וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מורה: החל מהיום אסור למכור את זריקת ההרזיה הפופולרית "אוזמפיק"

דורון קופרשטין

עודכן לאחרונה: 10.4.2024 / 19:33

סוף לזריקת ההרזיה, שהפכה לשיגעון של ממש בכל העולם. לפחות בישראל. בחוזר שהוציא משרד הבריאות הוא מורה על הפסקת מכירת התרופה לצורך הרזיה ומעתה, רק חולי סוכרת יוכלו להשתמש בה

זריקה להרזיה אוזמפיק. ShutterStock
אוזמפיק. כבר לא תימכר בישראל לצרכי הרזיה/ShutterStock

תרופת ההרזיה אוזמפיק - אאוט. לפחות בישראל: משרד הבריאות הוציא היום (רביעי) הוראה לרוקחים שלא למכור עוד את זריקות אוזמפיק למטרת הרזיה, כפי שנחשף במעריב, אלא רק לחולי סוכרת, על פי ההתוויה המקורית של התרופה.

אלו שטופלו באוזמפיק למטרות הרזיה יוכלו לעבור לתרופה וויגובי, שרשומה בארץ גם לחולי סוכרת וגם למטרות הרזיה. למעשה, על פי מחקרים, וויגובי יעילה יותר מאוזמפיק ומובילה לירידה ממוצעת של למעלה מ-20% ממשקל הגוף, בעוד אוזמפיק מובילה לירידה ממוצעת של 14%.

המשתמשים בזריקה לצרכי הרזיה ייאלצו לשלם יותר

עד כה, אלו שנטלו את אוזמפיק למטרות הרזיה, נאלצו לעשות זאת דרך אישור מיוחד, בגלל שלתרופה אין התוויה לטיפול בהשמנה, אלא רק לחולי סוכרת. טירוף האוזמפיק העולמי, שהגיע גם לישראל, גרם לכך שמהר מאוד נוצר בישראל, ולמעשה בכל העולם, מחסור רציני בתרופה, וחולי הסוכרת שהשתמשו בה נותרו פעמים רבות ללא התרופה שחיונית למחלתם.

בעוד מחירו של תכשיר אוזמפיק החל בכ-500 שקל, המחיר ההתחלתי של וויגובי עומד על 600 שקל, ומדובר במינון הנמוך ביותר. המחיר מטפס ועולה עד 1,300 שקל במינון הגבוה של התרופה

נראה כי צעד זה של משרד הבריאות בא בעקבות הגעתה של וויגובי לאחרונה לישראל, לאחר שכבר אושרה קודם לכן למטרות הרזיה. גורמים בתעשייה העריכו שמשרד הבריאות יתיר לאלו שכבר משתמשים באוזמפיק להמשיך איתה, אולם במשרד החליטו שלא לחרוג מהנהלים ולהפסיק לגמרי את השימוש בתרופה לצרכי הרזיה.

איך זה ישפיע על אלפי המשתמשים בתרופה בישראל לצרכי הרזיה? בעיקר בכיס. בעוד מחירו של תכשיר אוזמפיק החל בכ-500 שקל, המחיר ההתחלתי של וויגובי עומד על 600 שקל, ומדובר במינון הנמוך ביותר. המחיר מטפס ועולה עד 1,300 שקל במינון הגבוה של התרופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully