וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להחזיר את החשק: היתרונות הבריאותיים של אורגזמות קבועות אחרי גיל 50

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 15:44

"כל אישה אחרי גיל 50 חייבת להחזיר לחייה את האורגזמה", טוענת מומחית שמציגה מחקרים שמראים שאורגזמה קבועה מפיגה כאבי ראש, מורידה לחץ דם ואפילו שומרת על בריאות הלב

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

קרולין חווה אורגזמה בלי מגע/karolintsarski

"אני הולכת לומר משהו שמעט אנשים יאמרו. למעשה, זה הטאבו האחרון של גיל המעבר, משהו שנחשב כל כך פרטי ולפעמים מביש, שלעתים רחוקות - אם בכלל - תשמעו עליו דיונים, אפילו על ידי חבריכם הקרובים ביותר. אבל זה יכול לשנות את חייך ולשפר את בריאותך - אוננות היא תרופה. ונשים, אבל במיוחד אלו שעברו את גיל המעבר, צריכות לשקול שימוש באביזרי מין, וזו דעתי המקצועית".

במילים אלו פתחה פרופ' ג'ויס הרפר, מרצה למדעי הפוריות באוניברסיטת קולג' בלונדון, את המאמר שכתבה ב"דיילי מייל" הבריטי, בו היא קוראת לנשים בכל גיל, אבל במיוחד לאלו שחצו את גיל 50, לחזור לפעילות מינית קבועה ולא להפסיק להגיע לאורגזמה, ולו רק בשביל היתרונות הבריאותיים הרבים שמגיעים איתה.

"כפרופסור למדעי הפוריות, חקרתי לעומק סוגיות רבות בכל תחומי בריאות האישה כמעט, ממחזורי הווסת ועד לפוריות ולמנופאוזה", היא כותבת בטור אורח מיוחד. "לאחרונה, ראיינתי עשרות נשים מעל גיל 50 עבור ספר שאני כותבת על איך לגלות מחדש את המיניות שלך בשלבים מאוחרים יותר בחיים. מה שמצאתי הוא שבעוד רבות מהן עדיין פעילות מינית - לבד או עם בן זוג - חלקן הגדול לא חוו אורגזמה במשך זמן רב".

אורגזמה. ShutterStock
את תירדמי הרבה יותר מהר. אישה במהלך אורגזמה/ShutterStock

"אפילו לנשים עצמן קשה לדבר על זה"

הרפר מציינת מחקר גדול שבחן את הנושא וגילה שהסיבה לכך שנשים רבות כבר לא מקיימות יחסי מין בגלל סיבות מגוונות: מוות של בן הזוג, גירושין, או בעיית בריאות של הנשים עצמן או של בן זוגן. מסקנת המחקר היתה שעבור יותר מדי נשים, אורגזמה פשוט כבר לא בראש סדר העדיפויות בחייהן הבוגרים.

הרפר מספרת במאמרה שמעבר לכך שמדובר בבעיה רחבת היקף, אנשים פשוט מרגישים לא נוח לדבר עליה. היא חולקת עם הקוראים שאפילו חברים אישיים שלה, איתם ניסתה לדבר על הנושא, משכו כתפיים וענו שהם אף פעם לא התעסקו עם הנושא הזה.

אפילו לנשים עצמן קשה לדבר על הנושא, טוענת ד"ר אלי קאנון, רופאה בעלת טור קבוע ב"דיילי מייל", שבשבוע שעבר ביקשה מהקוראות שלה לכתוב לה עד כמה אורגזמות חשובות להן בחיים.

ד"ר קאנון מספרת שבדרך-כלל מקבלה מאות תגובות מקוראיה אחרי כל טור, קיבלה הפעם רק שני מיילים: אחד מאישה בת 56 שסיפרה שהיא אוהבת את האורגזמות שלה ומקווה להמשיך אותן גם לעת זקנתה. השני מבת 79, שהודתה בשימוש בצעצוע מין בשנתיים האחרונות מאז שבעלה מת.

"אני שמחה מאוד עבור שתי הנשים שכן כתבו לי", ציינה. "אבל ברור לי שזה לא מדגם מייצג ושיש נשים רבות שהאורגזמות חסרות להן. אני חושדת שעבור נשים רבות, הפסקת המחזור החודשי מסמלת גם את סוף חיי המין שלהן. נשים רבות מרגישות שבצעירותן היו צריכות לספק את הגבר, וכשהן לא מקיימות יחסי מין או לא מגיעות לאורגזמה, זה סוג של שחרור עבורן".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הסיכונים הבריאותיים כשמפסיקים להגיע לאורגזמות

אלא שלעצירה הזו ביחסי המין, יש, מסתבר, גם מחיר בריאותי. עבור חלק מהנשים, הירידה ברמות הורמון המין אסטרוגן עלולה להפוך את הרקמות בתוך הנרתיק לדקות יותר ופחות משומנות, מצב המכונה ניוון נרתיק. הנרתיק הופך יבש ומגרד כשהוא מאבד את הלחות הטבעית שלו, מה שהופך את החדירה לא נוחה. דפנות השריר עלולות להיחלש, ולגרום לבעיות נוספות כמו בריחת שתן.

ללא חדירה סדירה, הנרתיק עצמו יכול גם להתכווץ. רופאים מודעים לנושאים האלה ולכן נשים לא צריכות להתבייש ולדבר עם רופא משפחה על הנושא. חלק מהטיפולים, כולל סוגים מסוימים של טיפולים הורמונליים חלופיים.

וזה לא הכל. הרפר מוסיפה שגם הדגדגן מושפע מאי קיום יחסי מין. "הדגדגן מכיל אלפי קצות עצבים, ועבור חלק מהנשים גירוי הדגדגן הוא הדרך היחידה לאורגזמה. אבל ככל שנשים מתבגרות, זרימת הדם לקצות העצבים סביב הדגדגן פוחתת, מה שאומר שהוא יכול להיות פחות רגיש ופחות יגיב למגע. אצל חלק קטן מהנשים זה יכול להגיע לכדי ניוון מוחלט של הדגדגן.

מג רייאן בסצינת האורגזמה מהסרט כשהארי פגש את סאלי. When Harry met Sally, צילום מסך
טוב נו, אי אפשר כתבה על אורגזמות בלי הסצינה הזכורה מכולן. מג ראיין/צילום מסך, When Harry met Sally

יש תקווה: הדרך חזרה לחשק מיני ואורגזמות - אפשרית

החדשות הטובות, מציינת הרפר, כל הבעיות האלו יכולות להיפתר כשתחזירי לחייך את האורגזמה: "גירוי ואורגזמות יכולים לשמור על הרקמות משומנות ולהקל על היובש והגירוד באופן טבעי. הם מחזקים את שרירי רצפת האגן ושומרים על האנטומיה של הנרתיק ושל הפות, ועוזרים לשמור (או להחזיר) את השליטה בשלפוחית השתן.

"חדירה אל הנרתיק גם יכולה לסייע בעצירת הצטמקותו. יש גם יתרונות פסיכולוגיים. אורגזמה מפחיתה מתח ומגבירה את שחרור ההורמון אוקסיטוצין, והנוירוטרנסמיטורים סרוטונין ודופמין, כולם מגבירים את תחושות הרווחה.

"כל אלו יכולים לעזור לך לישון הרבה יותר טוב בלילה מכיוון שאורגזמה מציפה את המוח במלטונין, וזו הסיבה שאחרי אורגזמה, יש תחושה נעימה של ישנוניות. בטווח הארוך יותר, יש אפילו מחקר שמצביע על כך שאורגזמות יכולות להוריד את לחץ הדם, להגן מפני מחלות לב וכלי דם ולעזור בהקלה על כאבי ראש.

"ככל שתביאי את עצמך ליותר אורגזמות, כך הן ילכו וישתפרו. הדרך שבה אני אוהבת לחשוב על בריאות מינית היא שזה קצת כמו אושר - לפעמים את פשוט צריכה לעבוד על זה קצת יותר ולהיות יצירתית. השגת אורגזמה יכולה להיות קשה יותר עבור נשים ככל שהן מתבגרות, בדיוק כמו שזה קורה לגברים.

"המפתח הוא לגלות מה עובד בשבילך. חלק מהנשים עשויות להפיק תועלת מהורמונים. בדרך כלל שילוב של תרופות שמעלות את רמות הורמוני המין הנשיים אסטרוגן ופרוגסטרון - משחזר את החשק המיני. ההנחיה הרשמית אומרת שאם זה לא עובד, ניתן להשתמש בטסטוסטרון כדי להגביר את החשק המיני. אבל פעמים רבות, כשמסתיים גיל המעבר, החשק המיני שלך עשוי להופיע מחדש באופן טבעי ללא צורך בתרופות או תוספים".

מה ניתן לעשות עכשיו כדי להחזיר את החשק המיני?

לחפש את שילוב ההורמונים שמתאים לך: דברי עם רופא המשפחה או גורם רפואי שמתמחה בעניין והתחילו לחפש מה יתאים לך ולגוך כדי לחזור לעוררות מינית.

לסכך את האזורים הפנימיים: אם יובש הוא הבעיה, ישנם לא מעט מוצרים שיסייעו בסיכוך המקום - במרשם או שלא. תוכלי לבקש מרופא המשפחה שלך אסטרוגן נרתיקי, שאמור להקל על כל בעיה בנרתיק.

לעשות היכרות עם צעצועי המין: צעצועי מין יכולים באותה מידה לעזור לעורר מחדש את הגוף שלך להנאה. כאישה רווקה, אני משתמשת בצעצועי מין. אני די בטוחה שהרבה נשים, במיוחד דור האמהות שלנו, מעולם לא עברו אורגזמה. אם מעולם לא שקלת את זה בעבר, ועדיין זה נשמע לך מוזר, תחשבי שוב. את רק יכולה להרוויח.

עם התפתחות המדע, עכשיו אנחנו יודעים, למשל, שרעידות מסוימות יעילות יותר מאחרות לגירוי והנאה טובים יותר. ישנם אפילו ויברטורים המאושרים כמכשירים רפואיים, אשר הוכחו כמטפלים במגוון הפרעות מיניות הקשורות לגיל המעבר".

בסוף הטור שלה, מספרת הרפר על שיתוף פעולה שעשתה לאחרונה עם יצרנית ויברטורים בריטית שמוצריה אושרו על ידי ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) כמכשור רפואי, והסלוגן של החברה בשלטי החוצות הוא: 'אורגזמה מגיעה עכשיו עם מרשם רפואי'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully