וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו פתרונות קיימים למקרי קיצון בהשתלות שיניים?

בשיתוף zap doctors

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 8:18

תחום השתלות השיניים התפתח משמעותית בשנים האחרונות ומאפשר כיום פתרונות יעילים גם במקרים מורכבים המוגדרים כ"מקרי קיצון". מה עושים במצב כזה ומה התהליך? הכל בידיעה הבאה

אישה צעירה מפוחדת אצל רופא שיניים. ShutterStock
אם גם אתם עומדים רגע לפני ההחלטה על השתלה, הידיעה הבאה בדיוק בשבילכם/ShutterStock

השתלות שיניים הן טיפול יעיל ומוצלח לאנשים הסובלים מאובדן שיניים ומחפשים פתרון קבוע. השתלת שיניים מוצלחת יכולה לשפר את הביטחון העצמי, את הדיבור ואת היכולת לאכול - אז אם גם אתם עומדים רגע לפני ההחלטה על השתלה, הידיעה הבאה בדיוק בשבילכם.

השתלות עצם והרמות סינוס

במקרים רבים של אובדן שיניים, חלה גם ספיגת עצם בלסת. מצב זה עלול להקשות על ביצוע השתלה מוצלחת, אך טכניקות מתקדמות של השתלת עצם מאפשרות בניית נפח עצם מספק באזור ההשתלה: הרמת סינוס הוא תהליך כירורגי מקדים להשתלות שיניים, אשר מיועד לכל מי שסובל מספיגת עצם שנוצרה בחלקה האחורי של הלסת העליונה.

מטרת ההליך היא להגדיל את מימד הגובה של העצם, על חשבון חלל הסינוס, לקראת השתלת שן או מספר שיניים באזור העליון האחורי של הפה. מדובר בתהליך מוכר בתחום רפואת הפה שניתן לבצע כשלושה חודשים לפני התקנת השתלים הדנטליים או במקביל, כאשר במהלכו המנתח משחזר את השכבה שאוחזת את השיניים. אותה שכבה נספגת באמצעות פעולה כירורגית שזוכה להצלחה ומביאה לפיתרון.

התהליך מתבצע על ידי רופא מומחה, והוא נחשב לניתוח פלסטי מינורי שנעשה במשך מספר שעות. העובדה כי המטופל מקבל הרדמה מקומית בלבד גורמת לו שלא לחוש כאב במהלך הטיפול. בנוסף, היתרון המשמעותי של הרדמה מקומית בא לידי ביטוי בכך שתופעות הלוואי קטנות וההשפעות על התחושה הכללית ביום הניתוח ולאחריו לא משמעותיות.

יש לציין כי ישנם מספר יתרונות להרמות סינוס כמו שיפור מצב הפנים, טיפוח ושמירה על מראה טבעי. בנוסף, ישנה חשיבות לבחירת רופא שיניים שיכול לבצע עבורכם את שני סוגי ההרמות (הרמת סינוס סגורה והרמת סינוס פתוחה), כך הוא יוכל לבחור את הטיפול הטוב ביותר עבורכם למקרה הספציפי שלכם. יש לציין כי לכל שיטה ישנם יתרונות וחסרונות, כך שאין דרך מומלצת מראש. לכן, יש להגיע לפגישת ייעוץ ולאחר בדיקה ואבחון ראשוני יוצע לכם הטיפול המתאים.

פנו לפרפקשן מרפאת שיניים באתר ZAP דוקטורס

הכתבה באדיבות ZAP דוקטורס

אישה בטיפול אצל רופא שיניים. ShutterStock
שתלים זיגומטים הם סוג חדשני של שתלים דנטליים המיועדים למטופלים הסובלים מחוסר קיצוני של עצם בלסת העליונה/ShutterStock

שתלים זיגומטים

שתלים זיגומטים הם סוג חדשני של שתלים דנטליים המיועדים למטופלים הסובלים מחוסר קיצוני של עצם בלסת העליונה. שתלים אלו, ארוכים יותר משתלים סטנדרטיים, מותקנים בעצם הזיגומה (עצם בלחי) ומאפשרים ביצוע השתלה גם במקרים בהם לא קיימת מספיק עצם בלסת עצמה.

יתרונות השתלים הזיגומטים באים לידי ביטוי במספר דרכים מאחר והם מאפשרים ביצוע השתלה גם במקרים בהם לא קיימת מספיק עצם בלסת העליונה, מצב שהיה בעבר בלתי ניתן לטיפול באמצעות שתלים סטנדרטיים. כמו כן, בניגוד לטכניקות מסורתיות לטיפול במחסור קיצוני בעצם, כגון השתלת עצם או הרמת סינוס, שתלים זיגומטים מאפשרים קיצור משך הטיפול והחלמה מהירה יותר. בנוסף, שתלים אלו מאפשרים שחזור שיניים חסרות באופן אסתטי, תוך שיפור איכות החיים של המטופל והעובדה כי שיעורי ההצלחה גבוהים לאורך זמן, בהחלט מקנה יתרון משמעותי.

שימו לב כי לאחר התקנת שתלים זיגומטים, חשוב להקפיד על היגיינת הפה ועל ביקורות קבועות אצל רופא השיניים - כשם שחשוב לשמור על שיניים טבעיות, חשוב גם לשמור על שתלים דנטליים לאורך זמן. חשוב לציין כי שתלים זיגומטים אינם מתאימים לכל מטופל וטרם קבלת החלטה בדבר, מוטב לעבור ייעוץ רפואי מקצועי אצל רופא שיניים.

שתלים סובפריאוסטליים

שתלים סובפריאוסטליים הם סוג חדשני של שתלים דנטליים המיועדים למקרים בהם קיימת כמות קטנה של עצם בלסת או במקרים בהם המטופל סובל מחרדה דנטלית קשה. שתלים אלו מותקנים מתחת לחניכיים ועל גבי עצם הלסת, ללא צורך בחתך או תפירה.

הליך ההתקנה של שתלים סובפריאוסטליים קצר יותר ופחות פולשני בהשוואה לשתלים סטנדרטיים מאחר והמטופלים חווים פחות כאב ואי נוחות לאחר ההליך, הודות להיעדר חתכים ותפירות. מדובר בפתרון אידיאלי למטופלים עם חרדה דנטלית מאחר והשתלים הסובפריאוסטליים מהווים פתרון אידיאלי המאפשר לעבור שיקום פה ללא חשש או טראומה. כמו כן שתלים אלו מאפשרים קביעת כתר זמני מיד לאחר ההתקנה ובכך מאפשרים למטופל לחזור לשגרת חייו במהירות.

מרפאת השיניים פרפקשן מציעה את כל טיפולי אסתטיקת הפה המתקדמים. החל מיישור שיניים באמצעות כל סוגי הגשרים, ציפוי באמצעות מגוון הציפויים האיכותיים הקיימים בשוק ועד ההשתלות שצוינו לעיל. הצוות המקצועי של המרפאה מורכב מהרופאים המובילים בארץ ובעולם, רופאים אשר מנהלים וניהלו מחלקות בבתי החולים השונים בישראל ובעלי ניסיון על אלפי מטופלים. הליווי שתקבלו יתחיל מהרגע בו תיכנסו או תתקשרו למרפאה בפעם הראשונה, לאורך כל שלבי הייעוץ, הטיפול, ההחלמה והביקורות, עד שהכל יושלם בהצלחה.

מרפאת שיניים פרפקשן. הגדוד העברי 5, אשדוד. 08-6770900

בשיתוף zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • מחלת עור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully