וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג האיפורים: מדריך להסרה נכונה של האיפור והרגעת עור הפנים

פולה בליק

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 9:13

אין חג שמח יותר מפורים, אבל בהחלט לא לעור הפנים שלנו. האיפור המוגזם על כל שכבותיו עלול לייצר תגובות לא נעימות בעור. הקוסמטיקאית הטבעית פולה בליק עם מדריך להסרה בריאה ומזינה של איפורי החג ועם שני מתכונים להרגעת העור

חגיגות פורים/ראובן קסטרו

איפורי פורים כוללים בדרך כלל יותר שכבות מאשר האיפור היומי - עומס של מייקאפים, איילנרים, אודמים וסוגי כיסויים אחרים שנמכרים לקראת החג. כל אלו הופכים את מלאכת הסרת האיפור לקשה הרבה יותר, והנפגע הראשון הוא עור הפנים. במיוחד בקרב אלו עם עור רגיש או ילדים תופיע אדמומיות.

איך מנקים את העור ומצליחים לשמור על האזורים העדינים, ואיך ממזערים נזקים לעור? אפשר בהחלט - בעזרת מספר צעדים פשוטים.

ראשית, מומלץ למרוח סרום וקרם פנים מתחת לאיפור וזאת על מנת לייצר שכבת הגנה לעור, מה גם שכך יותר קל להסיר את האיפור. מומלץ להשתמש במוצרי איפור איכותיים והיפואלרגניים, במיוחד אצל ילדים ובני נוער. שימוש באיפור נחות עלול לגרום לתגובות אלרגניות או לפצעונים. כדאי להשתמש במוצרים של חברות ידועות ומוכרות, כאלה שאתם משתמשים ביומיום, או של מותגים מוכרים.

בנוסף, חשוב לבצע בדיקת רגישות יום-יומיים לפני, לנסות את האיפור על אזור לא בולט בפנים כדי לוודא שהמוצרים מתאימים לכם, ושלא מתפתחת תגובה אלרגית.

יש לכם רגישות מסוימת למוצרים קוסמטיים? כדאי שתשתמשו במוצרים ללא ריח, וכאלה שנבדקו דרמטולוגית ונמצאו היפואלרגניים. חשוב מאוד - אין לישון עם האיפור, ויש להסירו בהזדמנות הראשונה כשמגיעים הביתה.

חגיגות פורים בעיר פתח תקווה 07 במרץ 2023. ראובן קסטרו
לא לשכוח להסיר את האיפור לפני השינה/ראובן קסטרו

בחירת מוצר ניקוי הפנים תלויה בסוג העור שלנו ולאיזה מוצר ותחושה אנחנו מתחברים. יש אנשים המעדיפים לנקות את הפנים עם תחליב פנים המשאיר תחושה נעימה. אחרים יעדיפו סבון פנים הנשטף במים לתחושה נקייה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עור פנים יבש: דורש ניקיון עדין ולא אינטנסיבי על מנת לא להוריד את שכבות השומן הטבעיות של העור המגנות עליו (ההגנה הטבעית של הגוף). מומלץ לנקות עם סבון פנים המכיל שמן קוקוס או עם קרם בעל מרקם עדין ועשיר בלחות או בתחליב פנים עשיר בעלי מרכיבים מלחחים ומזינים וחומרי הגמשה.

עור פנים שמן: מומלץ להשתמש במוצרים נטולי לאלכוהול. מטרת חומר הניקוי היא להסיר את עודפי שומן המופרשים מן הנקבוביות. יש לנקות בחומר סופח שומן ומייבש פצעים, רצוי כזה עם חומרים אנטי בקטריאליים למניעת זיהומים ודלקות ועם פעולת כיווץ נקבוביות.

עור פנים מעורב/רגיל: סוג עור פנים זה הוא השכיח ביותר, ויש לנקות אותו עם חומרים בעלי הרכבי לחות המכילים חומרי הזנה. חומר הניקוי צריך להיות בעל טקסטורה בינונית. רכיבי המוצר יכולים להכיל חומרי זוהר וחומצות אלפא הידרוקסי המסירות את תאי השומן והתאים המתים ומאזנות את בלוטת החלב.

עור פנים רגיש: בדרך-כלל מדובר בעור דק בעל תגובה מהירה ואינטנסיבית לחומרים. אנשים עם עור רגיש מתארים תחושות של אי נוחות וגירוי, ולכן נדרש טיפול עדין בכל נגיעה באזור הפנים, היות וסוג עור זה נוטה לפתח כתמים ואדמומיות במהירות רבה. חומרי הניקוי צריכים להיות בעלי מרקם חלק ועדין, ללא פרבנים, חומרים משמרים, SLS ונטולי בישום. ניתן להשתמש בסבונים עדינים, תחליבי רחצה בעלי מרקם רך ואף בשמנים מסוג שקדים, עץ התה או אפילו שמן זית. אפשר גם להשתמש בחומרים המכילים אוריאה (מחדיר לחות) ואלטונין (חומר מחדש רקמות) התורמים לריפוי עור רגיש.

לאחר הסרת האיפור יש לטפל בפנים באופן מיטבי, לנקות ולהזין אותו היטב. קבלו מתכונים קלים של פילינג ומסכת הזנה לעור הפנים שניתן להכין בבית מחומרים שיש לרובנו במקרר.

מתכון פילינג ביתי:
1 כף מיץ לימון טרי
1 כף מיץ תפוז טרי
1 כפית גבינה לבנה
1 כפית קוואקר

לערבב הכל בכלי ולמרוח על עור הפנים באופן אחיד ולהשאיר למשך 20 דקות. לאחר מכן לשטוף עם מים פושרים.

מתכון למסכת הזנה:
1/2 כפית תבלין כורכום
1 כף שמן זית
1 חלבון ביצה
1 כפית דבש

לערבב הכל בכלי ולמרוח בעדינות על עור הפנים באופן אחיד. להשאיר למשך כ-30 דקות. לאחר מכן לשטוף עם מים פושרים.

לאחר ניקוי עור הפנים מרחו סרום איכותי שישיב לעור שלכם את הוויטמינים והמינרלים שאבדו. אחר-כך מרחו קרם לחות מזין. אלו יחזירו לעור הפנים את החיות וירגיעו את העור.

פולה בליק דיין, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ורפואה טבעית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully