וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזה שעה אתם צריכים לאכול את ארוחת הצהריים שלכם?

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 12:36

אנחנו נותנים הרבה דגש לארוחות הבוקר והערב, אבל ארוחת הצהרים חשובה לא פחות על מנת לשמור על רמת אנרגיות ומצב רוח טוב. אז מתי הכי בריא לאכול אותה?

סלט פסטה ניסואז, עבור ברילה. נמרוד סונדרס
סלט פסטה ניסואז, עבור ברילה/נמרוד סונדרס

רוב כתבות התזונה עוסקות בארוחות הבוקר או ארוחות הערב המאוחרות, אבל ארוחת הצהריים חשובה לא פחות. גם מבחינת המרכיבים שלה, אבל לא פחות מבחינת התזמון שלה.

אודרה ווילסון, דיאטנית רשומה ב-Northwestern Medicine התראיינה לאתר the healthy והסבירה כי הזמן הטוב ביותר לאכול ארוחת צהריים מושפע מבחירה מוקדמת יותר ביום שלכם - ארוחת הבוקר.

לדבריה, "ארוחת הבוקר חיונית להדוף את הרעב העז והיא נדרשת על מנת לייצב את מצב הרוח שלכם לאורך היום. אכילת ארוחת בוקר זמן קצר לאחר ההתעוררות עוזרת להמריץ ומקדמת הרגלי אכילה בריאים יותר. כדי לגשר ביעילות על הפער לארוחת הצהריים, חיוני להימנע מנשנושים לאחר שכבר אכלתם ארוחת בוקר".


זה מה שאתם צריכים לאכול בצהריים אם אתם מנסים לרדת במשקל

הזמן הטוב ביותר לאכול ארוחת צהריים

באופן אידיאלי, מומלץ לאכול ארוחת צהריים ארבע עד חמש שעות לאחר אכילת ארוחת הבוקר כדי לעזור לשמור על יציבות הסוכר בדם. אז, "אם אכלת ארוחת בוקר בשבע בבוקר, כוונו לאכול ארוחת צהריים בין 11 בבוקר לשעות הצהריים המוקדמות", מסבירה ווילסון. אם לוח הזמנים שלכם מחייב ארוחת צהריים מאוחרת יותר, חטיף קטן ובריא יכול להעביר לכם את הרעב עד אז. חטיפים אידיאליים משלבים חלבונים, פחמימות ושומנים בריאים, כמו תפוח עם חופן אגוזים או ירקות יחד עם חומוס. החלבון, השומן והסיבים ישמרו על תחושת איזון כדי למנוע מכם להרגיש רעבים בפעם הבאה שאתם אוכלים.

למנה העיקרית של ארוחת הצהריים, בחרו בארוחות עשירות באותם חומרים מזינים כדי למנוע רעב עד לארוחת הערב. ארוחת צהריים יכולה להיות סלט נחמד עם קצת חלבון, קערת קינואה עמוסה בירקות, או הודו ואבוקדו. כל אלה מספקים פרופיל תזונתי טוב.

ואם אתם תוהים לגבי ארוחת הערב, נסו לפי אותו כלל אצבע - אכילת ארוחת ערב ארבע עד חמש שעות לאחר ארוחת הצהריים.אם ארוחת ערב מוקדמת אינה אפשרית, חטיף קל ומזין אחר הצהריים יכול לעזור בניהול הרעב עד לארוחה. בכל מקרה ההמלצה היא לסיים לאכול שלוש שעות לפני השינה, כך שתוכלו לשמור גם על משקל תקין וגם רמת סוכר יציבה בדם.

מה אוכלים?

ארוחת צהריים חייבת להיות מאוזנת, ולספק לגוף את כל מה שהוא צריך כדי להמשיך לתפקד. ארוחה שלא מספקת בכמות ובאיכות יכולה לגרום לאכילת יתר בערב, בעוד שארוחת צהריים כבדה מדי עלולה לגרום להרגשת עייפות וחוסר אנרגיה.

בין אם אתם מהאנשים שמכינים לעצמם ארוחת צהריים מדי יום, או מהאנשים שאוכלים בחוץ, ארוחת הצהרים צריכה להכיל שפע של ירקות מזינים, חלבונים דלים בשומן ושומנים בעלי הרכב בריא, וגם כמות מדודה של פחמימות. מספיק פחמימות כדי להמריץ אתכם, אבל לא כמות שעלולה להרוס לכם את הדיאטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully