וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: מי ייתן לך טיפול טוב יותר - רופא או רופאה?

עודכן לאחרונה: 25.4.2024 / 9:36

הן אומנם נחשבות למיעוט בעולם הרפואה הגברי, אבל נשים עושות עבודה יותר טובה - וזה לא רק אנחנו אומרים. הנה ממצאי מחקר חדש

רופא ורופאה מביטים בצילום ריאות. ShutterStock
רופא ורופאה מביטים בצילום ריאות/ShutterStock

אם אתם רוצים לחיות יותר שנים, פנו לרופאה ולא לרופא, כך קובע מחקר חדש שממצאיו מראים כי לחולים שמטופלים על ידי רופאות יש שיעורי תמותה נמוכים יותר מאשר חולים שטופלו על ידי רופאים גברים. המחקר פורסם בכתב העת Annals of Internal Medicine.

לצורך המחקר, ד"ר יוסוקה צוגאווה מאוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג'לס, הצטרף לעמיתיו בבחינת טענות שהועלו בין 2016 ל-2019. הנתונים הראו כי שיעור התמותה של חולות שטופלו אצל רופאה עמד על 8.15% לעומת 8.38% בטיפול אצל רופא. שיעור התמותה היה 10.15% לגברים בטיפול אצל רופאה בהשוואה ל-10.23% בטיפול אצל רופא. המחקר כלל כ-485,100 מטופלות ו-318,800 מטופלים, לפי Medical News Today.

"הממצאים שלנו מצביעים על כך שרופאות עוסקות ברפואה באופן שונה, ולהבדלים הללו יש השפעה משמעותית על התוצאות הבריאותיות של המטופלים", אמר ד"ר צוגאווה. "מחקר נוסף על המנגנונים הבסיסיים המקשרים בין מגדר הרופא לבין תוצאות המטופלים, ומדוע התועלת בקבלת הטיפול מרופאות גדול יותר עבור מטופלות, יהיה בעל פוטנציאל לשפר את תוצאות המטופלים בכל הטווחים", הוסיף.

מדוע נשים הן רופאות טובות יותר?

ד"ר כריסטופר וואליס, עוזר פרופסור בחטיבה לאורולוגיה באוניברסיטת טורונטו, אמר ל-Medical News Today שהמחקר החדש לא הפתיע אותו ומשקף מחקר קודם על מגדר הרופאים ותוצאות בריאותיות. הוא לא היה חלק מהמחקר האחרון אבל חקר הבדלים בין מנתחים גברים ונשים ואת התוצאות שלהם לאחר הניתוח.

"על פני תחומי רפואה רבים, מחקרים רבים הוכיחו תוצאות משופרות (בין אם תמותה, אשפוזים חוזרים או אחרים) בקרב מטופלים שטופלו על ידי רופאות. הנתונים הללו משחזרים את הממצאים הללו", אמר.

"זה לא מפתיע אותי לראות את זה מכמה סיבות. ראשית, מנתונים העוברים עשרות שנים אחורה, אנו יודעים שנשים וגברים עוסקים ברפואה באופן שונה עם הבדלים מיוחדים בסגנונות תקשורת ודבקות בקווים מנחים. זה לא מפתיע אותי לראות את ההבדלים האלה מתורגמים לתוצאות של מטופלים. שנית, הן באופן נרחב יותר בחברה ובוודאי ברפואה, נשים נתפסות ללא ספק ברמה גבוהה יותר מגברים".

רופאה מנחמת חולה. ShutterStock
רופאה מנחמת חולה/ShutterStock

בנוסף לרמה גבוהה יותר מרופאים גברים ובעלות סגנונות תקשורת יעילים, נשים רופאות מקדישות זמן רב יותר לשיחה עם המטופלים שלהן, להתבונן ברשומות שלהן ולבצע הליכים שלוקחים זמן.

"עדויות ממסגרת החוץ מוכיחות שרופאות משקיעות יותר זמן בתיעוד תיקי הבריאות האלקטרוניים מאשר מקביליהן הגברים והן מספקות טיפול באיכות גבוהה יותר", אמרה מחברת המחקר ד"ר ליסה רוטנשטיין,מנהלת רפואית באוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו ל-Medical News Today.

"בתחום הניתוח, רופאות משקיעות זמן רב יותר בהליך כירורגי ויש להן שיעור נמוך יותר של אשפוזים חוזרים לאחר הניתוח. "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו איך לספק את ההכשרה והתמריצים כדי שכל הרופאים יוכלו לחקות את הטיפול שמעניקים רופאות", הוסיפה.

  • עוד באותו נושא:
  • רפואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully