וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק מסרב למוצץ? יש לכך לא מעט יתרונות

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 28.4.2024 / 8:26

אמהות לסרבני מוצצים רואות בעיקר את האתגר (שבהחלט קיים) אך יש גם כמה זוויות חיוביות שכדאי להכיר

מוצץ. ShutterStock
התינוק שלכן יצטרך לוותר על הרבה דברים ככל שיגדל, ואם אין מוצץ זאת גמילה אחת כואבת פחות/ShutterStock

אם אתן אמהות לתינוק שמסרב בכל תוקף לקחת מוצץ - הכתבה הזאת היא בשבילכן. אתן בוודאי מוצאות את עצמכן מתוסכלות לא פעם מההתנגדות של הבייבי שלכן למוצץ או חוסר העניין בו, שכן מוצץ הוא דרך הרגעה מוצלחת, אבל מה לעשות, לא לכולם.

לפני הכל נסביר לכם כי לכל תינוק יש צורך שונה. כמו שיש כאלה שזקוקים ליותר מגע ותנועה ויש כאלה שצריכים את אפקט המציצה כדי להירגע, לעומת כאלה שפחות.

לא רק הצרכים של התינוק הם הסיבה לסרבנות מוצצים, אלא גם חוסר זיהוי שלכן מתי זה הזמן הנכון להציע את המוצץ לתינוק. אמהות רבות מציעות לתינוק מוצץ כאשר הוא לא נינוח, למשל מגרפס תקוע. במקרה כזה, המוצץ גורם לו לרפלקס הקאה והוא דוחף אותו עם הלשון החוצה ומכאן הדרך להתנגדות קבועה היא קצרה. אם אתן חושבות שזה יכול להיות המקרה אצלכן - נסו להציע את המוצץ לתינוק דווקא כשהוא רגוע ונינוח.

האם יש יתרונות בחיים ללא מוצץ?

בהחלט. אולי בתחילת הדרך זה נראה כמו חיסרון, אבל בוודאי תופתעו לשמוע שיש כמה יתרונות בסרבנות המוצצים של התינוק שלכן:

התינוק מוצא דרכי הרגעה אחרות ללא תלות בכן - זה יכול להיות מישוש של ה"שמיכי", הטיקט של הדובי, או אפילו לדבר לעצמו. הבייבי יפתח עצמאות כי הוא לא יהיה תלוי בשום דבר ואף אחד שיעזור לו, כמו להכניס את המוצץ לפה כשהוא נופל (וכשהוא אינו יודע לקחת אותו בעצמו בחזרה).

שחרור התלות שלכן במוצץ - כן, גם התלות שלכן במוצץ היא משהו שלא כדאי להתעלם ממנו. זוכרות מה קרה כשיצאתן מהבית ושכחתן את המוצץ? ובכן, דרמה כזאת לא תתחולל אצל סרבן מוצצים, וטוב שכך. תוכלו לצאת מהבית מבלי לפחד ששכחתן את המרגיע הלאומי.

"חיסכון" בגמילה אחת בהמשך הדרך - גמילה מבקבוקים, פרידה מחיתולים - התינוק שלכן יצטרך לוותר על הרבה דברים ככל שיגדל, ואם אין מוצץ זאת גמילה אחת כואבת פחות.

אחרי שקראתן את הדברים נותר רק לקוות שתוכלו להסתכל באור חיובי על סרבנות המוצצים של הבייבי שלכן ולדעת שגם אם זה נראה לכן קשה, יש לכך, בכל זאת, לא מעט רווח עכשיו ובהמשך הדרך.

אילוסטרציה. ShutterStock
גם אם זה נראה לכן קשה, יש לכך, בכל זאת, לא מעט רווח עכשיו ובהמשך הדרך/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully