וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח חדש הגיע למשפחה? כך תתמודדו עם הקטנטנים

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 12:04

תינוק קטן עומד להצטרף למשפחה ואתן תוהות איך יתמודד האח הגדול עם התוספת החדשה? כך תוכלו להקל עליו

אישה בהיריון עם ילד קטן. ShutterStock
חשוב לעשות הכנה לילד הגדול לקראת הלידה ולתאם עמו ציפיות לגבי מה שעומד לקרות/ShutterStock

יש ילדים שמתרגשים לקראת הולדתו של אח קטן, יש כאלה שמפגינים אדישות ויש כאלה שהקנאה אצלם חוגגת. לכן, כאמהות, יש את היכולת להתמודד ברגישות עם השלכות התוספת הקטנטנה והחדשה למשפחה, להכין את האח הגדול לקראתה ולנקוט בפעולות שיסייעו בהתאקלמות קלה לכולם.

קבלו מאיתנו טיפים מעניינים שיעזרו לכן להתחבר לעולמם של הילדים במסע המיוחד של הפיכתם לאחים גדולים - לפני הלידה, במפגש הראשון ובימים הראשונים אחריה:

סמוך ללידה

חשוב לעשות הכנה לילד הגדול לקראת הלידה ולתאם עמו ציפיות לגבי מה שעומד לקרות. כדאי להסביר לו שאמא הולכת לבית החולים כדי ללדת את האח הקטן, ולציין בפניו מי ישאר איתו בבית בזמן הלידה. למשל: "סבא וסבתא ישמרו עליך, הם יאספו אותך מהגן ויביאו אותך לבקר בבית החולים אחרי שהתינוק החדש יוולד".

המפגש הראשון

במפגש הראשון לאחר הלידה, כאשר הילד יגיע לבקר, כדאי שלא תחזיקו את התינוק החדש באותו הרגע, כדי שהגדול לא יחווה אתכן כ"תפוסות". במקום זה, קבלו אותו בזרועות פתוחות וחיבוק גדול.

לאחר הלידה

אפשר לקנות לילד הגדול מתנה מאמא ומאבא לכבוד זה שנולד לו אח קטן ועכשיו הוא אח גדול ובוגר. מעיין לא ממליצה לשווק את המתנה כ"מתנה מהתינוק החדשה", מאחר ורוב הפעוטות מספיק אינטליגנטיים כדי להבין שהתינוק הקטן לא באמת קנה להם מתנה, וכן שיש ערך רב בכך שיידע שזו מתנה מההורים שלו.

יתכן שהילד יבחר להתעלם מהתינוק החדש או לחילופין יאמר שהוא לא אוהב אותו. חשוב להכיל את כל הרגשות שלו, לא לכעוס עליו ולתת מקום לכל אמירה. חזקו אותו על כך שהוא משתף אתכן בתחושות שלו, חבקו ואהבו. ככל שתתנו לכך יותר מקום, כך יהיה לו יותר קל להסתגל למצב החדש.

לסיכום, אמרו לילד את האמת, כשאתן משתמשות בשפה שברורה לו, תנו לו הרבה תשומת לב, הדגישו בפניו את היתרונות בכך שהוא גדול והעצימו אותו על היותו אח בכור.

אישה בהיריון עם ילדה. ShutterStock
אמרו לילד את האמת, כשאתן משתמשות בשפה שברורה לו/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully