וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט גילה שימוש קוסמטי לקליפת בננה. מה זה כולל?

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 15:43

בננה היא אחד הפירות הכי טעימים ובריאים שיש, אבל האם יש מצב שהקליפה שלה יכולה לשמש אותנו לדברים אחרים? הכירו את הטרנד החדש שמבטיח שמדובר בבוטוקס טבעי

מתכון בננה בתנור לל"ג בעומר/רוני שרמייסטר

עוד חודש - עוד טרנד קומסטי שמבטיח עור טוב יותר. והפעם - משפיענים ברשתות החברתיות מורחים על פניהם קליפות בננה בתקווה שזה יעניק להם עור מתוח ובהיר - אלטרנטיבה 'טבעית' לדבריהם להזרקת בוטוקס נגד הזדקנות.

קייטי ג'יין יוז, מאפרת מניו יורק עם 286,000 עוקבים, פרסמה סרטון שלה מנסה את הטרנד בתקווה להדגים את 'אפקט הבוטוקס הטבעי' שלו. לדבריה, מריחת הקליפה על פניה גרמה לעור שלה להרגיש רך יותר, הנקבוביות שלה מתוחות יותר ופניה באופן כללי יותר 'מתוחות, אמרה גב' יוז בסרטון.

יוז סיפרה לעוקבים שלה שצריך למרוח את הבננה, להמתין 10 דקות ואז לשטוף את הפנים. למרות שהיא אהבה את התוצאה, היא ביקשה להדגיש לעוקבים שלה שהיא ממליצה לאכול את הבננה ולא רק לקלף את הקליפה בשביל הניסוי - ככה מרוויחים פעמיים.

ולמרות ההתלהבות שנרשמה, הרופאים ממש לא משוכנעים. "אין שום תוסף מזון שעומד לתת לך את אותה השפעה שהבוטוקס יכול", פרסמה ד"ר גיטה ידב, רופאת עור מטורונטו, ב-TikTok בתגובה למגמה. ד"ר ידב אמרה שבעוד לקליפות בננה יש תכונות אנטי-מיקרוביאליות, היתרונות כל כך קטנים עד שלא סביר שתבחינו בהן. במקום זאת, היא המליצה על מוצר עור ללא מרשם כמו סרום ויטמין C.

ולמרות דעות הרופאים, והמדע, וכל מה שהגיוני, משתמשי המדיה החברתית הם מעריצים גדולים.

משתמש אחד הגיב על הסרטון של גב' יוז ואמר "השתמשתי בזה ואני אוהב את זה!". אחר כתב: "סבתא שלי השתמשה בשטיפת ביצים בלילה, ומריחת בננה או מנגו בבוקר על העור. לאישה הזו היו אפס קמטים על הפנים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

לסיכום, כל היתרונות שהעור עשוי לקבל מקליפות בננה קשורות לכמות הגבוהה של נוגדי חמצון המצויים בפרי. נוגדי חמצון הם תרכובות שסופגות חלקיקים מזיקים הנקראים רדיקלים חופשיים שעלולים לגרום ללחץ ולנזק ל-DNA לאורך זמן, לדברי ד"ר בולוק. הם נמצאים באופן טבעי במזונות רבים כמו אוכמניות, תה ירוק וקקאו. נוגדי חמצון יכולים לעזור להילחם בנזק תאי הנגרם מקרני השמש, עשן וזיהום.

רק כדי לוודא שזה הובן - קליפות בננה כנראה אינן הדרך היעילה ביותר להגביר את צריכת נוגדי החמצון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully