלא אישה בביתו, הם השמיעו זעקה. בתגובה לכך, מחלקת התעמולה של מחוז פנג פרסמה הצהרה בה נאמר כי שמה של האישה הוא יאנג - והיא נשואה כחוק לדונג. עוד פורסם כי יאנג אובחנה כסובלת מבעיות נפשיות, כך מדווח ה-Daily Star.

עוד בנושא

צעיר שיצא לשתות בירה חשף: המשפחה שלי כלואה בחווה מבודדת

דוגמנית הוחזקה בשבי, סוממה ונאנסה על ידי גברים שונים

יאנג התקיימה מדייסת אורז קרה. youtube/@China Insights, צילום מסך
יאנג חיה על דייסת אורז קרה/צילום מסך, youtube/@China Insights

בתגובה לביקורת שספג, דונג טען: "אשתי הייתה לא יציבה נפשית והיא הייתה די אלימה, אז כדי למנוע ממנה לנפץ דברים ולפגוע באמי הקשישה או אפילו בילדים, כבלתי אותה בחדר מבודד בבית". אולם האמת, ברגע שהתגלתה, הייתה קצת יותר מרושעת מזה. בהיענות ללחץ הציבורי, הרשויות חקרו את זהותה של יאנג, רק כדי לגלות שהיא נמכרה לפחות פעמיים לפני שנרכשה על ידי דונג תמורת כ-4,500 יואן (כ-2,300 שקלים).

היא הביאה לעולם שמונה ילדים בתקופה שחייתה עם דונג מ-1999 עד 2020. מספר פרשנים שאלו עד כמה זה סביר ששבעה מהם יצאו בנים והעלו השערה שנולדו להם עוד בנות שהאב מכר לכנופיות סחר בנשים, אולם טענה זו לא הוכחה עד כה.

צפו בפודקאסט שחושף את האמת:

דונג, שהיווה עד לא מזמן דוגמא לחריצות, מצא את עצמו בבית המשפט מואשם בהתעללות וכליאה לא חוקית. בית המשפט העממי בשוז'או שבמחוז המזרחי של ג'יאנגסו גזר עליו עונש מאסר של 9 שנים.

בהצהרה קצרה נכתב: "מיולי 2017 ועד לנקודה שבה התגלתה הקורבן, דונג ז'ימין כלא ועינה אותה, קשר אותה עם חבלי בד ושרשראות על צווארה. במהלך תקופה זו, אספקת המזון והצרכים היומיומיים שלה לא היו תמיד תואמים, ולעתים קרובות היא סבלה מרעב ומקור".

בית המשפט גם גזר עונשי מאסר של עד 13 שנים על חמישה אנשים נוספים הקשורים לתיק בגין "סחר בנשים". דיווחים על המקרה צונזרו בכבדות בסין וגם היום מילות החיפוש המתייחסות למקרה חסומות ברשתות החברתיות הסיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully