וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היילי ביבר חשפה את המחלה שפוגעת לה בעור הפנים. מה יש לה?

ד"ר סיון מרסר מומחית ברפואת עור, אסתטיקה ולייזר

עודכן לאחרונה: 3.4.2024 / 9:56

הדוגמנית ואושיית האופנה חשפה כי היא סבולת ממחלה הנקראת דרמטיטיס פריאורלית מגיל 19. רופאת עור מומחית מסבירה מה ניתן לעשות כדי להפחית את התסמינים

היילי ביבר אושפזה ושוחרר מבית החולים/NOW עדן סניגו

היא נחשבת לאחת המשפיעניות הכי חשובות בתחום האופנה, אבל השבוע היילי ביבר העלתה תמונה בחשבון האינסטגרם שלה וחשפה את המחלה ממנה היא סובלת. "יש לי דרמטיטיס פריאורלית והתפרצות די קשה עכשיו" שיתפה את עוקביה. למה כל כך נכון וחשוב שמובילי דעת קהל יהיו שקופים ויחשפו את עורם מול העוקבים? כי אנחנו בעידן בו הכל שקוף, אין ממה להתבייש והנה כל מי שסובל מאותה מחלה/בעיה, יכול לראות שזה לא חייב להיות כל כך מתסכל וקשה.

דרמטיטיס פריאורלית היא פריחה דלקתית אדומה המופיעה סביב הפה, היא עלולה להיות כרונית ו/או להימשך תקופות של חודשים ארוכים. לרוב, העור יהיה יבש באזור ההתפרצות. למרות שהיא מאוד נפוצה על שטח העור שסביב הפה, היא עלולה להתפשט גם מעבר לאזור הפה.

לעיתים התופעה מזכירה את פצעי האקנה, אם כי פריחה זו הנה בעצם דרמטיטיס פריאוראלית. לעיתים ישנן התפרצויות קטנות ואדומות של הפריחה הקשקשית וזה בעיקר יבלוט אצל אנשים עם עור בהיר. בין אם הפריחה אדומה (בעיקר על אנשים עם עור בהיר) או בגוון העור (אצל אנשים כהים) הפריחה מציקה ומגרדת ויכולה לגרום לתחושת צריבה.

דרמטיטיס פריאורלית יכולה להופיע בכל גיל, בכל עדה וגם אצל ילדים. לרוב אנשים נרתעים כאשר הם יראו פצעים אדומים באזורים שונים בגוף, אבל חשוב לציין כי לא משנה באילו חלקים בגוף המחלה תפרוץ, היא לא מדבקת ולא מסוכנת כלל, אז אפשר לנשום לפחות בהיבט הזה. מאידך, אין ממש בהירות לגבי הגורם של המחלה והופעת הפריחה על העור. יכול להיות כי העור מגורה מכל מני סיבות כמו משחת שיניים, קרם, תכשיר כזה או אחר, אולם זו בהחלט עשויה להיות גם כתגובה אלרגית לדברים הבאים במגע עם העור, ואף נרשמו מקרים אשר הפריחה הופיעה אחרי שימוש ממושך בתרופות מבוססות סטרואידים.

מהן הפעילויות המידיות שניתן לעשות כדי להרגיע את ההתפרצות?

  • ראשית מומלץ להימנע עד כמה שניתן מאותם מחוללי מחלה ומחמירים את ההתפרצות. בין הפעולות שמחמירות את ההתפרצות: חשיפה לחום/קור עז, מקלחת חמה או טבילה באמבט חם עם תכשירים, מזון חריף, שתיה של אלכוהול, לחץ נפשי.
  • הפסקה של תרופות סטרואידיות בליווי רופא, שכן, קיים אפקט גמילה מסטרואידים, וברגע שמפסיקים חלה החמרה מסוימת עד שהגוף נגמל, וצריך לשים לב לא להתפתות להשתמש שוב בגלל הבהלה מההחמרה.
  • להימנע מלחץ / שפשוף עור הפנים. מומלץ לשמור על היגיינה
  • הימנעות מחשיפה לשמש כדי לא להשאיר פיגמנטציה
  • הימנעות משימוש בחומרים פעילים בקוסמטיקה כגון: חומצות, פילינג וכד'.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ובכל זאת, מה רופאי העור יעשו בנדון?

במקרים מסוימים הפריחה תיעלם לבד אולם במקרים אחרים יהיה צורך בהתערבות רופא עור מומחה. רופא העור יאבחן בדיוק את סוג הפריחה. סביר כ הוא ימליץ באופן מיידי להפסיק למרוח את התכשירים מבוססי סטרואידים. הרופא יקח בחשבון שימוש באנטיביוטיקה מותאמת.

במקרים מסוימים, יתכן ויהיה צורך להשתמש בקרם סטרואידי עדין למשך זמן מה יחד עם תרופות אחרות. רופא עור יכול לקבוע איזו גישה תתאים ביותר.

לרוב ההמלצה תהיה לשנות את שגרת הטיפוח ולנסות אפילו להבין מה היה הטריגר להתפרצות. שגרת הטיפול בעור יכולה למלא תפקיד חשוב מאוד בטיפול. כך למשל ניתן לשקול לעבור לשימוש בתכשירי טיפוח נקיים: ללא בישום, ללא פרבנים, ללא ריחות, לצד הקפדה על ניקוי וטיפול מאוד עדין בעור הפנים.

השיפור אינו מיידי, יש לצפות לשיפור הדרגתי. פריחה זו נוטה להתבהר לאט וזה עלול לקחת כמה שבועות או כמה חודשים עד להיעלמות מוחלטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully