וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו כנראה התרופה הכי מועילה בטבע ואתם לא משתמשים בה מספיק

ד"ר קיי אלקרא

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 7:46

אלו אומנם לא ימים שמחים, אבל הצחוק הוא אחד מהדברים שהכי בריאים לנו , והוא נגיד ובחינם. רופאה עם עשר עובדות רפואיות על תרומתו של הצחוק לחיים

איש מבוגר צוחק. ShutterStock
איש מבוגר צוחק/ShutterStock

הוא משחרר ומהנה, הוא יכול לתפוס אותנו לבד עם עצמנו או בפורום של רבים. אך מעבר לכך מדובר באחת התרופות המועילות והטבעיות שקיימות בטבע. הצחוק תורם לנו לבריאות, בגוף ובנפש, פיזית ומנטלית. לכבוד יום הצחוק הבינלאומי אספנו עבורכם עשר עובדות רפואיות על תרומתו של הצחוק בחיינו וגם הוספנו בדיחה מהרופאה.

מגן על המערכת החיסונית
מחקרים הוכיחו כי הומור מעלה את כמות הנוגדנים בגוף ושומר על רמה נמוכה של חרדה ולחץ ובכך מסייע למערכת החיסונית לשמור על חוזק. התהליך מתחבר לכמות הגדולה יותר של החמצן שנכנס לגוף, תורם לנקות את הפסולת מהאיברים ומחזק את המערכת החיסונית. על ידי הצחוק אנחנו למעשה מונעים מאותם הורמונים להזיק לנו בעזרת הפרשה מוגברת של חלבון מסוג אימונוגלובולין A האחראי להגנה מפני אותם זיהומים.

מגן על הלב
הצחוק שלנו מגביר את זרימת הדם באמצעות הרחבת הדפנות הפנימיים של כלי הדם שלנו, מפחית הורמוני לחץ, כולל קוריסטול ואפינאפרין וגורם להאצה בייצור נוגדנים. בעזרתו הדם זורם יותר בחופשיות ועל ידי כך מפחית את הסיכון להתמודד עם בעיות לב.

צחוק. ShutterStock
צחוק/ShutterStock

משכך כאבים
במחקר בשוויץ דווח כי צחוק והומור יכולים לשכך כאבים על ידי שחרור אנדורפינים שעוזרים להקל על מתח שרירים ולהסיח את הדעת מכאב ומחלות בעזרת ההורמונים שמופרשים במהלך הצחוק אל מערכת הדם ובאזור המוח. הצחוק מוביל לשחרור של אנדרופינים מהמוח והאנדורפינים הינם חומרים כימיים הנמצאים במוח וידועים ביכולתם לסייע לשיכוך כאבים ולשיפור מצב הרוח.

עיסוי לגופנו
הצחוק משחרר באופן פיזי את השרירים המכווצים בגוף שלנו ובכך מהווה עיסוי פנימי לכל האיברים השונים. אפקט ההרפיה של השרירים יכול להימשך עד 45 דקות וזה העיסוי הכי טבעי שתוכלו לקבל.

מעשיר את הגוף בחמצן
בזמן שאנו צוחקים, נכנס לגופנו כמות גדולה מהרגיל של אוויר, וכך אנו למעשה מעשירים את הגוף בחמצן. הפעולה ממריצה את הריאות ואת הלב, מעלה את קצב הדופק ועשויה לתרום לתפקוד כלי הדם. למעשה, אנחנו נושפים החוצה בעוצמה אוויר רווי בדו-תחמוצת הפחמן העלול להוות קרקע פורייה להתרבות חיידקים, ונושמים אוויר נקי ומחומצן היטב החודר לרקמות שלנו.

שורף קלוריות ותורם לכושר
אמנם זה לא יחליף את אורח החיים שלנו, אך חשוב לדעת כי מחקר בארה"ב מצא כי 15-10 דקות של צחוק שורפות 50 קלוריות בגוף. בהחלט שווה למנף את הנתון והוסיף לתכנית האימונים.

מפחית סטרס
מחקרים שונים כבר הוכיחו שצחוק תורם לבריאות טובה ובהם נמצא כי הצחוק משחרר נוירוכימיקלים כגון סרוטונין, דופמין ואנדורפינים שמשפרים מצב רוח. לכן מחשבות טובות תורמות להפחתת הלחץ והן משחררות מולקולות בשם נוירופפטידים, שמקלות את הלחץ ומסייעות בהתמודדות על ידי שיפור פעולת מערכת החיסון.

תורם לאיזון יתר לחץ דם
במחקר ביפן דווח על צחוק כמטיב עם לחץ דם וביכולתו להוריד רמות של קורטיזול (הורמון לחץ שעלול לתרום ללחץ דם גבוה) זאת בזכות השפעתו המרגיעה על מערכת העצבים ועל המערכת האנדוקרינית האחראיות על ויסות לחץ דם. אז אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה, הכניסו הומור לחייכם ותתחילו לצחוק ולשחרר יותר אנדורפינים.

מטפל בכעסים
אין תרופה מהירה יותר לכעסים מאשר צחוק. שום דבר לא יפיג כעסים בצורה יותר טבעית. התבוננות בצד המצחיק של אירועים שונים יכולה לסייע לכם לשים בעיות בפרופורציה הנכונה, ולאפשר לכם להימנע מתחושות שליליות המשפיעות על הגוף. הצחוק מטפל במעמסה הרגשית שיוצרים הכעסים.

הצחוק ככלי טיפולי
הצחוק מרגיע את כל הגוף ובמיוחד את מערכת העצבים המרכזית ומותיר את שרירי הגוף רגועים עד 45 דקות אחרי. כיום בכל העולם משתמשים בצחוק ככלי טיפול לכל דבר ועניין (ליצנות רפואית, גז צחוק ועוד). לאורך השנים התגלה כמסייע למטופלים רבים המתמודדים עם מחלה קשה ותרם לשיפור איכות חייהם.


נסיים בבדיחה מאת הרופאה: מטופלת חוזרת לאחר מספר ימים לרופאה שלה ואומרת: ד"ר, עשיתי כל מה שאמרת לי. הרופאה: יופי מעולה. ישנת עם חלון פתוח כמו שאמרתי לך והשפעת נעלמה?
המטופלת: אכן ישנתי עם חלון פתוח בדיוק כמו שאמרת לי, העניין שהשפעת לא נעלמה. מה שכן נעלם הם מכשיר הנייד שלי, הטאבלט והארנק.

ד"ר קיי אלקרא היא רופאת משפחה, מכבי שירותי בריאות מחוז צפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully