וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבושה מבעיה זו גורמת סבל רב, והיא קלה יותר לפתרון ממה שאתם חושבים

ד"ר אורי גור

עודכן לאחרונה: 20.4.2024 / 14:57

אחד מכל שני גברים שחצו את גיל 40, יסבול ככל הנראה מהפרעה בזקפה, בעיה שמשפיעה על הזוגיות, ולא רק. הפתרונות היום פשוטים ויעילים אבל חסם הבושה מונע מרבים לקבלם

מדוע לגברים יש זקפה פתאומית? רופא מסביר/@Dr Karan

בשנים האחרונות, יש התעוררות גדולה במודעות בקרב הציבור ובקרב רופאים לגבי טיפול בבעיות של תפקוד מיני ובעיות זקפה. תפקוד מיני תקין ומספק חשוב לאיכות החיים שלנו. פגיעה בתחום חשוב זה, תוביל לפגיעה בזוגיות, לערעור הביטחון העצמי של הגבר ולעיתים אף תפגע בתפקודו בשאר חלקי החיים.

בעיות זקפה ותפקוד המיני הופכות נפוצות יותר ויותר ככל שמתבגרים. על פי הסטטיסטיקה, אחד מכל שני גברים מעל גיל 40 עלול לסבול ממידה כזו או אחרת של הפרעה בזקפה במהלך חייו.

מחלות כרוניות שונות כגון סוכרת, יתר לחץ דם ועודף שומנים וכולסטרול בדם, יחד עם נזקי עישון, עשויים להביא לנזק מצטבר לכלי הדם האחראים על זרימת הדם לזקפה.

בחלק מהגברים ישנה ירידה הדרגתית עד משמעותית ברמות הטסטוסטרון - ההורמון הגברי האחראי על תפקודו המיני של הגבר. פקטור משמעותי נוסף הינו ההיבט הרגשי. מצבים נפשיים שונים עלולים גם הם להשפיע על התפקוד מיני.

אשה במיטה מביטה בזקפה של גבר. ShutterStock
הטיפול פשוט ויעיל, אז למה צריך להתבייש ולסבול?/ShutterStock

על אף שהבעיה בתפקוד המיני שכיחה, רק מיעוט מהסובלים ממנה פונה לקבלת פתרון או עזרה. אחת הסיבות יכולה לנבוע מתחושת אי נעימות או בושה. חשוב כי כל גבר או אישה ידעו כי זו בעיה ככל בעיה רפואית - אין להתבייש בה וחשוב לטפל בה. יותר מכך, הבעיה ניתנת לפתרון, ולרוב הפתרון הוא קל ופשוט. לרוב, תוכלו לקבל את הטיפול ללא עיכובים או המתנה מיותרת, אצל רופא המשפחה. קיימות גם מרפאות מקצועיות העוסקות בתחום באופן ייעודי.

היום אין היום סיבה לסבול מבעיה בתפקוד מיני. המרפאות המתמחות בטיפול בהפרעות בתפקוד המיני בכלל, ובאין-אונות והפרעות בזקפה בפרט, מציעות מגוון רחב של אפשרויות טיפול, המבוססות על עיקרון ההדרגתיות בטיפול (מהקל למורכב), תוך כוונה ברורה לשחזר בפני הזוג את האפשרות לקיום יחסי מין מהנים ומספקים.

הכותב הוא מנהל המרפאה להפרעות בתפקוד מיני במסגרת המרפאה האורולוגית במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully