וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק בצריכת תוסף התזונה הזה מאז תחילת המלחמה - בעיקר בצעירים

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 12:07

מה-7 באוקטובר חווה הציבור הישראלי טלטלה גדולה, מה שהביא רבים מהם לחפש דרכים להפחתת הלחץ והרגעת הגוף והנפש. מחקר חדש זיהה עלייה משמעותית בצריכת תוסף התזונה מגנזיום, בעיקר בקרב צעירים

אישה בולעת תוסף תזונה. ShutterStock
עלייה משמעותית בצריכת מגנזיום/ShutterStock

מגנזיום הוא אחד המינרלים העיקריים בגוף. הוא משתתף ביותר מ-300 תהליכים שונים, ביניהם הפקת אנרגיה וחילוף חומרים לבריאות העצמות, הוא חיוני להתכווצות שרירים כולל שריר הלב ותורם לתהליכים אחרים כמו בניית חלבונים, בקרה על רמות הסוכר בדם ולחץ הדם ולתפקוד תאי העצב ומערכת העצבים.

הסיבות המרכזיות לחסר במגנזיום הן איבוד מגנזיום בזיעה, מצבי מתח ולחץ, תזונה דלה במגנזיום - ריבוי מזון מעובד, תרופות משתנות, מצבים רפואיים כמו מחלת קרוהן והפרעות כלייתיות וצריכת אלכוהול תכופה.

חוסר במגנזיום מתבטא במספר תסמינים כמו כאבי ראש, חוסר תיאבון, התכווצויות שרירים, חולשה ועייפות, הפרעות שינה, חרדה ועצבנות ואפילו לחץ דם גבוה. אחד התפקידים העיקריים של מגנזיום במערכת העצבים הוא ויסות התגובה ללחץ.

הצעירים נוטלים את התוסף כאמצעי להרגעה

מחקר שנערך על-ידי ע"י חברת אלטמן בריאות בקרב 503 משתתפים המייצגים מגוון רחב של קבוצות באוכלוסייה, בחן את הרגלי הצריכה של מגנזיום בקרב הציבור הישראלי. על פי המחקר, כ-20% מהציבור הבוגר בישראל צורך באופן קבוע תוספי מגנזיום, זאת לעומת 12% בלבד בשנה שעברה. כשני שלישים מהם - 65%, בגילאי 55 ומעלה, רובן נשים, נוטלים מגנזיום בכדי להקל על כאבי שרירים והתכווצויות במהלך השינה.

אולם, הנתון המפתיע שעולה מהמחקר הוא, ששליש מצרכני המגנזיום, דווקא מהקהל הצעיר יחסית בגילאי 18-39, מציינים את ההרגעה והשינה כמטרה עיקרית לנטילת מגנזיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully