וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעוט שנשכח ברכב ומת: 4 שיטות פשוטות שיעזרו לכם לא לשכוח ילד באוטו

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 12:33

כאלף ילדים נשכחו ברכב בעשור האחרון, מתוכם 42 מתו. כדי שזה לא יקרה לכם - אלו ארבעת השיטות המאוד פשוטות וקלות ליישום

תינוק באוטו. ShutterStock
תינוק באוטו/ShutterStock

ילד בן 3 מת בסוף השבוע לאחר שנשכח ברכב באשדוד. הוא חולץ כשהוא במצב אנוש, ללא הכרה וללא דופק. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים אסותא שבעיר, וכעבור כמה שעות נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו המקרה הראשון השנה של תמותה משכחה הילכדות ברכב. בעשור האחרון (2013-2023) מתו 42 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב, מתוכם ארבעה מתו בשנת 2023.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "ילדים צעירים הם סקרנים ומגיעים למקומות לא צפויים. הם יכולים להיכנס לרכב חונה, אבל אין להם את היכולת לצאת עצמאית. אני קוראת להורים - אל תגידו לי זה לא יקרה, בסוף כל נסיעה מוודאים שהרכב נעול למניעת כניסת ילדים ללא השגחה. את מפתחות הרכב שומרים הרחק מהישג ידם של ילדים".

הנה עוד 4 שיטות פשוטות שיזערו שלכם זה לא יקרה:

טיפ 1: איפה התיק?

כאשר אתם נוסעים עם הילד במכונית הניחו את התיק במושב האחורי, כך ביציאה מהמכונית תמיד תפנו למושב האחורי כדי להוציא את התיק. באופן זה הסיכוי שתפספסו את הילד שם קטן מאוד.

טיפ 2: בטוחים בזכות הגומי

רצועת גומי או חבל קפיצי המחובר מצד אחד לידית ההילוכים או בלם היד ומחובר בקצהו השני למושב האחורי. הוא יזכיר לכם בכל פעם שתכניסו ל"פארקינג" להסתכל אחורה לוודא שלא שכחתם שם מישהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טיפ 3: חברי הטוב הדב

הניחו בובה גדולה או דובי במושב הבטיחות, כאשר אתם חוגרים את הילד העבירו את הבובה למושב הקדמי, כאשר תצאו מהרכב ותראו אותו שם, תדעו מי נמצא במקומו במושב הבטיחות או הסלקל.

טיפ 4: אחריות סביבתית

הטיפ הזה מיועד פחות להורים ויותר לסביבה. מרכזים מסחריים, חנויות ואפילו מקומות עבודה יכולים להציב שלטים גדולים, בולטים במקומות משתנים שמציגים שאלה פשוטה: "הילד, בטוח שהוצאת אותו?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully